Ik heb wel met dit bijltje gehakt.
TS geeft dus facturen uit namens zijn klanten aan eindafnemers.
Geval is dat zijn klanten die facturen volledig en negeren berekenen omzet en BTW voor hun administtaie uit (andere) metadata waar uiteindelijk ook de facturen op zijn gebaseerd. De eindafnemer boekt de facturen wel in hun administratie.
Probleem ligt er m.i. in dat er facturen namens de klanten worden verstuurd, maar dat de klant deze niet nodig heeft en ook niet gebruikt. (niet eens ziet wellicht), en daarmee ook de verantwoordelijkheid van de gegeneerde factuur niet neemt... dus de verantwoordelijkheid voor correcte nummering etc. Dat wordt dan weer 'zo goed als mogelijk' door TS verzorgt. Dat het bij zoveel klanten 'goed' is gegaan komt doordat ze geen enkele verantwoordelijkheid hebben/nemen voor 'hun' factuur....
Probleem is te ondervangen door ofwel 1) er voor te zorgen dat de leveranciers de facturen als 'hun verkoopfacturen 'gaan behandelen( En ja, dan willen ze zeker een correcte, eigen nummering vanaf dan) of 2) geen facturen te sturen aan de eindafnemers maar bijvoorbeeld 'betaalspecificaties'. In dat geval zal de klant alsnog een BTW specificatie moeten na sturen. Ik snap dat de klant dat niet wil, die wil gemak, dus optie 1 is wellicht ook zoals TS het bedoeld heeft. Kwestie van klanten de juiste richting sturen lijkt me dan!
NB. Het gebruik van een payment provider doet verder niet ter zake. Is slechts een doorgeefluik.