Jump to content

Benweerweg

Junior
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    maak een keuze

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    juridische en fiscale zaken
    innovatief ondernemen
    expert advies
  1. Met een dergelijk reactie gooi je de deur voor een zinnige dsscussie al dicht.. hoezo vooringenomen?
  2. Kosten voor coaching kunnen wel aftrekbaar zijn. Er zijn masseurs die een coaching aanbieden in een massagevorm :) Doe er je voordeel mee...
  3. Super! Die was ik nog niet tegengekomen .. geeft idd de duidelijkheid die ik zocht.
  4. De vraag was mij louter ingegeven door het inlezen in de materie. Het was een hypothetische vraag. Ik zou graag ook weten wat mijn situatie is als het mij zou overkomen. En ik vraag me dus ook af of het (voor mij )zinvol is om een merk te registreren en vervolgens te laten verlopen ...
  5. Ik was/ben een leek op gebied van merkregistratie... Heb me aardig ingelezen maar zit met nog een vraag waar iemand wellicht antwoord op weet? Ik heb een bepaald merk gevonden via boip.int/nl/merkenregister, en dat is vervallen op 31-10-2016. Kan ik dat merk nu opnieuw registeren voor dezelfde categorieën? en zo ja, hoe sta ik dan in mijn recht tov de vorige eigenaar die het merk nog wel gebruikt? Kan ik dan afdwingen dat die het merk dan niet langer gebruikt?
  6. De werkzaamheden die jij beschrijft lijken mij persoonlijk wat lastig om virtueel uit handen te geven. Lijkt me daar veel (interne) communicatie bij komt kijken. Andere taken lijken weer wat te specialistisch. (Je noemt even "marketing" tussen neus en lippen door) Maar wellicht heb ik het mis hoor ... Ik ben dan ook meer een type die (te) veel zelf doet want je kan het vaak allemaal ook doen in de tijd die je nodig hebt om een opdracht over te dragen :) Wel onderzoek ik de mogelijkheden om specifieke taken uit te gaan besteden aan zpp'ers/freelancers whatever ... simpelweg omdat ik nooit meer personeel op de loonlijst wil. Ik denk hierbij dan aan zaken als een telefoonservice, een webcareteam , een onlinemarketeer, etc , maar dan met duidelijk geformuleerde opdrachten.
  7. Ja , mijn vrouw (en ikzelf ook trouwens) hebben een massagepraktijk en alle oliën e.d. worden hier direct als inkoopkosten geboekt en niet als voorraad op de balans gezet. De enkele keer dat er een product verkocht wordt is dat gewoon volledig omzet en geen voorraadmutatie. De waarde en aard van de van de olie is gewoonweg te mariginaal tov de omzet van de massageuren ..
  8. Je kan ook met de API aan de gang om de facturen automatisch als verkoopboeking in te voeren. Even wat programmeerwerk,maar werkt daarna dan ook perfect!
  9. Klant heeft/krijgt/neemt geen verantwoordelijkheid voor de door jou, namens hem, gemaakte facturen ... En die ene die dat wel doet heeft gelijk wat de nummering betreft.
  10. Die van mij ook 🙂 Maar ik wacht nog even ... voor ABNAMRO moet je blijkbaar een PSD2 licenties hebben en ING heeft nog geen toegang tot de productie API's ... 😞
  11. Top, blijkbaar zijn zowel ING als ABNAMRO begonnen met developer portals.. dat gaat perspectief bieden!
  12. Waarschijnlijk niet mogelijk, maar is toevallig iemand bekend met een manier om AUTOMATISCH (= zonder menselijke tussenkomst) bankmutaties van ING en/of ABNAMRO te downloaden ZONDER tussenkomst van een boekhoudpakket? (en uiteraard zonder handmatig te downloaden bij de bank)
  13. Ik heb wel met dit bijltje gehakt. TS geeft dus facturen uit namens zijn klanten aan eindafnemers. Geval is dat zijn klanten die facturen volledig en negeren berekenen omzet en BTW voor hun administtaie uit (andere) metadata waar uiteindelijk ook de facturen op zijn gebaseerd. De eindafnemer boekt de facturen wel in hun administratie. Probleem ligt er m.i. in dat er facturen namens de klanten worden verstuurd, maar dat de klant deze niet nodig heeft en ook niet gebruikt. (niet eens ziet wellicht), en daarmee ook de verantwoordelijkheid van de gegeneerde factuur niet neemt... dus de verantwoordelijkheid voor correcte nummering etc. Dat wordt dan weer 'zo goed als mogelijk' door TS verzorgt. Dat het bij zoveel klanten 'goed' is gegaan komt doordat ze geen enkele verantwoordelijkheid hebben/nemen voor 'hun' factuur.... Probleem is te ondervangen door ofwel 1) er voor te zorgen dat de leveranciers de facturen als 'hun verkoopfacturen 'gaan behandelen( En ja, dan willen ze zeker een correcte, eigen nummering vanaf dan) of 2) geen facturen te sturen aan de eindafnemers maar bijvoorbeeld 'betaalspecificaties'. In dat geval zal de klant alsnog een BTW specificatie moeten na sturen. Ik snap dat de klant dat niet wil, die wil gemak, dus optie 1 is wellicht ook zoals TS het bedoeld heeft. Kwestie van klanten de juiste richting sturen lijkt me dan! NB. Het gebruik van een payment provider doet verder niet ter zake. Is slechts een doorgeefluik.
  14. Het openen van een bankrekening voor een nieuw opgerichte 100% dochter BV bij ING (waar ik al sinds 2006 zakelijk bankierde) duurde maar liefst 2 maanden en ik werd onderworpen aan een kruisverhoor wat betreft de nieuwe bedrijfsactiviteiten .... Ik mocht zelfs uitleg geven over bepaalde domeinnamen die ik in portfolio heb (geen idee hoe ze die gevonden hadden) en of ik van plan was daar activiteiten op te ontwikkelen. Ik vond het nogal ver gaan. Geeft wel aan dat 'even een bankrekening openen' er in 2019 niet meer zo in zit ...
  15. Mijn vrouw heeft een massagesalon en reviews zijn voor haar heel belangrijk. We merken dat het potentiële klanten uitendelijk doet beslissen tot boeken over te gaan. Wat ook meespeelt is dat we heel lokaal gericht zijn dus iedereen kent ook wel iemand van de reviewers. We houden het wel bij Google en Facebook en maken geen gebruik van trustpilot etc. De reviews importeren we van FB en google om netjes op onze website te kunnen gebruiken. We linken voor de zekerheid wel ook naar de FB pagina en Google bedrijfspagina voor als iemand zou denken dat de recensies gemodereerd zijn. De salon heeft uitsluitend 5 sterren recensies en in ons geval komt dat gewoon door goede kwaliteit af te leveren 🙂 En ja, we vragen ook om recensies, maar hebben daar een heel subtiele manier voor gevonden! Niet direct na een behandeling 'lastigvallen' maar eerst een relatie opbouwen met de klant. Je merkt dan ook dat er veel meer tijd en energie in gestoken wordt zodat je echt mooie en zinnige recensies hebt!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept