Jump to content

Pavox

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • How did you find us:
    maak een keuze
  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    juridische en fiscale zaken
    innovatief ondernemen
    expert advies

Company info

  • Company or organization name
    Pavox BV
  • Address
    Herengracht 7, Terneuzen, Zeeland, 4531 GM, Netherlands
  • Phone number
    0115-700530
  • Branch
    ICT/ internet
  • Branch 2
    Zorg & welzijn
  1. Pakket afhaal automaat zou wellicht nog een leuk idee kunnen zijn?
  2. Helaas, dat gaat over personen die geen ondernemer zijn. 't is ingewikkeld allemaal... Maar heb wel een koers te pakken inmiddels.
  3. Bedankt @Roel J, daar kan ik wel mee verder!
  4. Tsja, er is wel meer vreemd te vinden, en het is ook niet voor niets dat de wet DBA een 'issue' is ... Normaliter doet iedereen daarom zijn best om een fictief dienstverband uit te sluiten. Ik zie er op zich wel de voordelen van 🙂 Dus wel een ZZP'er inhuren, en toch inhouden en afdragen, want: fictief dienstverband.
  5. Die persoonlijke arbeidsregel is zodat ik zeker weet dat de juiste persoon bij mijn klant komt. Kan hij niet op bepaalde dag, of is hij ziek, dan wordt er vanuit het platform vervanging geregeld door iemand met dezelfde kwalificaties en die dezelfde gedragsregels heeft onderschreven, al een account heeft op het platform om de werkzaamheden te registreren. Dus 'zomaar' laten vervangen is praktisch niet mogelijk mede omdat er ook met medische gegevens wordt gewerkt bijvoorbeeld... Daarom is de persoonlijke verrichting van de arbeid best 'scheidslijn'.
  6. Qua werkzaamheden gaat het om het verrichten van stoelmassages. Gezagsverhouding is niet echt verplicht. Maar de eis tot persoonlijke arbeid wel. Ik wil werken met een 'pool' van zelfstandigen (leden van het platform, alleen geaccepteerd op basis van objectieve competenties) , hetgeen ook een belangrijk criterium is voor de vaststelling van het fictieve dienstverband. Masseur zal ook mijn bedrijfskleding (moeten) dragen. onderliggend: Masseurs hebben vaak een eigen praktijk of werken daarbij ook nog in loondienst. Ik kan regelmatige opdrachten aanbieden, maar ze willen zelf graag als zelfstandig worden aangemerkt. Ik zoek een modus voor 'wat als' ik xx uur per week voor 1 masseur werk heb. Hij wil liefst factureren en zelfstandig zijn, maar ik wil geen gezeur en zelf inhouden en afdragen ... dat is het spanningsgveld momenteel. In dienst nemen, payrollen, verloning.nl ... ik laat het allemaal de revue passeren ... maar kom er niet echt uit hoe een fictief dienstverband, eenmaal vastgesteld, dan in de praktijk wordt uitgevoerd. Loon is niet beoogd, maar inhouding en afdracht volg vanzelf na vaststelling fictief dienstverband ?
  7. Ja en nee 🙂 Ik ga er al vanuit dat er een fictief dienstverband is, dus ik wil niet gaan reserveren maar gaan inhouden en afdragen. En daar bij gaat het wel om een zelfstandig ondernemer, maar met fictief dienstverband.
  8. Ik ben mijzelf momenteel aan het orienteren op het inhuren van ZZP'ers, maar dan met fictief dienstverband. De reden is dat ik niet altijd aan de uitsluitingsclausules ga willen voldoen, en de ZZP'er niet in loondienst wil. Ik neem aan dat ik met een ZZP'er prima een passende overeenkomst van opdracht kan afsluiten (niet zijnde arbeidsovereenkomst) maar dat uit de bepalingen daaruit dan blijkt dat er sprake is van een fictief dienstverband. (Er is bijvoorbeeld een gezagsverhouding en de ZZP'er verplicht zich tot persoonlijke arbeid) Stuurt de ZZPér dan nog wel een factuur waar ik vervolgens een deel van inhou en afdraag aan de belastingdienst, of loopt dat dan toch direct via de loonadministratie? Voor de zzp'er is dat dan minder 'omzet' ... Puur uit interesse en voor mijn beeldvorming: hoe gaat dat administratief en fiscaal in de praktijk ?
  9. Dat is correct. Als het alleen om je domein gaat en niet om je website dan zou je als eerste Openprovider kunnen contacteren. Zij kunnen je vast met hun klant, de partij die de naam via Openprovider heeft geregistreerd, in contact brengen.
  10. Nee, dat is te kort door de bocht. Openprovider is een bedrijf waar (o.a.) hostingproviders weer domeinnamen voor/namens hun klanten kunnen registreren.
  11. Niet zondermeer, maar het kan uiteraard wel. Dat had ik al getackeld via https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/internationaal-gegevensverkeer/doorgifte-binnen-en-buiten-de-eu
  12. Dat is hier niet relevant. Ze werken niet in NL.
  13. Beste forumleden, ik volg hier al een poosje (jaartje of 12:) ) en zal me eerdaags eens netjes in het juiste topic voorstellen. Momenteel zit ik met een korte vraag: Wat komt er bij kijken als ik personen buiten de EU arbeid voor mijn BV laat verrichtten? De perso(o)n(en) die ik voor ogen heb zijn een Nederlander die woonachtig en belastingplichtig is in Turkije (permanente verblijfsvergunning aldaar) en een aantal Surinamers die woonachtig en belastingplichtig zijn in Suriname en zelfs geen enkele (fiscale) band met Nederland hebben. (Ze hebben daar overigens ook geen bedrijven) De werkzaamheden zijn structureel van aard (database beheer, gegevens van prospects controleren etc , 1 of 2 uurtjes per dag) tegen een "stukloon" vergoeding. Ik hoef wat mij betreft geen contracten, arbeidsovereenkomsten etc . Het werk wordt graag gedaan, of niet. Zijn er in dit geval voor mijn BV consequenties ten aanzien van de Nederlandse fiscus, BTW, LB ?

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept