Ik ben een jonge startende ondernemer en heb MBO net afgerond.
Toch ben ik redelijk voorzichtig ivm mijn innovatieve idee naar omstanders en KVK of Rabobank.
Mijn onderneming heeft zoals elke onderneming verschillende geld-transacties. Kort gezegd moeten consumenten straks geld (100%) laten we zeggen 100 euro op mijn rekeningnummer storten.
10%=10 euro blijft op mijn rekening en 90% dus 90 euro gaat naar een andere consument die zijn soort van aandeel heeft verkocht aan de consument die 100%=100 euro betaalde.
Mijn bankrekeningnummer fungeert dus als doorgeefluik.
Waar zit hier inkomstenbelasting of andere belastingsvormen?
Mag dit uberhaupt wel en valt mijn innovatieve idee nu al in duigen? Als mijn onderneming straks een rekening opent moet er dan een aparte rekening komen voor deze vorm van transacties? Moet van elke transactie een factuur worden gemaakt?
Daarnaast koopt de eerste persoon bij mij een aandeel van 5 euro.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Straight
Straight
Ik ben een jonge startende ondernemer en heb MBO net afgerond.
Toch ben ik redelijk voorzichtig ivm mijn innovatieve idee naar omstanders en KVK of Rabobank.
Mijn onderneming heeft zoals elke onderneming verschillende geld-transacties. Kort gezegd moeten consumenten straks geld (100%) laten we zeggen 100 euro op mijn rekeningnummer storten.
10%=10 euro blijft op mijn rekening en 90% dus 90 euro gaat naar een andere consument die zijn soort van aandeel heeft verkocht aan de consument die 100%=100 euro betaalde.
Mijn bankrekeningnummer fungeert dus als doorgeefluik.
Waar zit hier inkomstenbelasting of andere belastingsvormen?
Mag dit uberhaupt wel en valt mijn innovatieve idee nu al in duigen? Als mijn onderneming straks een rekening opent moet er dan een aparte rekening komen voor deze vorm van transacties? Moet van elke transactie een factuur worden gemaakt?
Daarnaast koopt de eerste persoon bij mij een aandeel van 5 euro.
Alvast bedankt
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag