• 0

gratis boekhoudcursus online

Ik heb nu een simpel eenmanszaakje met inkoop (buitenland) en verkoop van sleutelhangers etc (nederland).

 

Nu heb ik mill7 gedownload maar ik heb het idee dat daar meer functies zijn dat ik nodig heb.

 

Ik heb geen boekhoud ervaring en minimale kennis ervan. Mijn vraag is of er op internet een tutorial te vinden is voor nederlandse eenmanszaken (internetwinkel), voor boekhouden.

 

Of dat iemand zo vriendelijke is een tutorial te maken waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe bijvoorbeeld een factuur verwerkt moet worden.

 

alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

cab,

 

Helaas kan ik je niet helpen aan een gratis cursus. Wel kan ik je gratis helpen als je heel specifieke informatie wilt hebben omtrent bepaalde onderwerpen; mits de vragen van beperkte omvang blijven.

Ik zou zeggen: give it a try; mijn emailadres is te vinden via ecofin

 

ecofin

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

Super!

 

Ik ga je binnenkort een mailtje sturen.

 

Ik zal het in ieder geval op een gestructureerde manier mijn vragen opstellen dan is het voor jou en voor mij wat makkelijker om overzicht te houden.

 

Eigenlijk zou ik iedereen die een online eenmanszaakje hebben vragen, hoe en wat in een administratiesysteem verwerkt moet worden. Dus iemand die daar zin in heeft, laat je horen :D!

Link naar reactie
  • 0

Cab,

 

Zoek een goede boekhouder die je met je programma wilt ondersteunen, vaak kan je in de prijs vooraf afspreken wat wel en wat niet in de prijs zit.

 

Of je moet alles zelf willen doen... of zo.....? En dan kan je volgens mij op dit forum altijd wel wat antwoorden krijgen

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Juist omdat veel eenmanszaakjes met dit probleem zitten, zijn wij in samenwerking met een ervaren boekhouder bezig met een online boekhoudprogramma, speciaal geschreven voor de ondernemer die geen verstand heeft van boekhouden. Als alles meezit hebben we vanaf het eerste kwartaal 2007 een draaiende versie. Natuurlijk zal onze boekhouder, indien nodig, de leden blijven ondersteunen.

 

 

Online ondernemen? Kijk op www.livestart.nl

www.livestart.web-log.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is echt een ienemini-eenmanszaakje :)

 

Ik probeer hier wat praktijkervaring mee op te doen, maar vooral ook het doen opvullen van ''relevante activiteiten'' naast mijn studie (staat leuk op mijn CV :D)

 

Als ik er mij toe zou leggen dan zou ik wel 2000 euro per maand kunnen omzetten. Maar ik heb daar nauwelijks (eigenlijk helemaal geen) tijd voor, bijv. om constant bestellingen te verwerken, boekhouden enzo.

 

Ik probeer zo klein mogelijk te blijven, het liefst een omzet van minder dan 7000 euro per jaar zodat ik vrij kan gesteld worden van boekhouding (belastingvrij onder +/- 1325 e.p.j.).

 

Misschien kan ik een boekhoudcursus volgen voor eenmanszaken, maar goed heb het nu al erg druk met me studie.

 

Maar ik zou het wel leuk/interessant vinden om te kunnen boekhouden en dat vooral voor me eigen online winkeltje te kunnen doen.

Zodat ik misschien ook in de toekomst deze kennis kan gebruiken.

 

Dus een boekhouder bijnemen is:

1 - in verhouding veel te duur en eigenlijk ook overdreven.

2 - ik zou het graag zelf kunnen

 

Maar goed ik neem aan dat boekhouding voor eenmanszaak niet al te ingewikkeld is. Het is voornamelijk de kennis die ontbreekt.

 

Weet iemand misschien nog een goed boek die duidelijk in stappen uitlegt, 'hoe' je moet boekhouden? Een die te bestellen is op bol.com :d

 

 

Link naar reactie
  • 0

Juist omdat veel eenmanszaakjes met dit probleem zitten, zijn wij in samenwerking met een ervaren boekhouder bezig met een online boekhoudprogramma, speciaal geschreven voor de ondernemer die geen verstand heeft van boekhouden. Als alles meezit hebben we vanaf het eerste kwartaal 2007 een draaiende versie. Natuurlijk zal onze boekhouder, indien nodig, de leden blijven ondersteunen.

 

Je zou hiermee ongetwijfeld veel kleine eenmanszaakjes zoals kleine webshops mee kunnen helpen.

Het is niet alleen de gebruiksvriendelijkheid en de toegankelijkheid van boekhoudprogramma's maar ook vaak het ontbreken van tutorials met uitleg over het boekhouden op zich icm met programma.

 

Bijv. aangeven wat er in een boekhouding moet worden verwerkt en opgeslagen.

 

Hou dan in ieder geval de instapprijzen (basis versie) laag en voor uitbreidingen en updates zou men moeten bijbetalen. Ook een forum is erg handig met een complete tutorial van alle boekhouding van inkoop tot verkoop. :P

Link naar reactie
  • 0

Hou dan in ieder geval de instapprijzen (basis versie) laag en voor uitbreidingen en updates zou men moeten bijbetalen. Ook een forum is erg handig met een complete tutorial van alle boekhouding van inkoop tot verkoop. :P

 

Ons boekhoudprogramma zal onderdeel uitmaken van een volledig online omgeving. Een initiatief dat zich volledig richt op de kleine ondernemer. Wij vragen dan ook een vaste prijs per maand voor de volledige omgeving, waarbij de leden blijven meegroeien in de ontwikkelingen, ook in het boekhoudprogramma.

 

In deze omgeving bieden wij dan ook een forum waar onze boekhouder vragen zal beantwoorden en proberen wij veel voorkomende vragen zoveel mogelijk te standaardiseren in de vorm van artikelen in onze kennisdatabank of, indien nodig, in de vorm van nieuwe software.

Online ondernemen? Kijk op www.livestart.nl

www.livestart.web-log.nl

Link naar reactie
  • 0

Mielse,

 

waar moeten deze ondernemers dan aan denken, ik bedoel er zijn best al veel online ondernemingen die online boekhouden aanbieden, tegen zeer uiteenlopende tarieven.

 

Zit dit standaard in de 69 per maand voor de portaal.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Mielse,

 

waar moeten deze ondernemers dan aan denken, ik bedoel er zijn best al veel online ondernemingen die online boekhouden aanbieden, tegen zeer uiteenlopende tarieven.

 

Zit dit standaard in de 69 per maand voor de portaal.

 

Inderdaad, dit zit in de 69 euro per maand. Bovendien zal het boekhoudprogramma volledig geïntegreerd zijn met het relatiebeheer. Wel zullen diensten buiten het programma om (dus persoonlijke begeleiding of jaarrekeningen) tot extra kosten kunnen leiden. Maar dit is per vraag afhankelijk en wordt van te voren duidelijk naar de leden gecommuniceerd.

Online ondernemen? Kijk op www.livestart.nl

www.livestart.web-log.nl

Link naar reactie
  • 0

Excuses, was niet de bedoeling. Ik probeerde alleen antwoord te geven op de vragen die gesteld werden door onder andere SalarisExpert. Maar zal deze vragen verder persoonlijk afhandelen en mij niet meer op glad ijs begeven...

Online ondernemen? Kijk op www.livestart.nl

www.livestart.web-log.nl

Link naar reactie
  • 0

http://www.gratis-cursus-boekhouden.nl/default.asp?ALL=1

 

Ik zit wat rond te snuffelen om HL omdat ik zoek naar ervaringen met e-boekhouden.nl. Tot nu toe lijkt me dat het meest simpele boekhoudprogramma's voor startende parttime ondernemers die in de kleine-ondernemersregeling zullen gaan vallen.

 

Ervaringen heb ik nog niet gevonden op het forum, maar ik zoek nog even verder. Ik dacht wel dat bovenstaande link in dit topic handig zou zijn. Als mensen nog tips hebben met NOG simpelere boekhoudmethodes hou ik me aanbevolen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.