• 0

Sportvloer zonder lijnen

Hey, daar is ie weer..een nieuw idee:

 

Ik vraag me af, het moet met de huidige techniek toch wel mogelijk zijn om een sportvloer zonder vaste belijning te maken? Ik stel me gewoon een vloer voor waarbij je de belijning per sport digitaal kunt "projecteren" of op een andere manier op de vloer krijgt (lampjes of iets dergelijks)

 

Willen jullie eens meedenken hoe je zoiets zou kunnen doen?

 

Groet, Martin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

laserstralen die vanaf de zijkant worden gepojecteerd, rakelings langs de vloer, een beetje verstrooid in vertikale richting om meer bereik te hebben. dat kun je vanaf twee kanten doen, zodat pas als twee mensen op de lijn stappen het stuk ertussen niet zichtbaar is. Tenzij de laser zo sterk is dat de lijn vanzelf weer zichtbaar wordt.

 

 

Dat soort lasers vallen in een klasse waarin het verplicht is een soort lasbril met van die donkere glazen te dragen. Ga dan meteen over naar van die videobrillen met motionsensor zoals gevechtspiloten hebben, dan kun je de lijnen gewoon "in beeld brengen".

Link naar reactie
  • 0

laserstralen die vanaf de zijkant worden gepojecteerd, rakelings langs de vloer, een beetje verstrooid in vertikale richting om meer bereik te hebben. dat kun je vanaf twee kanten doen, zodat pas als twee mensen op de lijn stappen het stuk ertussen niet zichtbaar is. Tenzij de laser zo sterk is dat de lijn vanzelf weer zichtbaar wordt.

 

 

Dat soort lasers vallen in een klasse waarin het verplicht is een soort lasbril met van die donkere glazen te dragen. Ga dan meteen over naar van die videobrillen met motionsensor zoals gevechtspiloten hebben, dan kun je de lijnen gewoon "in beeld brengen".

 

Maak er dan gewoon een virtuele wedstrijd van, heb je helemaal geen veld meer nodig... ;D

Link naar reactie
  • 0

Dat soort lasers vallen in een klasse waarin het verplicht is een soort lasbril met van die donkere glazen te dragen. Ga dan meteen over naar van die videobrillen met motionsensor zoals gevechtspiloten hebben, dan kun je de lijnen gewoon "in beeld brengen".

 

Je weet dat ik denk dat we daar naartoe gaan. Dat we in het dagelijks leven op een dergelijke manier dingen uit Second Life om ons heen projecteren. Dan heb je een meeting en op het eerste gezicht zie je niet wie er echt zitten en wie er geprojecteerd zijn. En je kunt lekker meeborrelen op vrijdagmiddag terwijl je toch nog kunt rijden: dat glas bier is geprojecteerd en verhult het kopje thee erachter.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit heb ik eerder gehoort.

 

Een jaar of 5 geleden geleden in een gesprek met een inmiddels gepensioneerd vertegenwoordiger van Schelde International uit Goes (een grote speler op het gebied van sporthal inrichting) kwam dit onderwerp ter sprake.

Blijkbaar leeft het dus ook in de markt, al wist men toen geen oplossing.

Ik had er ook geen voor hem.

 

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.