Beste forumleden,
Graag jullie input op het volgende:
ik heb mijn eenmanszaak geruisloos omgezet in een B.V. en daarvoor ook de intentie-overeenkomst op tijd verstuurd vorig jaar. Het bedrijfspand ga ik verhuren aan mijn dochter B.V. Alle andere activa/passiva is na de bedrijfsfusie overgegaan naar m’n werk-B.V. waarin het feitelijke “ondernemen” gebeurt.
Mijn boekhouder ondersteunt mij slechts op administratief/cijfermatig vlak. De fiscale kant van het verhaal wikkel ik zelf af.
Ik weet dat ik moet verzoeken om geruisloze inbreng en er uiteindelijk een akkoordverklaring naar de inspecteur moet. Alle balansen en overige info etc. zijn in samenwerking met de boekhouder opgemaakt. Is dit voldoende, of moet ik daarna ook voor de bedrijfsfusie ook zo’n verzoek indienen waarna een akkoordverklaring volgt?
Alvast dank voor jullie reactie,
Robert