• 0

Bouwen van een team!

Ik ben nu een jaar ondernemer. Dat is op papier, want geen omzet gedraaid. Ik moet ondernemen nog leren en heb het gewoon verkeerd aangepakt. Waar ik mee had moeten starten, was het bouwen van een team. Maar ik heb veel tijd gestoken in het bedenken hoe ik mijn webwinkel op de markt zou positioneren. Nu mijn probleem; zijn er higherlevelers die een team hebben opgebouwd met teamleden op afstand? Ik denk dan niet aan freelancers, maar echt aan mensen die onderdeel uitmaken van de onderneming maar niet noodzakelijkerwijs elkaar dagelijks ontmoeten.

Bij voorbaat dank voor tips en verwijzingen.

 

Gerald

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat voor soort tips probeer je te krijgen? En zeg nu niet 'Graag wil ik horen hoe het moet' want dan kom je niet veel verder, maar kun je precies aangeven waar je naar op zoekt bent?

 

Ik zal een concreet voorbeeld geven:

Ik zoek o.a. een programmeur voor mijn operating system. Ik kan op dit moment geen personeel aannemen - je weet wel geen omzet!!

Maar ik zoek niet iemand die een opdracht wil uitvoeren, maar iemand die een onderneming wil opbouwen. Omdat ik niet al de vaardigheden heb om alles zelf te doen, zoek ik mensen die mij versterken. Dus een team.

Klinkt misschien een beetje plastisch. Op dit moment heb ik geen andere manier was om het te verwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Opzich is het leuk maar het lijkt me tegelijkertijd erg lastig. Hoe controleer je bijvoorbeeld de inzet van iemand? Wat als hij er ineens vandoor gaat? Als je iemand kent, weet waar de persoon woont e.d. is het toch allemaal wat simpeler. Daarnaast kan je een beetje sparren, dat is soms ook erg belangrijk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Opzich is het leuk maar het lijkt me tegelijkertijd erg lastig. Hoe controleer je bijvoorbeeld de inzet van iemand? Wat als hij er ineens vandoor gaat? Als je iemand kent, weet waar de persoon woont e.d. is het toch allemaal wat simpeler. Daarnaast kan je een beetje sparren, dat is soms ook erg belangrijk.

 

Volkomen juist. En dat probeer ik ook niet te controleren. Nu ik wat langer erover nadenk zoek ik eigenlijk "ondernemers" die een onderneming willen opbouwen.

Link naar reactie
  • 0

Nou nou, dat wisselt nog al snel ;) Vertel eens concreet wat je van plan bent. Waarom doe je het niet gewoon zelf? Waarom wil je energie steken in het opbouwen van een team?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Nou nou, dat wisselt nog al snel ;) Vertel eens concreet wat je van plan bent. Waarom doe je het niet gewoon zelf? Waarom wil je energie steken in het opbouwen van een team?

 

Nee hoor ik wissel niet snel :o.

Simpel gezegd wil ik niet een onderneming starten die zich alleen toelegt op het idee waar ik de onderneming (webwinkel) mee gestart ben.

Ik heb een achtergrond als systeembeheerder, maar ben geen programmeur. Ik heb o.a. een programmeur nodig voor het besturingssysteem en voor de games die ik wil gaan maken. Nu kan ik dat natuurlijk allemaal zelf gaan leren, maar ik zal nooit de expertise krijgen van iemand die zich daar op heeft toegelegd. En de passie voor heeft. Ik weet dat ik dit niet zelf moet proberen maar gewoon een expert voor moet vragen.

Bedankt dat je meedenkt en feedback geeft!

Link naar reactie
  • 0

Waar hij naar op zoek is, is voor ons Higherlevelaars al jaren gesneden koek.

Deze meneer zoekt namelijk naar wat wij hier op HL de netwerk economie noemen.

De netwerkeconomie bestaat uit samenwerkingsverbanden tussen verschillende ondernemingen (meestal eenmanszaken) die door expertise samen te brengen gezamenlijk een nieuw product of dienst ontwikkelen waarbij de nadruk ligt op leuk ondernemen.

Een groot verschil met conventionele netwerk verbanden is dat er niet meteen met rekeningen heen en weer geschoven wordt, daardoor worden dingen mogelijk die anders moeilijk realiseerbaar zijn.

Passie kun je prima delen, aankopen meestal niet. ;)

Link naar reactie
  • 0

Dan kan je toch gewoon een bedrijf inhuren om te programmeren?

 

Volledig juist. Maar dan moet ik voor elke vaardigheid die ik niet beheers een bedrijf huren en op elkaar afstemmen. En er zijn heel veel dingen die ik niet kan :D. Als voorbeeld de games die ik wil gaan maken.

Ik kan niet tekenen en niet programmeren. Dat zijn dan al twee externe bedrijven waarvoor ik afstemming moet vinden. Ik zeg hier met nadruk extern want uiteindelijk wil ik wel meerdere bedrijfstakken intern.

Je hebt een zeer valide opmerking gemaakt en zeker in dit stadium van mijn onderneming. Echter ik denk aan waar ik naar toe wil. En dat is niet een eenmanszaak en niet een klein bedrijf.

Maar laat de kritiek maar komen.

 

"Sticks and stones can break your bones, but words cant't".

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heb je op dit moment niet veel keuze? Of je moet het geld hebben om meteen een leger mensen in te huren.

 

Wat is het unieke van je concept? Waarom moeten die mensen persé meteen intern zitten?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Waar hij naar op zoek is, is voor ons Higherlevelaars al jaren gesneden koek.

Deze meneer zoekt namelijk naar wat wij hier op HL de netwerk economie noemen.

De netwerkeconomie bestaat uit samenwerkingsverbanden tussen verschillende ondernemingen (meestal eenmanszaken) die door expertise samen te brengen gezamenlijk een nieuw product of dienst ontwikkelen waarbij de nadruk ligt op leuk ondernemen.

Een groot verschil met conventionele netwerk verbanden is dat er niet meteen met rekeningen heen en weer geschoven wordt, daardoor worden dingen mogelijk die anders moeilijk realiseerbaar zijn.

Passie kun je prima delen, aankopen meestal niet. ;)

 

Ik moet ondernemen nog leren en probeer uit te vinden wat werkt voor mij.

Ik heb geen guru, maar heb wel de meeste van Robert Kiyosaki "Rich dad, poor dad" reeks. Van de ondernemingsmodellen die hij beschrijft, is de eenmanszaak de minst gunstige ondernemingsmodel die er is.

Ik wil niet te pretentieus klinken dus heb ik geprobeerd het bescheiden te houden. De eenmanszaak is gewoon een beginpunt. Ik heb meerdere ideeën die ik wil uitvoeren, maar dat vraagt expertise die ik niet heb. De keuze voor het leuk ondernemen zal niet de mijne zijn. Ik ben "ondernemer" geworden voor de financiële vrijheid die ik nastreef. Leuk ondernemen is misschien een leuk tijdverdrijf, maar niet datgene wat ik nastreef. Mijn beperkte taalvaardigheid heeft er waarschijnlijk ervoor gezorgd dat de aandacht gaat naar het zoeken van personeel. Het gaat er voor mij om hoe zoek ik mensen die mee wil denken/doen aan het bouwen van een onderneming.

Laat de kritiek maar komen want het doet me beter nadenken en herformuleren van wat ik heb geschreven.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heb je op dit moment niet veel keuze? Of je moet het geld hebben om meteen een leger mensen in te huren.

 

Wat is het unieke van je concept? Waarom moeten die mensen persé meteen intern zitten?

 

Als ik een schare vrienden zou hebben die ondernemer zou willen worden, zou het veel eenvoudiger zijn. Mijn vrienden kiezen voor zekerheid. Niks mis mee. Alleen niet een brijdrage aan het bouwen van een onderneming. Daarom wil ik uiteindelijk mensen intern; meedenken met het bouwen van een onderneming. Een holistische aanpak als je het zou mag noemen.

Link naar reactie
  • 0

Nou ja uhm, er zijn genoeg grote bedrijven recent verkocht die door een stel vrienden/netwerkondernemers goed zijn opgezet volgens het door mij omschreven principe. Met leuk ondernemen bedoel ik niet hobbyen op een zolderkamer maar bezig zijn met die dingen waar je echt blij van word.

 

Gaan ondernemen vanwege de financiele vrijheid klinkt bij mij in de oren als het rijtje, holding.ltd, bmw, nv, Bentley, enz..

Als je dat voor ogen hebt raad ik je aan de serie over Magic Minds eens te bekijken. En nog steeds te zien via deze pagina op de site van de RVU.

En momenteel natuurlijk programma's als Mijn tent is top en Dragons' Den

Link naar reactie
  • 0

Nou ja uhm, er zijn genoeg grote bedrijven recent verkocht die door een stel vrienden/netwerkondernemers goed zijn opgezet volgens het door mij omschreven principe. Met leuk ondernemen bedoel ik niet hobbyen op een zolderkamer maar bezig zijn met die dingen waar je echt blij van word.

 

Gaan ondernemen vanwege de financiele vrijheid klinkt bij mij in de oren als het rijtje, holding.ltd, bmw, nv, Bentley, enz..

Als je dat voor ogen hebt raad ik je aan de serie over Magic Minds eens te bekijken. En nog steeds te zien via deze pagina op de site van de RVU.

En momenteel natuurlijk programma's als Mijn tent is top en Dragons' Den

 

In het bericht dat je schreef lees ik dat je financiële vrijheid als iets negatiefs ervaart. Ik zie dat anders. Ik denk dat je het te negatief benadert want in je tips vergeet je volgens mij de belangrijkste: the apprentice. De engelse dragons' den volg ik al jaren. De nederlandse, tja ...

Link naar reactie
  • 0

In het bericht dat je schreef lees ik dat je financiële vrijheid als iets negatiefs ervaart. Ik zie dat anders. Ik denk dat je het te negatief benadert want in je tips vergeet je volgens mij de belangrijkste: the apprentice. De engelse dragons' den volg ik al jaren. De nederlandse, tja ...

 

Jij leest mijn reactie vanuit jouw eigen projectie, blijkbaar loop je in je omgeving tegen veel weerstand op als het gaat om veel geld verdienen zoals dat zovaak geassocieerd wordt met ondernemerschap.

 

Misschien is het handig als je voor mij dan even definieert wat jij onder financiële vrijheid verstaat ?

 

En misschien kun je dan ook even toelichten wat je met the apprentice bedoeld. :)

Link naar reactie
  • 0

Jij leest mijn reactie vanuit jouw eigen projectie, blijkbaar loop je in je omgeving tegen veel weerstand op als het gaat om veel geld verdienen zoals dat zovaak geassocieerd wordt met ondernemerschap.

 

 

Volgens mij zijn we hier vliegen aan het afvangen. Dus ga ik dat hier maar bij laten.

 

Financiële vrijheid betekent voor mij genoeg financiën hebben om andere dingen te kunnen doen zonder dat er financiële problemen door ontstaan. Bv. als ik 6 maanden wil reizen dat dat ook gewoon kan. En ook belangrijk: dat ik voor de pensioengerechtigde leeftijd kan besluiten er mee te stoppen. Dat is voor mij financiële vrijheid.

 

http://www.bbc.co.uk/apprentice/

 

elke woensdagavond bbc1 22.00

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me iets af: Wat voeg jij concreet toe? Je hebt geen kennis van zaken in de branches waarin je jezelf wilt gaat begeven. Tevens heb je geen geld en/of omzet. Waarom zou een ondernemend persoon niet gewoon zelf gaan ondernemen in plaats van bij jou in dienst komen om je financiële onafhankelijkheid te verdienen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me iets af: Wat voeg jij concreet toe? Je hebt geen kennis van zaken in de branches waarin je jezelf wilt gaat begeven. Tevens heb je geen geld en/of omzet. Waarom zou een ondernemend persoon niet gewoon zelf gaan ondernemen in plaats van bij jou in dienst komen om je financiële onafhankelijkheid te verdienen?

 

Ik merk dat ik het volledig verkeerd heb aangepakt/geformuleerd. Ik zoek geen personeel die in dienst kan nemen. Laat ik het zo proberen te formuleren: ik zoek mensen die met mij een onderneming wil bouwen. Ik mag hopen dat wel enige vaardigheden heb :D. De holistische benadering zegt dat de som meer is dan de individuele onderdelen samen.

Link naar reactie
  • 0

 

Financiële vrijheid betekent voor mij genoeg financiën hebben om andere dingen te kunnen doen zonder dat er financiële problemen door ontstaan. Bv. als ik 6 maanden wil reizen dat dat ook gewoon kan. En ook belangrijk: dat ik voor de pensioengerechtigde leeftijd kan besluiten er mee te stoppen. Dat is voor mij financiële vrijheid.

 

 

En dat is nu precies waar de netwerkeconomie om draait.

Als je in de formele/conventionele zakenwereld gaat "samenwerken" dan zal dat vooral op basis van contracten gaan. En daarmee leg jij jezelf dus meer vast dan wanneer je via informelere netwerken met mensen samenwerkt.

wat deze mensen aan elkaar bind is de passie waarmee ze hun werk verrichten, dat is de lijm die het bij elkaar houd en niet het geld.

Dat staat los van het feit dat er op deze manier gewoon geld te verdienen valt.

 

Ik merk wat wrevel in jouw reacties, het negatieve aspect als het gaat over financiele vrijheid heb jij zelf ingebracht in deze discussie.

Link naar reactie
  • 0

Ok, dus je zoekt een zakenpartner. Wat voeg jij toe, waarom zou hij/zij niet zelf aan de slag gaan?

 

Nee, niet als je zakenpartner ziet in de vorm van een financiële partner. Dat is niet wat ik wil.

In concreto wat ik kan toevoegen is mijn kennis als systeembeheerder en de paar talen die ik beheers. Abstract mijn ideeën.

Ik belet niemand ik pols alleen om te zien of iemand iets dergelijks eerder heeft gedaan.

Link naar reactie
  • 0

 

Financiële vrijheid betekent voor mij genoeg financiën hebben om andere dingen te kunnen doen zonder dat er financiële problemen door ontstaan. Bv. als ik 6 maanden wil reizen dat dat ook gewoon kan. En ook belangrijk: dat ik voor de pensioengerechtigde leeftijd kan besluiten er mee te stoppen. Dat is voor mij financiële vrijheid.

 

 

En dat is nu precies waar de netwerkeconomie om draait.

Als je in de formele/conventionele zakenwereld gaat "samenwerken" dan zal dat vooral op basis van contracten gaan. En daarmee leg jij jezelf dus meer vast dan wanneer je via informelere netwerken met mensen samenwerkt.

wat deze mensen aan elkaar bind is de passie waarmee ze hun werk verrichten, dat is de lijm die het bij elkaar houd en niet het geld.

Dat staat los van het feit dat er op deze manier gewoon geld te verdienen valt.

 

Ik merk wat wrevel in jouw reacties, het negatieve aspect als het gaat over financiele vrijheid heb jij zelf ingebracht in deze discussie.

 

Ik heb niks tegen de netwerkeconomie, maar als eenmanszaak voorzie ik dat ik eenmanszaak zal blijven. Als ik een groter bedrijf zou hebben, zal ik het zeker gaan toepassen. Maar om daar te komen, denk ik dat ik een andere weg moet volgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap echt helemaal niets van wat je nu precies wilt. Als ik het goed begrijp:

 

Nu:

Heb je een eenmanszaak zonder omzet.

 

Je wil:

Een groot bedrijf.

 

Je bent bang dat:

Je een eenmanszaakje blijft (zonder omzet wel ja ;)).

 

Je denkt dat:

Netwerken alleen voor de grote bedrijven is.

 

Klopt dit of schrijf je alles zo vaag op dat niemand er echt een touw aan vast kan knopen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap echt helemaal niets van wat je nu precies wilt. Als ik het goed begrijp:

 

Nu:

Heb je een eenmanszaak zonder omzet. Klopt.

 

Je wil:

Een groot bedrijf. Klopt ook

 

Je bent bang dat:

Je een eenmanszaakje blijft (zonder omzet wel ja ;)). Nee, dat is niet wat ik zeg. Ik denk dat groot worden via de netwerkeconomie moeilijk is als je een eenmanszaak hebt.

 

Je denkt dat:

Netwerken alleen voor de grote bedrijven is. Nee, heb ik niet gezegd.

 

Klopt dit of schrijf je alles zo vaag op dat niemand er echt een touw aan vast kan knopen?

 

Link naar reactie
  • 0

bedoel je met een zakenpartner dat je een soort buddy zoekt ? dus niet iemand die in loondienst bij je komt maar die zegt :

- ik ga samen met jou de schouders onder het bedrijf zetten

- ook mijn ambitie is om een grote speler te worden in de (game)markt

- mijn vaardigheden zijn complementair aan de jouwe

 

ik snap Technico wel met zijn bijdragen, volgens mij bedoelt hij dat je - ipv het allemaal in een officiële vorm te gieten- perfectsamen en toch los van elkaar aan een project kan werken.

 

Volgens mij is als je van scratch gaat beginnen en je niet de middelen hebt om idd dat grote bedrijf op te zetten en competente mensen in loondienst te nemen, het volgende zeker het overwegen waard.

Je zoekt (ik zeg maar iets) een grafisch ontwerper, een systeembeheerder, een x en een y die allemaal vanuit hun eigen bedrijfje werken, of vanuit hun eigen freelancestatuut. In de uren dat ze niet bezig zijn met hun betaalde job werken ze allemaal aan een onderdeel van de game die jullie willen ontwikkelen en verkopen.

Dit volgens het no cure no pay systeem, i.e. als het game niet verkocht raakt zal ook niemand een factuur opsturen. Raakt het wel verkocht dan deel je de opbrengst. Na verloop van tijd merk je dat de vraag naar je games vlot gaat en kunnen al die freelancers eventueel beslissen om een vast aantal uur per week vrij te houden voor het ontwikkelen van games voor jullie samenwerkingsverband. Als alles goed verloopt ben je dan na Xtijd met zijn allen fulltime bezig met games ontwerpen en heb jij meteen de juiste groep mensen bij elkaar. En dat allemaal vertrekkend vanuit oorspronkelijk eenmansbedrijfjes...

Of zie ik het allemaal helemaal fout ???

 

b

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.