Jump to content

Savi808

Newbee
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • First name
    Savv
  • Last name
    Heimans

Company info

  • Location
    Amsterdam
  1. Om wat voor soort dienstverlening gaat het? Als jij vanachter de computer de management-werkzaamheden verricht, valt dat gewoon onder België. Werk jij fysiek in Nederland voor meer dan (ik ben het exacte aantal uur even kwijt) ~10 uur per week, dan is jouw dienst in Nederland belast. Tenzij jij weer iemand in dienst neemt en de 'feitelijke leiding/aansturing' in België gebeurt, dan kan jouw personeel gewoon in Nederland werken, maar dan krijgt hij/zij weer inderdaad gedoe met sociale lasten. Of iemand daar ooit achter komt is een tweede, maar alles valt of staat met de locatie waar
  2. Hi all, Mijn eerste topic in dit forum en meteen een vraag waar ik eigenlijk niks concreets over kan vinden, en niet zo goed weet wat ik er mee aan moet. Ik heb een holding en een werkmaatschappij. Bij de oprichting hiervan nog niet zo lang geleden, heeft de werkmaatschappij ook de factuur van de KvK en de factuur van de notaris voor de holding betaald. Deze facturen stonden uiteraard wel op naam van de holding, maar omdat de holding nog geen bankrekening had, heeft de werkmaatschappij de rekeningen betaald. Vraag 1 is nu: boek ik deze 2 facturen in de admi
  3. Ik zou dit absoluut niet via een BV doen, omdat je inkomsten meteen (flink) zijn belast. In box 3 belasten -iets vergelijkbaars heb je in Duitsland ook- is veel interessanter. Of heb je een hele specifieke reden waarom je dit in een BV zou doen? Dat je de 'schuldenlast' bij de bank wil verdoezelen zou ik me eerlijk gezegd ook niet aan wagen met zo'n gekke constructie, als dat al zou kunnen :)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept