• 0

Kleine ondernemersregeling bij verlies

Het lijkt me niet, maar als je heel letterlijk leest kan je het uit de vereisten opmaken: kan je het totaal aan afgedragen btw terugvragen als je netto al geld krijgt?

Dat betekent dus als je 1000 btw moest betalen en 1500 aftrekt, dat je dan nog eens 1000 krijgt.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11133-kleine-ondernemersregeling-bij-verlies/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0
Dat betekent dus als je 1000 btw moest betalen en 1500 aftrekt, dat je dan nog eens 1000 krijgt.
Wat Ard bedoelt is dat we niet weten waar de cijfers vandaan komen en dat de rekensom ook nog eens vreemd is.

Dus begin eens bij het begin en probeer het opnieuw.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

• 0

Het lijkt me niet, maar als je heel letterlijk leest kan je het uit de vereisten opmaken: kan je het totaal aan afgedragen btw terugvragen als je netto al geld krijgt?

Ik gok dat jij bedoelt dat je af te dragen btw 1000 bedraagt en je te ontvangen btw 1500 .. de klein ondernemersregeling houd in dat wanneer je resultaat op btw onder de 1000 zit je resultaat op btw op "0" wordt gezet. Dit gaat ook de andere kant op, dus als je resultaat op - 500 zit wordt dit dus ook 0 want je zit binnen de -1000 en 1000 euro zone!

Conclusie: de klein ondernermersregeling geld dus ook bij "verlies"

Ik hoop je geholpen te hebben en anders moet je even je verhaal wat duidelijker opschrijven 8)

• 0

Precies dat bedoelde ik. Bedankt voor je antwoord, dat leek me al maar de uitleg van de belastingdienst zegt er niks expliciets over en heeft ook geen voorbeelden dat je btw terug kan vragen (en hoe het dan zit).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar