Daphne B. Geplaatst: 28 januari 2007 Daphne B. 179 15 Geplaatst: 28 januari 2007 Wie weet hoe je een reality game op poten zet (niet-digitaal, maar in de fysieke wereld te spelen)? Timing: november 2007. Introductie Onze Kiwanis-club is een nieuw project op poten aan het zetten om tieners (meer specifiek derde jaars VMBO'ers van 14-16 jaar) bewust te maken van de gevolgen van overgewicht. Het doel van ons project is bewustwording en gedragsverandering te realiseren ten aanzien van verantwoorde voeding en beweging. In het project werken onder andere mensen mee uit de jeugdgezondheidszorg, een diëtist, een fabrikant van voedingsmiddelen, een directeur van een horecaschool, de VMBO-scholen zelf etc. Onderdelen project Het project zal bestaan uit een educatief traject (op de scholen gegeven), afgerond met een kennisquiz. Verder moeten de scholieren met een voorstel te komen voor verbetering van voeding en beweging op hun school, er is een kookworkshop en tenslotte zal er tijdens het slotevenement een behendigheids- cq. bewegingsonderdeel zijn. Hoe boei je tieners? De truc is natuurlijk om de doelgroep te boeien en betrokken te houden tijdens het traject. Specifiek voor het behendigheids-/bewegingsonderdeel vragen wij ons af met wie wij dit samen zouden kunnen ontwikkelen. De nadruk ligt op realiteit en bewustwording. Het onderdeel moet kort maar krachtig worden (max. 1 uur duren). Bij één subonderdeel kunnen wij bijvoorbeeld fysiek het effect van overgewicht kunnen laten voelen en ervaren. De theoretische en praktische kennis en ervaring op het gebied van overgewicht en gezondheid is in huis, maar hoe vertaal je dit naar een spannend onderdeel dat de scholieren raakt?! Wie weet raad of heeft inspiratie? Diamedia Minds | Canvas In A Box - Dress Your Walls Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11075-ontwikkelen-reality-game-voor-tieners/ Delen op andere sites More sharing options...
Katertje Geplaatst: 28 januari 2007 Katertje 161 1 Geplaatst: 28 januari 2007 Bij één subonderdeel kunnen wij bijvoorbeeld fysiek het effect van overgewicht kunnen laten voelen en ervaren. Dat was ook het eerste wat mij te binnenschoot en aanvullend daarop zou je kunnen denken aan een wedstrijd met van die grote sumo-worstelpakken. De jeugd wil vooral doen en niet al te veel theorie dus zo kan men op een speelze manier ervaren welke belemmeringen overgewicht op het gebied van beweging hebben. "The road to success is always under construction" Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11075-ontwikkelen-reality-game-voor-tieners/#findComment-108732 Delen op andere sites More sharing options...
Daphne B. Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Daphne B. 179 15 Geplaatst: 29 januari 2007 Dankjewel voor het meedenken Katertje! Die tip gaat mee in de ideeënpot. Weet er iemand of er bedrijven zijn die zich in dit thema gespecialiseerd hebben? Ik kom op Internet wel een bordspel en kwartet tegen, maar wij zoeken het toch meer in de experience en interactieve hoek. Diamedia Minds | Canvas In A Box - Dress Your Walls Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11075-ontwikkelen-reality-game-voor-tieners/#findComment-108807 Delen op andere sites More sharing options...
Elisa85 Geplaatst: 26 februari 2007 Elisa85 11 0 Geplaatst: 26 februari 2007 Ik denk SONY. Playstation. Guitar Hero en Singstar en dat soort spellen waar ze gadgets mij leveren (Guitar Hero: gitaar, Singstar: microfoons). Bij jullie spel een vest dat je aantrekt dat verbonden is met het electronische spel dat reageert op wat je digitaal eet en drinkt door zwaarder of warmer te worden of te verschieten van kleur??? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11075-ontwikkelen-reality-game-voor-tieners/#findComment-112017 Delen op andere sites More sharing options...
Henk Geplaatst: 26 februari 2007 Henk 261 6 Geplaatst: 26 februari 2007 Zo maar idee, misschien kun je hier iets mee? Fitgames www.fitgames.nl http://www.sportgames.info De dancepads http://www.futuremax.nl De dancepads (google op DDR) zijn vrij te programmeren. Maar bestaande games zijn er ook. Zie voor meer info: http://www.ddrnl.com Succes. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11075-ontwikkelen-reality-game-voor-tieners/#findComment-112039 Delen op andere sites More sharing options...
Nils de Witte Geplaatst: 31 maart 2007 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 31 maart 2007 Ik denk SONY. Playstation. Guitar Hero en Singstar en dat soort spellen waar ze gadgets mij leveren (Guitar Hero: gitaar, Singstar: microfoons). Bij jullie spel een vest dat je aantrekt dat verbonden is met het electronische spel dat reageert op wat je digitaal eet en drinkt door zwaarder of warmer te worden of te verschieten van kleur??? Hoe wil je een vest dat op de playstation is aangesloten zwaarder maken? Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11075-ontwikkelen-reality-game-voor-tieners/#findComment-115882 Delen op andere sites More sharing options...
Ard-Sc Geplaatst: 1 april 2007 Ard-Sc 2,3k 227 Geplaatst: 1 april 2007 Water erin pompen? Uw online yoga magazijn ... Poweryoga: Meer dan een goed voornemen Inspiratie Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11075-ontwikkelen-reality-game-voor-tieners/#findComment-115978 Delen op andere sites More sharing options...
Nils de Witte Geplaatst: 1 april 2007 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 1 april 2007 Water erin pompen? Ja lekker in de woonkamer en goed voor je electronica :-\ Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11075-ontwikkelen-reality-game-voor-tieners/#findComment-116010 Delen op andere sites More sharing options...
Gast Verwijderd account Geplaatst: 1 april 2007 Gast Verwijderd account Geplaatst: 1 april 2007 Neem eens contact op met www.arrowdance.nl Zij zijn ver in ontwikkeling en willen misschien graag met je meedenken. spam Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11075-ontwikkelen-reality-game-voor-tieners/#findComment-116018 Delen op andere sites More sharing options...
Ard-Sc Geplaatst: 1 april 2007 Ard-Sc 2,3k 227 Geplaatst: 1 april 2007 Water erin pompen? Ja lekker in de woonkamer en goed voor je electronica :-\ In aparte "kamers" natuurlijk, door het erin of eruit te pompen kun je het vest lichter of zwaarder maken. Uw online yoga magazijn ... Poweryoga: Meer dan een goed voornemen Inspiratie Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11075-ontwikkelen-reality-game-voor-tieners/#findComment-116034 Delen op andere sites More sharing options...
Gast Verwijderd account Geplaatst: 1 april 2007 Gast Verwijderd account Geplaatst: 1 april 2007 Zoals eerder gelinkt is mijn broertje een aktief ondernemer in dit soort games. Echter denk ik dat er meer oplossingen zijn als water, wat betreft gewicht. Als je kamers kan vullen met water, kan je ze ook vullen met custom made gewichten van een dergelijk benodigd materiaal. Kan echter melden dat extra gewichten bij arrowdance niet nodig zijn. Probeer het maar eens zonder. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11075-ontwikkelen-reality-game-voor-tieners/#findComment-116035 Delen op andere sites More sharing options...
Daphne B. Geplaatst: 22 mei 2007 Auteur Daphne B. 179 15 Geplaatst: 22 mei 2007 Bedankt voor alle input. Zoals bij alle vrijwilligersorganisaties (toch?) gaat ook dit project niet al te snel, dus nu ik dit bericht (en vooral jullie antwoorden daarop) teruggevonden heb, ga ik gauw kijken naar alle suggesties. We kunnen er vast iets mee doen. Hartelijk dank!! Diamedia Minds | Canvas In A Box - Dress Your Walls Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11075-ontwikkelen-reality-game-voor-tieners/#findComment-120443 Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten