• 0

In de Gouden Gids staan ? - verzameltopic

Gouden Gids is momenteel bezig marktonderzoeken te houden in verschillende branches. Wij willen graag weten hoe jullie als ondernemers tegen over Gouden Gids dienst staan, of Gouden Gids dienst helpt bij het invullen van bedrijfsdoelstellingen en hoe de benadering van Gouden Gids vertegenwoordigers is.

Met Gouden Gids dienst bedoelen wij: Het boek, het internet, de sms dienst en de nieuwe "witte" gids.

 

bij voorbaat dank voor uw medewerking.

met vriendelijke groet:

Gouden Gids BV.

Wichard van es.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik kan me niet voorstellen dat de mensen het KPN telefoonboek niet handig vinden

 

Bedoel je de papieren versie of de online gids?

 

De laatste is best handig voor het opzoeken van een telefoonnummer, en de eerste is ook best handig: Om op te staan als je ergens niet bij kunt, als gewicht, om mee te meppen, en een droom voor iedere bbq- en openhaard-bezitter :)

Link naar reactie
  • 0

Wat ik bedoelde is dat ik de Gouden Gids (in openhaard versie) niets anders vind dan het telefoonboek van KPN (ook in openhaard versie). Eigenlijk heb je toch gewoon 2 keer hetzelfde?

 

Dus waarom zou ik de Gouden Gids pakken en niet de teloongids van KPN of andersom. Is het gewoon een kwestie van smaak?

Maar ja als de adverteerders willen betalen voor allebei zal mij het ook niks uitmaken. Ben op dit moment adressen uit de Gouden Gids aan het halen voor het versturen van een mailing maar het had net zo goed de KPN gids kunnen zijn. (Deze stond dichterbij ;))

 

Ik heb de papierenversie gepakt omdat ik daar sneller zie (voor mijn gevoel) welke organisaties aandacht besteden aan hun vermelding (plus internetadres) en dus eerder geneigd zijn een pakket aan te schaffen waarmee ze de effectiviteit kunnen meten. Maar nu ik erover nadenk had ik dit net zo goed online kunnen doen :D

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Als je weet dat VNU ongeveer 50% winst maakt op GG dan snap je dat het een goudgele business is. Vroeger of later trekt dat concurrentie aan. Om echter vanuit het niks zo'n verkooporganisatie op te bouwen is lastig, maar als je nou es een bedrijf bent dat die organisatie voor 90% al heeft. Een uitgever met een goeie dekking in het MKB, met een binnen- en buitendienst die advertenties verkoopt, en een mooie centrale website. Inderdaad. Dan zie je ineens Elsevier met naast zijn Bizz een handige Gizz! Daar wil ik wel een mooi goudgele Chardonnay op inzetten: Elsevier komt binnen drie jaar met een concurrerende uitgave. Zou goed zijn voor de markt ook, want de Gouden Gids is een ingedommelde melkkoe. 8)

 

joint-venture met Libertel of MKB-ISP zoals Ladot kan ook...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En de consument/organisatie laat een derde dikke gids in huis toe? Of denk je alleen aan een digitale versie. Hoe zie jij dan de ontwikkeling van Scoot?

 

1) Ondergraaf beide dikke gidsen door een pure B2B guide te maken. Ik schat dat driekwart van de adverteerders in de GG en TG alleen op de zakelijke markt actief zijn. Met een challenger guide in B2B heb je lagere kosten en een betere propositie voor zakelijke adverteerders.

 

2) VNU heeft jaren een fikse vinger in de pap gehad bij Scoot en een zigzag-koers gevolgd met Scoot Nederland. Een paar jaar geleden is dat belang verkocht aan Vivendi, en die heeft op zijn beurt de dienst afgelopen winter doorverkocht aan Kapitol van Infobel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

zo, pauze is weer voorbij. het grote verschil tussen het boek van TGM(telefoon gids media) en GG is dat ons boek completer is, kijk voor de grap maar eens hoeveel boeken tgm in nederland verspeid. Tgm verspreid 50 gidsen tegenover onze 26, dus onze regio's zijn groter. Tgm heeft haar boek ingedeeld naar netnummers wij hebben het boek ingedeeld naar koopstromingen. en als je dan toch kijkt, het "roze"gedeelte telt 3 kolomen en die van ons 4. dat heeft kpn toendertijd gedaan om het "roze"gedeelte dikker te laten lijken. wij zaten al jaren te jagen op dat witte gedeelte van tgm maar kpn had het alleen recht. Toen kpn het boek verkocht aan tgm kwamen voor ons de rechten van het witte gedeelte vrij. Alkmaar is de eerste gids waar het witte gedeelte inzit en is in juli verschenen. Onderzoek wijst nu al uit dat 25% van de gebruikers die eerder het boek van tgm raadpleegden nu is overgegaan naar GG simpel om het feit dat onze regio groter is. Tuurlijk is ons boek nu veel dikker maar ja als daar ook meer instaat.+ voordeel, hij brand nu langer

Link naar reactie
  • 0

Haha, ok ik begrijp je uiteenzetting (en de knipogen naar ik hoop) De regio is inderdaad aanzienlijk groter en voor telefoonnummers is dat wel gemakkelijk (voor de mensen zonder vaste internetverbinding dan) omdat zij nu ook echt alle nummers in de regio kunnen opzoeken. Ik vond het altijd zo vervelend dat ik geen nummers kon zoeken verder dan Roosendaal (woon in Etten-Leur) en nu gaat dat dus wel met de Gouden Gids. Goed voor ons internetadepten is internet nog altijd handiger maar voor de rest is het inderdaad erg geschikt.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

ah, een positieve reactie. :D

 

Ja, je krijgt het hier wel te verduren. Als consument vind ik de GG in voorkomende gevallen wel handig. Zoek ik een bandenservice of een loodgieter, dan gaan die vingertjes wel op de loop. Wanneer ik echter een gekwalificeerde dienst zoek (een restaurant bijvoorbeeld) dan zijn andere diensten beter. En in zakelijke verticals heb je vaak gespecialiseerde gidsen. Als medium voor B2B marketing is de GG alleen interessant wanneer je op de onderkant van de markt mikt, is mijn indruk. Voor een cateringbedrijf dat afnemers in de buurt zoekt bijvoorbeeld. Hebben jullie marktonderzoek waaruit blijkt dat GG ook hogerop effectief is?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat zoek je?

 

Mijn doorsnee klant is niet de middenstander om de hoek, maar een opdrachtgever met een behoorlijk groot budget die zijn suppliers selecteert op expertise, ervaring en professioneel niveau. GG is voor deze klanten geen gids, vermoed ik. Alleen voor low-interest services waarbij nabijheid van belang is, pakken zij dat boekwerk. De secretaresse die snel een kantoorboekhandel zoekt; niet de IT-afdeling die een expert zoekt. Maar misschien heeft GG voorbeelden (marktonderzoek) van het tegendeel?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

in welke rubriek ben je nu opgedeeld?

 

Het gaat niet om mij, maar om iedere ondernemer die niet op regio segmenteert. Mijn veronderstelling is immers dat GG alleen interessant is als advertentiemedium wanneer je klanten in je eigen buurt zoekt, wanneer afstand het belangrijkste selectiecriterium is.

 

Vul ik bijvoorbeeld 'marketingadvies' in zonder plaatsbepaling, dan krijg ik welgeteld 2 primaire hits van reclamebureaus in Heesch en Zwolle, en 152 secundaire hits. Maar de gerenommeerde marketingadviesbureaus zie ik niet. Alleen buurtstudiootjes.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als die grote marketingsadviesbureaus niet adverteren, krijgen ze op gg internet geen prioriteit. Misschien dat je ze daarom niet ziet.

 

Ondertussen neem ik de gg-internet dus niet meer serieus als gids. Als leverancier die meerwaarde levert voor een meerprijs, wil ik niet tussen hongerige concurrenten staan. Is een foute umfeld.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

je moet niet kijken naar wat het KOST, je moet kijken naar wat het je opleverd!!

 

Iedere ondernemer zal de investering doen als de garantie aanwezig is dat het meer opleverd. Ik ben het met Twalevel eens, de gg pak je als je een restaurant in de buurt zoekt of een boekhandel. Niet voor specialistische diensten, daar zijn weer andere middelen voor.

 

Zelf heb ik geen idee waar ik onder te vinden ben, ik kan me ook niet voorstellen dat mensen mijn diensten zoeken via de gg. Het valt niet eens onder een rubriek, laat staan dat ik mijn producten helder kan maken via de gg.

 

Maar om terug te komen op de quote van Wiz, als het zeker wat zou opleveren dan teken ik ervoor. Geven jullie die garantie? Als je zo zeker van je zaak ben dan heb je gelijk een uniek punt om ondernemers over de streep te trekken!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

jij staat vermeld in de gids van den haag in de rubriek arbo- en gezondheidsdiensten. Doe me een lol en kijk voor de grap eens in die rubriek, die bedrijven staan daar jaar in jaar uit met informatie vermeld (ook bedrijven die aan rsi-preventie doen) je denkt toch niet dat die bedrijven dat voor de grap doen?? jammer dat jullie zo'n vertekend beeld hebben van GG als je de moeite neemt om er eens serieus naar te kijken zul je zien dat daar juist specialistische bedrijven met hun usp's(unique selling points) naar buiten treden. een gebruiker van gg is niet bekend met je bedrijf en is zich aan het orienteren, als jouw bedrijf daar slechts met een naam en telefoon nummer in staat, zegt dat niets over je bedrijf en zal die gebruiker ook niet de moeite nemen om je te bellen omdat er zat bedrijven zijn die wel gedetaileerd met informatie vermeld staan. 1+1=2 toch??

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.