• 0

Idee: tandpastadispenser, maar hoe nu verder?

dag mensen,

 

Voor een nieuw product die ik heb bedacht ben ik opzoek naar investeerders maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken kan iemand mij daar misschien bij helpen en mijn product is een voor iedereen makelijk te gebruiken tanpastadispenser.

 

alle reacties zijn welkom

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stap één: Gebruik de zoekmachine van dit forum, of kijk in de boards rondom bijvoorbeeld Intellectueel Eigendom. Er is al zeer veel geschreven op dit forum, daar heb je vast veel aan.

Stap twee: werk je product uit en maak een concreet plan(netje), en ga daarmee aan de slag of benader de mensen die je daarmee zouden kunnen helpen.

Eventueel: neem contact op met de NeBIB, zij kunnen je indien je echt serieus bent in contact brengen met potentiële investeerders.

Link naar reactie
  • 0

Laat me raden, jij studeert Industrieel Product Ontwerpen in Den Haag? :)

Daar hebben we in iedergeval elk jaar een ontwerpopdracht van Prodent om een tandpastadispenser te ontwerpen en te maken.

 

Mijn ervaring is dat Prodent inmiddels op dit gebied al veel verder is dan je in eerste instansie zou denken. En doen gratis ideetjes op van studenten van deze opleiding.

Ook ik heb gedurende half jaar een tandpastadispenser ontworpen en gemaakt. Voornaamste probleem is het uitdrogen van de tandpasta.

Vergeet niet dat het stikt van de patenten op dit gebied.

Het gebruik van bijv een membraam zoals op ketchup flessen te vinden zijn, is al gepatenteerd.

 

mocht je van gedachten willen wisselen met mij over de dispenser, stuur dan maar ff een PMtje

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Het uitvinden van een betere (tandpasta-) dispenser is bijna net zo populair als de spreekwordelijke "better mousetrap". Het gevolg daarvan is dat er al heel veel bedacht en beschermd is op dat gebied.

 

De link in een van bovenstaande reacties toont 327 zoekresultaten voor tooth paste dispenser. Om er zeker van te zijn dat jouw idee nieuw is, zou je breder moeten zoeken. Als je alleen het woord dispenser als zoekterm gebruikt, levert dat meer dan 65.000 zoekresultaten op, maar daar zitten natuurlijk ook dispensers voor o.a. pilletjes, snoepjes, enz. bij.

Door verfijningen aan te brengen kun je de zoekresultaten terugbrengen tot de meest relevante. Voeg bijvoorbeeld de zoekterm 'viscous' toe en je ziet dat het aantal zoekresultaten van > 65.000 naar 982.

Naast dit zoeken uitsluitend vanuit zoektermen, is het ook zeker aan te raden te zoeken op basis van de classificatie. In sommige gevallen bevatten de titel en de samenvatting niet de meest voor de hand liggende termen en vind je de octrooien alleen via een zoektocht vanuit de classificatie.

 

Mocht je zelf geen octrooien vinden die jouw uitvinding in de weg kunnen staan, dan betekent dat zeker niet dat die er niet zijn. Iemand met ervaring in de octrooirecherche haalt veel meer boven water dan een doe-het-zelver.

Bovendien kunnen er niet-gepubliceerde octrooiaanvragen in de pijplijn zitten die een probleem kunnen vormen voor jouw vinding. Deze onzekerheid bestaat bij elke vinding/octrooiaanvraag en daar moeten we gewoon mee leven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.