Jump to content

Pavox

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • How did you find us:
    maak een keuze
  • Address
    Herengracht 7, Terneuzen, Zeeland, 4531 GM, Netherlands
  • Country
    Nederland
  • Company or organization name
    Pavox BV
  • Website address

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    juridische en fiscale zaken
    innovatief ondernemen
    expert advies

Company info

  • Phone number
    0115-700530
  • Branch
    ICT/ internet
  • Branch 2
    Zorg & welzijn
  1. Het openen van een bankrekening voor een nieuw opgerichte 100% dochter BV bij ING (waar ik al sinds 2006 zakelijk bankierde) duurde maar liefst 2 maanden en ik werd onderworpen aan een kruisverhoor wat betreft de nieuwe bedrijfsactiviteiten .... Ik mocht zelfs uitleg geven over bepaalde domeinnamen die ik in portfolio heb (geen idee hoe ze die gevonden hadden) en of ik van plan was daar activiteiten op te ontwikkelen. Ik vond het nogal ver gaan. Geeft wel aan dat 'even een bankrekening openen' er in 2019 niet meer zo in zit ...
  2. Mijn vrouw heeft een massagesalon en reviews zijn voor haar heel belangrijk. We merken dat het potentiële klanten uitendelijk doet beslissen tot boeken over te gaan. Wat ook meespeelt is dat we heel lokaal gericht zijn dus iedereen kent ook wel iemand van de reviewers. We houden het wel bij Google en Facebook en maken geen gebruik van trustpilot etc. De reviews importeren we van FB en google om netjes op onze website te kunnen gebruiken. We linken voor de zekerheid wel ook naar de FB pagina en Google bedrijfspagina voor als iemand zou denken dat de recensies gemodereerd zijn. De salon heeft uitsluitend 5 sterren recensies en in ons geval komt dat gewoon door goede kwaliteit af te leveren 🙂 En ja, we vragen ook om recensies, maar hebben daar een heel subtiele manier voor gevonden! Niet direct na een behandeling 'lastigvallen' maar eerst een relatie opbouwen met de klant. Je merkt dan ook dat er veel meer tijd en energie in gestoken wordt zodat je echt mooie en zinnige recensies hebt!
  3. Precies dat 🙂 Anyway, volharding heeft idd gewerkt.
  4. Toch snap ik TS wel, ik loop ook regelmatig tegen 'de regeltjes' aan. Gemeente zegt in deze geen webshop te willen in de stad, maar ze bedoelen waarschijnlijk 'geen onnodig vrachtverkeer' door de straten. Maar je kan m.i. prima een webshop 'hebben' en de processen uit de bedrijfsactiviteiten elders onderbrengen zodat de bezwaren niet van toepassing hoeven zijn. Echter, de 'regeltjes' zijn vaak niet zo flexibel als de ondernemer zelf 🙂 Idem zijn er voorbeelden qua 'detailhandel'. Gedefinieerd als 'verkoop aan particulieren'. Oorspronkelijk wordt eigenlijk gewoon de bakstenen winkel bedoeld, maar dat wordt dus alweer doorgetrokken naar webshops. Begrijpelijk dat je niet zomaar overal een winkel kan vestigen, maar een webshop runnen, desnoods alleen dropshipping, heeft niet de neveneffecten die ment met de regeltjes wil vermijden. Helaas zijn we overgeleverd aan de bureaucreatie in deze...
  5. Pakket afhaal automaat zou wellicht nog een leuk idee kunnen zijn?
  6. Helaas, dat gaat over personen die geen ondernemer zijn. 't is ingewikkeld allemaal... Maar heb wel een koers te pakken inmiddels.
  7. Bedankt @Roel J, daar kan ik wel mee verder!
  8. Tsja, er is wel meer vreemd te vinden, en het is ook niet voor niets dat de wet DBA een 'issue' is ... Normaliter doet iedereen daarom zijn best om een fictief dienstverband uit te sluiten. Ik zie er op zich wel de voordelen van 🙂 Dus wel een ZZP'er inhuren, en toch inhouden en afdragen, want: fictief dienstverband.
  9. Die persoonlijke arbeidsregel is zodat ik zeker weet dat de juiste persoon bij mijn klant komt. Kan hij niet op bepaalde dag, of is hij ziek, dan wordt er vanuit het platform vervanging geregeld door iemand met dezelfde kwalificaties en die dezelfde gedragsregels heeft onderschreven, al een account heeft op het platform om de werkzaamheden te registreren. Dus 'zomaar' laten vervangen is praktisch niet mogelijk mede omdat er ook met medische gegevens wordt gewerkt bijvoorbeeld... Daarom is de persoonlijke verrichting van de arbeid best 'scheidslijn'.
  10. Qua werkzaamheden gaat het om het verrichten van stoelmassages. Gezagsverhouding is niet echt verplicht. Maar de eis tot persoonlijke arbeid wel. Ik wil werken met een 'pool' van zelfstandigen (leden van het platform, alleen geaccepteerd op basis van objectieve competenties) , hetgeen ook een belangrijk criterium is voor de vaststelling van het fictieve dienstverband. Masseur zal ook mijn bedrijfskleding (moeten) dragen. onderliggend: Masseurs hebben vaak een eigen praktijk of werken daarbij ook nog in loondienst. Ik kan regelmatige opdrachten aanbieden, maar ze willen zelf graag als zelfstandig worden aangemerkt. Ik zoek een modus voor 'wat als' ik xx uur per week voor 1 masseur werk heb. Hij wil liefst factureren en zelfstandig zijn, maar ik wil geen gezeur en zelf inhouden en afdragen ... dat is het spanningsgveld momenteel. In dienst nemen, payrollen, verloning.nl ... ik laat het allemaal de revue passeren ... maar kom er niet echt uit hoe een fictief dienstverband, eenmaal vastgesteld, dan in de praktijk wordt uitgevoerd. Loon is niet beoogd, maar inhouding en afdracht volg vanzelf na vaststelling fictief dienstverband ?
  11. Ja en nee 🙂 Ik ga er al vanuit dat er een fictief dienstverband is, dus ik wil niet gaan reserveren maar gaan inhouden en afdragen. En daar bij gaat het wel om een zelfstandig ondernemer, maar met fictief dienstverband.
  12. Ik ben mijzelf momenteel aan het orienteren op het inhuren van ZZP'ers, maar dan met fictief dienstverband. De reden is dat ik niet altijd aan de uitsluitingsclausules ga willen voldoen, en de ZZP'er niet in loondienst wil. Ik neem aan dat ik met een ZZP'er prima een passende overeenkomst van opdracht kan afsluiten (niet zijnde arbeidsovereenkomst) maar dat uit de bepalingen daaruit dan blijkt dat er sprake is van een fictief dienstverband. (Er is bijvoorbeeld een gezagsverhouding en de ZZP'er verplicht zich tot persoonlijke arbeid) Stuurt de ZZPér dan nog wel een factuur waar ik vervolgens een deel van inhou en afdraag aan de belastingdienst, of loopt dat dan toch direct via de loonadministratie? Voor de zzp'er is dat dan minder 'omzet' ... Puur uit interesse en voor mijn beeldvorming: hoe gaat dat administratief en fiscaal in de praktijk ?
  13. Dat is correct. Als het alleen om je domein gaat en niet om je website dan zou je als eerste Openprovider kunnen contacteren. Zij kunnen je vast met hun klant, de partij die de naam via Openprovider heeft geregistreerd, in contact brengen.
  14. Nee, dat is te kort door de bocht. Openprovider is een bedrijf waar (o.a.) hostingproviders weer domeinnamen voor/namens hun klanten kunnen registreren.
  15. Niet zondermeer, maar het kan uiteraard wel. Dat had ik al getackeld via https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/internationaal-gegevensverkeer/doorgifte-binnen-en-buiten-de-eu

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept