Misschien een vreemde start van deze topic, maar ik denk dat iedereen dit gevoel ooit heeft mee gemaakt.
Je hebt je droom en de sterke behoefte om ooit eens iets voor je zelf te beginnen.
Je voelt dat je een doel in je leven hebt maar je bent het doel nog nooit tegen gekomen totdat er in eens iets gebeurd.
Wie ben ik?
Mijn naam is Rob ik ben 32 jaar en momenteel werkzaam in de software ondersteuning.
Ik doe het huidige werk om aan me geld te komen. Naast de reguliere werkzaamheden ben ik altijd iemand geweest die bezig is geweest met ontwikkelingen, ideeën en dromen.
Wat is de situatie?
Ik heb altijd een passie gehad met radio en het realiseren van radio zaken.
Begin dit jaar ben ik als hobby een internet radio gestart.
Met een aantal dj's draaide wij altijd wat muziek, meestal voor een aantal vrienden.
Echter bleef het niet hierbij buiten de vrienden waren er meer geïnteresseerden.
In de periode van begin dit jaar tot nu is de hobby uitgegroeid tot een "bijna" volwaardig radiostation.
Op het moment hebben wij +- 40 medewerkers (vrijwilligers) en rond de 100.000 unieke luisteraars per maand (dit aantal is nog steeds aan het groeien).
Vraagstelling:
Omdat alles op dit niveau aardig wat geld kost wil ik kijken of ik er iets aan kan verdienen om de internet radio in de lucht te houden.
Echter stelt de Sena (naburige rechten) dat je een absurd bedrag per jaar kwijt bent als je commerciële activiteiten beoefend (100 luisteraars gemiddeld is 10.000 euro per jaar).
Alles bij elkaar zou ik rond de 30.000 euro per jaar kwijt zijn (alleen rechten), voor de hosting moet ik op z’n 12.000 euro per jaar rekenen.
Kortom is het commercieel verantwoord om met dit plan aan de gang te gaan?
En waar zou ik allemaal rekening mee moeten houden?
Als ik gesponsord wordt moet ik de sponsoring ook als inkomsten zien?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rob_v
rob_v
Beste,
Inleiding:
Misschien een vreemde start van deze topic, maar ik denk dat iedereen dit gevoel ooit heeft mee gemaakt.
Je hebt je droom en de sterke behoefte om ooit eens iets voor je zelf te beginnen.
Je voelt dat je een doel in je leven hebt maar je bent het doel nog nooit tegen gekomen totdat er in eens iets gebeurd.
Wie ben ik?
Mijn naam is Rob ik ben 32 jaar en momenteel werkzaam in de software ondersteuning.
Ik doe het huidige werk om aan me geld te komen. Naast de reguliere werkzaamheden ben ik altijd iemand geweest die bezig is geweest met ontwikkelingen, ideeën en dromen.
Wat is de situatie?
Ik heb altijd een passie gehad met radio en het realiseren van radio zaken.
Begin dit jaar ben ik als hobby een internet radio gestart.
Met een aantal dj's draaide wij altijd wat muziek, meestal voor een aantal vrienden.
Echter bleef het niet hierbij buiten de vrienden waren er meer geïnteresseerden.
In de periode van begin dit jaar tot nu is de hobby uitgegroeid tot een "bijna" volwaardig radiostation.
Op het moment hebben wij +- 40 medewerkers (vrijwilligers) en rond de 100.000 unieke luisteraars per maand (dit aantal is nog steeds aan het groeien).
Vraagstelling:
Omdat alles op dit niveau aardig wat geld kost wil ik kijken of ik er iets aan kan verdienen om de internet radio in de lucht te houden.
Echter stelt de Sena (naburige rechten) dat je een absurd bedrag per jaar kwijt bent als je commerciële activiteiten beoefend (100 luisteraars gemiddeld is 10.000 euro per jaar).
Alles bij elkaar zou ik rond de 30.000 euro per jaar kwijt zijn (alleen rechten), voor de hosting moet ik op z’n 12.000 euro per jaar rekenen.
Kortom is het commercieel verantwoord om met dit plan aan de gang te gaan?
En waar zou ik allemaal rekening mee moeten houden?
Als ik gesponsord wordt moet ik de sponsoring ook als inkomsten zien?
Alle informatie is welkom.
Met vriendelijke groet,
Rob
Edit mod: titel specifieker gemaakt
Met vriendelijke groet,
Rob
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10238-internetradio-van-hobby-naar-professie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag