Jump to content

knabbeltje

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Register

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketing
    juridische en fiscale zaken
    Financiën / administratie en credit management
    innovatief ondernemen
    internationaal ondernemen
    expert advies
  1. Beste freelancers, Als nieuwe speler in de marketingwereld willen wij onszelf groots lanceren en de directe concurrentie aangaan met alle huidige offline- en online-marketingmethodes. Een grote uitspraak, maar wat wij wel gaan realiseren. Om dit mogelijk te maken zijn wij per direct op zoek naar meerdere sales toppers die onderdeel willen uitmaken van deze grootse lancering. Ons concept Naar aanleiding van een uitgebreid marktonderzoek hebben wij geconstateerd dat vele kansen in de offline- en online-marketing onbenut blijven. Wij vinden dat dit beter kan en hebben de meest sterke punten uit zowel offline als online gebundeld tot één krachtige marketingstrategie. Namelijk het versturen van persoonlijke en doelgroepgerichte folders binnen ons eigen netwerk van leads. Deze zijn voorzien van exclusieve kortingen in de vorm van uitdrukpassen die tot in de kleinste details meetbaar zijn gemaakt. Een hele mond vol, maar de USP’s zijn oneindig en de kosten voor de zakelijke relatie minimaal. En het allermooiste? Alle handelingen voor deze succesvolle campagnes worden volledig door ons uitgevoerd. De zakelijke relatie hoeft alleen nog maar de nieuwe klanten te verwelkomen. Werkzaamheden Als sales topper ben je zelf geheel verantwoordelijk voor je eigen werkzaamheden en tijdsindeling; er is geen enkele verplichting richting ons. Je verkoopt ons concept binnen je eigen netwerk en bouwt deze op voor langdurige zakelijke relaties. Daarbij ben je niet gebonden aan je eigen regio, maar kun je daar volledig je eigen invulling aan geven. Hierdoor kun jij jezelf écht focussen op hetgeen je goed in bent; verkopen. Dankzij onze werkwijze heb je weinig tot geenadministratie én kom je professioneel over richting je klanten. Om dit mogelijk te maken heb je de beschikking over onze krachtige, snelle en eenvoudige tools: - G-Suite account met e-mailadres van ons; - Pipedrive account voor sales-tracking; - Geautomatiseerd offreer- en facturatiesysteem; - Geautomatiseerd commissie-tracking systeem; - Visitekaartjes met onze naam; - Kant-en-klare verkooppresentatie. Vergoedingen Bij ons betaalt de zakelijke relatie uitsluitend voor het aantal consumenten dat zij met een campagne bereiken, een all-in prijs per consument. Vanwege ons concept zullen wij alleen interessant zijn voor de grotere ondernemingen. Hierdoor zullen er dan ook grotere aantallen worden afgenomen wat direct terug te vinden is in de vergoedingen. Wij werken uitsluitend op commissiebasis, maar waarbij de sky letterlijk the limit is. Er is namelijk weinig tijdsinspanning benodigd voor het sluiten van een deal waar een hoge vergoeding tegenover staat. Uiteraard is dit volledig afhankelijk van je expertises, talent, inzet en bestaande netwerk. Selectieprocedure 1. Ontvangen van je CV Wij zullen jeCV intern bespreken om te kijken of je relevante ervaringen hebt die passen bij de verkoop van ons concept. 2. Inplannen Skype-call Om niet afhankelijk te zijn van reistijden kiezen wij voor een Skype-call waarbij ons concept en verwachtingen richting jou verder worden toegelicht. 3. Ondertekenen commissieovereenkomst Er zal een fysieke meeting worden gepland om de overeenkomst met ons te tekenen. Ook zal je een demo krijgen over de werking van ons systeem. 4. Starten werkzaamheden Alle tools zullen voor je worden ingericht als ook het bestellen van de visitekaartjes. Je kunt dan per direct starten met het sluiten van deals uit onze naam. Hebben wij met deze oproep je interesse gewekt en zie je jezelf dit werk al doen voor ons? Dat is mooi! Dit is nog maar het tipje van de sluier wat wij graag verder aan je toelichten* * wij werken uitsluitend samen met freelancers die zichzelf hebben ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
  2. Het gaat er met name om dat klanten van dit concept weten met wie zij zaken doen. Als retailers bijvoorbeeld de freelancer over de vloer krijgen die advertentieruimte van mij probeert te verkopen en vervolgens een eigen visitekaartje van hem geeft wekt dat argwaan. In die zin; deze freelancer is en blijft een freelancer. Echter kan hij offreren en factureren vanuit naam van mijn onderneming. Dan weten deze retailers ook met welke partij zij uiteindelijk zaken doen. Iets wat in deze markt enorm van belang is door het opbouwen van de naam. Maar ik vul in dat dit als 'standaard' freelancer zich in het grijze gebied bevindt?
  3. Iets meer over mijn concept. Het betreft het versturen van direct mail campagnes uit naam van mijn onderneming waarin advertenties van deze klanten staan. Vergelijk het voor het gemak met een folderpakket van Spotta. Bedrijven betalen aan Spotta om met hun folder in het pakket te zitten en verspreid te worden door Spotta. Ik wil, als voorbeeld dan, freelancers die deze 'ruimtes' in het pakket verkopen. Dus bij klanten langsgaan, overeenkomsten sluiten en deze klanten komen vervolgens met hun folder in dat pakket te zitten. Alleen als een freelancer de klant factureert is dat niet duidelijk richting deze partijen lijkt mij? Ik weet ook niet wat normaal gangbaar is. Het is in die zin meer te vergelijken met een agentuur ipv een freelancer die een project uitvoert. Zoals ik het voor ogen had; freelancer heeft een potentiële klant, kan offertes en facturen met onze huisstijl overdragen. Na betaling door deze klant kan de freelancer mij factureren voor de commissie. Deze wordt dan door mij betaald. Is dit ook mogelijk met een constructie als deze of wat raad je aan? Het betreft in die zin de verkoop van diensten van mijn onderneming. Die bekendheid moet daar ook aan vast zitten, anders wordt het voor de opdrachtgevers een vaag en onduidelijk verhaal lijkt mij.
  4. Goedemiddag, Vorige week heb ik al een ander bericht gepost over een samenwerking tussen eenmanszaken. Dat terzijde en met de nodige afwegingen ben ik uitgekomen op het inhuren van freelancers voor het verkopen van mijn diensten. Het concept leent zich er perfect voor om deze uit te betalen op basis van prestaties, dus hoeveelheid omzet. Echter heb ik een aantal vragen voor het inhuren van een freelancer, er vanuitgaande dat ik een geschikte kandidaat vindt en bereid is om op provisiebasis nieuwe klanten te werven. - Dient hiervoor een modelovereenkomst voor geen werkgeversgezag te worden ondertekend? - Mag deze freelancers uit naam van mijn onderneming handelen? Dus visitekaartjes en een e-mailadres vanuit mijn onderneming etc? Dit om consistent over te komen richting klanten? Of wordt dit als dienstverband gezien? - Waar moet ik verder rekening mee houden, contractueel en voorwaardes etc? De provisiepercentages ben ik wel over uit, hier kan ik richting aan geven. Graag hoor ik jullie meningen hierover.
  5. Dat is in deze situatie helaas niet mogelijk. Even verder rond gezocht en ik denk dat het meest interessante is om iemand via een Payroll bedrijf aan te nemen. Ik wil namelijk zo min mogelijk rompslomp en ben bereid om daar extra voor te betalen. Zoals ik het in gedachten heb: deze persoon krijgt middels een payroll bedrijf een minimumloon uitbetaald. In de overeenkomst staat een provisieloon benoemd van, als voorbeeld, 50% van de door hem gegenereerde winst. Deze 50% is het maximum wat hij betaald zou kunnen krijgen en het minimum is dan deze minimumloon. Dus stel, op basis van provisie is deze 50% €3.000,- waard. Dan zal deze persoon €3.000,- betaald krijgen. Niet minimumloon + een eventuele provisie. Dat is lastig om te berekenen. Ik weet alleen niet of iets dergelijks überhaupt mogelijk is? En hoe dat zit bij payrolling. Moet ik over deze provisie dan ook nog een x factor betalen als onkosten voor hun? EDIT: Is het ook mogelijk om deze persoon een soort van 0-uren contract aan te bieden? Dan zit je niet vast aan het minimumloon van een volledige werkweek. Deze persoon kan dan achteraf de gewerkte uren opgeven waarna hij hiervoor wordt uitbetaald via payrolling. Ook de provisie is dan de max wat hij kan verdienen. Voor mij gunstiger, omdat deze persoon in het begin wellicht niet full-time werkzaam zal zijn. Of moeten deze uren altijd vaststaan?
  6. Bedankt voor je reactie Norbert! De 2e persoon is inderdaad alleen werkzaam voor mij. Het concept zelf brengt weinig tot geen risico’s met zich mee. Zolang ik de eind regie in handen heb is dat ook te overzien. Daarom wil ik dat soort zaken vastleggen in een samenwerkingsovereenkomst waarin duidelijk wordt gesteld hoe of wat allemaal geregeld is. Samen een bedrijf starten wil ik niet. Ik wil niet iemand vastzitten door slechte ervaringen in het verleden. Daarnaast zit hier jaren aan voorbereiding in en om dan iemand, zonder investering, onderdeel te laten zijn van het bedrijf is wat overbodig. Is dat juridisch gezien wel allemaal juist, ook al werkt diegene als onderaannemer? Dus eigenlijk als alternatief om iemand in dienst te nemen? En een arbeidsovereenkomst, daar kan toch alleen spraken van zijn bij in dienst treding? Waar ik namelijk mee zit; er is geen budget om iemand in dienst te nemen en uit te kunnen betalen. Als de pilot een succes is wel. Alleen voor die tijd wil ik al met iemand in zee gaan zonder daar aan vast te zitten of in hoeven mee te delen. Uiteraard wordt diegene wel vergoed op basis van prestatie en geleverde omzet. Alleen dit wil ik ook juridisch gezien goed inrichten. Daarom lijkt mij voor mij beide een eenmanszaak het meest gunstige. Mits dat mogelijk is als deze constructie.
  7. Goedemiddag, Er zijn tal van berichten en pagina's op het internet te vinden over deze kwestie, maar geen concreet geheel. Hopelijk kunnen jullie mij advies geven over hoe dit het beste aan te pakken is en juridisch gezien het slimste. Op het moment heb ik een eenmanszaak en zijn alle samenwerkingen met derde partijen geregeld. In die zin is het klaar om te kunnen starten. Om dit te starten wil ik er een andere persoon bij gaan betrekken die alleen de sales tot zich neemt. In die zin wil ik dan ook niet dat hij mede-eigenaar wordt van de onderneming en daar aanspraak op kan maken. Uiteraard moet deze persoon wel betaald kunnen worden voor zijn diensten. Nu zit ik met het volgende probleem. Het concept zelf zal in eerste instantie gelanceerd worden als pilot waarbij een x aantal klanten voor benodigd zijn. Als blijkt dat deze pilot een succes is kan de onderneming verder gaan. Ook voor deze pilot wil ik al gaan samenwerken met een andere persoon. Om dit juridisch gezien vast te leggen had ik het volgende in gedachten totdat de pilot is uitgevoerd: - Ondertekening van een NDA waardoor ik deze persoon erbij kan gaan betrekken Als blijkt dat de pilot een succes is wordt het volgende gerealiseerd: - Persoon schrijft zichzelf in als freelancer bij de KvK, eenmanszaak - Er wordt een samenwerkingsovereenkomst opgesteld tussen beide eenmanszaken - Alle werkzaamheden die deze persoon uitvoert worden gedaan uit de naam van mijn onderneming - Zoals in de overeenkomst is overeengekomen kan deze persoon mij vanuit zijn eigen onderneming factureren - Deze factuur wordt betaald door mij en dat zijn dan zijn verdiensten In mijn ogen is alles voor na de pilot juridisch gezien in orde en ook mogelijk. Ik weet alleen niet wat het meest raadzame is tot aan de pilot welke hooguit 1 maand zal duren. Dus de periode totdat de pilot gelanceerd is met voldoende klanten. Om deze persoon zichzelf namelijk te laten inschrijven en overeenkomsten te laten opstellen is misschien wat voorbarig. Zeker omdat het zomaar kan zijn dat de pilot geen succes is en de werkzaamheden gestaakt moeten worden, dus de samenwerking weer wordt beëindigd en de onderneming wordt opgeheven. Uiteraard wil deze persoon ook betaald krijgen voor zijn werkzaamheden tijdens deze pilot. Maar zonder de overeenkomst en ingeschreven zijn als freelancer lijkt mij dat onmogelijk om helemaal wit te regelen? En zonder dat deze persoon zekerheid heeft en alles op basis van vertrouwen moet gebeuren. Of zijn hiervoor bijvoorbeeld andere mogelijkheden? Met het lanceren van de pilot zal deze persoon daar namelijk ook een leuk bedrag aan overhouden. Ik weet alleen niet hoe ik dit juridisch gezien het beste aan kan pakken. De NDA geeft mij alleen de zekerheid dat het concept veilig is. Graag hoor ik jullie meningen en suggesties, alvast bedankt.
  8. Dan heb ik niets gezegd en wacht ik het verder even af Daar heb je inderdaad een punt. Wat betreft leads is het een begrijpelijk verhaal. In mijn situatie is het echter een ander verhaal. Deze derde partij zorgt feitelijk al voor de onderhandelingen, vergelijkbaar met een kokende lead. De conversie daarvan zal dan hoogstwaarschijnlijk 1 op 1 en in het slechtste scenario 1 op 2 zijn. Zelf zullen zij alleen klanten van hun gaan benaderen die hier oprechte interesse in zullen hebben zodat dit voor zowel mij als hun een win-win situatie is. Ik weet dus ook niet of in dergelijke situaties dan gepraat kan worden over standaard leads met een provisie of dat dit verder gaat in procenten over het totale omzetbedrag etc. Marge is een lastiger onderwerp. Aan de klant wordt per consument die zij wil bereiken een vast bedrag gevraagd. Gezien het op marketingcampagnes gaat zal dit al snel om duizendtallen dan wel niet tienduizendtallen gaan. Per consument, dus per eenheidsprijs, zit er ongeveer een marge van 30% op. Ga hierbij voor het gemak uit van een fictief bedrag van 1 euro per consument. In sommige gevallen, door het slim verwerken en combineren van direct mail kan dit oplopen tot een marge van 100% zonder in te leveren op de kwaliteit en effectiviteit. Dit is echter pas van toepassing op grotere aantallen. Mijn vraag is dan ook hoe deze scenarios aan provisie betaald dienen te worden aan deze derde partij. Zowel bij de kleinere aantallen met een marge van 30% als de grotere aantallen met een marge oplopend tot wel 100%. Het gaat mij daarbij niet om precieze bedragen en/of percentages, maar ruwe schattingen wat gangbaar is in deze situaties. Dan weet ik ongeveer waar ik het gesprek op in kan schieten en zou kunnen verwachten. Hopend hiermee een iets duidelijker verhaal te hebben geschetst.
  9. Gezien het feit ik nog geen reactie heb mogen ontvangen; heb ik dit bericht wel op de juiste plek binnen HL geplaatst? Misschien dat dit daardoor niet door de juiste personen wordt gelezen?
  10. Beste Higherlevel’s, Ik hoop dat ik dat bericht in de juiste categorie plaats. Momenteel ben ik bezig met het opstarten van een eigen onderneming. Volgens de prognose zal ik hiermee live gaan binnen enkele maanden. Kort samengevat is het een marketingbureau waarbij er direct mail verstuurd gaat worden aan consumenten met daarin reclame-uitingen. Al deze consumenten bevinden zich in mijn eigen netwerk. Om dit te kunnen verwezenlijken ga ik samenwerkingen aan met diverse derde partijen. Een derde partij is hier in zoverre in geïnteresseerd dat zij een uitgebreidere samenwerking voor ogen zien i.p.v. de door hun aangeboden diensten. Zelf hebben zij namelijk een groot portfolio aan klanten (zakelijk) die wellicht geïnteresseerd zijn in mijn dienstverlening. Binnenkort gaan we hierover om tafel zitten om alles op papier te zetten en afspraken te maken mbt vergoedingen. Hierbij zijn er een tweetal scenario’s mogelijk: - Ik werf eigen klanten en om de direct mail te versturen maak ik gebruik van de dienstverlening van deze derde partij. Hier betaal ik de prijzen voor zoals wij deze van te voren overeen zijn gekomen. Dit is in dat opzicht duidelijk. - Een tweede scenario is dat deze derde partij een klant aanlevert die gebruik wilt maken van mijn dienstverlening. Hierbij zal deze derde partij geen kosten aan mij doorrekenen voor het gebruik van hun diensten. Echter zal er een commissie aan hun worden betaald voor deze aangeleverde klant zodat wij hier beiden van kunnen profiteren. Mijn vraag gaat over dit tweede scenario. Wat zijn gebruikelijke vormen om dit overeen te komen? Draag ik van deze klant een vast of variabel percentage af van de omzet gegenereerd door deze klant? Een vast bedrag per aangeleverde klant? Helemaal geen commissie, maar betaal ik alleen voor de diensten? En aan welke percentages of bedragen moet ik dan denken? Hier heb ik namelijk geen flauw benul van. Ik weet wat mijn marges zijn en het is natuurlijk belangrijk om er ook minus de commissie nog steeds aan te verdienen. Voordat ik dit onderhandelingsgesprek aanga wil ik wel kennis van zaken hebben. Hopelijk hebben jullie hier adviezen voor of ideeën wat gangbaar is in een dergelijke situatie. Zoekend op het forum kom ik wel vergelijkbare situaties tegen, maar dit kan ook afhankelijk zijn van het concept. Alvast bedankt!
  11. Daar moet ik je ongelijk in geven. De BBZ-uitkering valt onder een andere afdeling binnen een gemeente. Om die reden spreken ze elkaar niet en weten ze van elkaar ook niet hoe of wat het allemaal geregeld is. Het is dus niet één groot geheel en instantie, dat zal alleen maar onoverzichtelijk zijn. Of dit ook bij kleinere gemeentes zo is durf ik niet te zeggen. Een 100% geldend antwoord kan ik je niet geven. Wat ik wel weet is dat ze bij mijn uitkering nadrukkelijk vroegen of ik een eigen vermogen heb. Dat die namelijk niet boven de genoemde grens mag zijn. Ook toen ik verlenging heb aangevraagd (inmiddels 2 keer en toegekend gekregen) hebben ze dit gevraagd. Wellicht dat je ze kunt bellen om een definitieve duidelijkheid te krijgen. Naar mijn inziens kijken ze wel degelijk naar het eigen vermogen. Zelf woon ik in Eindhoven en ze hebben ook een uitgebreide eigen website. Als je eigen gemeente dit niet heeft zou je hen ook kunnen bellen en de vraag voorleggen (https://www.zelfstandigenloketeindhoven.nl) Misschien kunnen ze dan duidelijkheid verschaffen. Succes!
  12. Allen, Mocht het antwoord nog niet gegeven zijn. Zelf ben ik ondernemer en ontvang ik de BBZ-uitkering. Dit valt onder de participatiewet en om die reden geldt ook de daarvoor geldende eigen vermogen norm. Echter is dit alleen van toepassing als je de BBZ-uitkering ontvangt om te voorzien in het levensonderhoud, dit is dan vergelijkbaar met de normale bijstand. Wat geldt voor een lening weet ik niet. Afhankelijk van je woonsituatie gelden er verschillende hoogtes. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-bijstand Hopend je hiermee duidelijkheid te hebben gegeven.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept