bktv

Senior
  • Aantal berichten

    66
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female

bktv's trofeeën

  1. Muis, ik wens je alle succes en hoop echt dat er een oplossing gevonden wordt waar jij je goed bij voelt nu. Zorg vooral dat je met die nieuwe financierder zeer goede afspraken maakt ander beland je van de regen in de drup. Probeer desnoods ook van de vorige eigenaar een verklaring te krijgen dat hij wou dat jij de zaak had, niet iemand anders. Dat is me dunkt toch ook wel wat waard bij onderhandelingen. Even terzijde en vooral niet offending bedoeld : ik snap niet dat een VOF contract door 'de drukte' kan vergeten getekend te worden... dat is toch iets dat zo vreselijk belangrijk is, het gaat over je eigen (spaar)geld én je toekomst. Ik ben altijd verbaasd als ik dit soort verhalen lees/hoor : mensen besluiten samen een zaak op te starten en het loopt na enkele maanden al fout. En het komt echt heel vaak voor - onlangs nog kenissen van ons die al jaren goed bevriend zijn en samenwerkten en die nu een eigen zaak opgestart hebben en al vrijwel meteen een andere visie op ontwikkeling van die zaak bleken te hebben waardoor ze alweer gesplit zijn. Ik vraag me dan af : wordt er dan op voorhand niet of onvoldoende gepraat over visie op hoe te managen, wie neemt welke beslissingen, hoe gaan we ons vergoeden, waar willen we staan over 1/3/5/10jaar ?
  2. gouden gids openslaan en bij rubriek bedrukking kijken ? of gewoon google 'bedrukken sportartikelen' intikken, je krijgt meteen 9230 hits
  3. bktv

    marktonderzoek

    Mariel je gaat iets specifieker moeten zijn. - welke media bedoel je : gedrukt (kranten, weekbladen, maandbladen of allemaal ? of bedoel je audiovisueel : TV, film, reclame ? of alles ? - betreft het alleen postproductie ? zoja, wat voor onderzoek wil je dan hebben ? Ivm nieuwe technieken of gaat je interesse uit naar de verhoogde omvang van de bestedingen in post tgo paar jaar geleden ? Of zoek je eerder de evolutie mbt "we lossen het wel op in post" en de antwoorden die postprod daarop kan geven ? etc etc waarvoor heb je dit nodig ? is dit voor school ? vr gr b
  4. Ik zou de fax als onderste van de 3nrs zetten, is tegenwoordig trouwens sowieso het minst belangrijke. En afhankelijk of je vaak of niet vaak op vaste lijn belbaar bent zou ik die of de mobiel bovenaan zetten. ben je elke dag sowieso de hele dag in de showroom dan zet je dat nummer bovenaan, ben je daar alleen op afspraak en voor de rest elders, dan zou ik mijn mobiele nr bovenaan zetten en voor de rest onthou : less is more b
  5. Jimmy, zou je ipv investeerder niet het woord sponsor gebruiken ? over welke som heb je het precies ? Indien ik morgen in de rats zou zitten dan zou ik iedereen die ik ken bellen - vrienden, professioneel, familie- in de hoop dat die mij aan contacten kunnen helpen van sponsors die misschien nog een bedrag liggen hebben. Tegen potentiële sponsors open en eerlijk zijn over mijn situatie en ook al meteen met de deur in huis vallen, er is immers geen tijd meer te verliezen. Adverteerders aanspreken die in mijn evenement geinteresseerd kunnen zijn. Ik ken jouw doelgroep niet, maar ik denk bv aan dienst toerisme Surinamie, fabrikanten van surinaams voedsel (conimex ? Faja Lobi ?). Een grote reisorganisatie die trips naar surinamie organiseert ? Kijk naar welke bedrijven andere openluchtfestivals sponsoren en bel ze, je weet maar nooit. Kijk of er ergens bij een grote adverteerder geen surinaamse baas is ? Of de marketingman/vrouw ? Contacteer organisatoren van wereldmuziekfestivals, je weet maar nooit, in belgie zijn de bekendste : http://www.couleurcafe.be, http://www.afro-latina.be en mano mundo in Boom. Bekijk hun sites en affiches, welke sponsors ze hebben, bel of mail die mensen. succes !! b
  6. verdorie Stien, reusje van mij ! Dat ik daar gewoon zelf nooit aan gedacht heb !! b
  7. Ik heb onlangs ook omzetinschatting moeten maken. Ik ben enerzijds dagenlang voor deuren van concurrenten gaan staan en heb streepjes gezet waarbij ik telkens een categorie had aangemaakt : mensen die langslopen, die opijken, die binnenkijken, die binnengaan, die buitenkomen mét iets in de hand of gewoon zonder iets, die voorbijlopen met in hun hand een draagtas van een concurrerende zaak iets verderop, etc etc. Dan ging ik inschatten hoeveel euro de gemiddelde klant uitgaf in de betreffende zaak : enerzijds door de prijzen van de zaak goed te bestuderen, anderzijds door binnen wat rond te hangen en te zien hoeveel er op de kassa aangeklikt werd. Zo kon ik min of meer inschatten dat een grote tas x euro was en een kleine tas y euro. Ik ging dan op een maandagochtend 10hr postvatten, dinsdag 16hr, etc etc. Op die manier kon ik min of meer een inschatting maken. Wat ik ook gedaan heb is zeer veel gepraat met mensen die een gelijkaardige zaak hadden in een andere stad. Ze beschouwen je niet als concurrent en ze geven als je erom vraagt en reden van je vraag uitlegt echt wel veel informatie, ik kreeg dagomzetten te horen, huurprijs van handelspanden etc etc. Zelf had ik alvorens ik mijn idee voor de winkel had een maand in een zaak gewerkt die beetje op zelfde principes gestoeld was als de mijne en die eigenaar heb ik op een bepaald moment mijn businessplan laten zien om in te kunnen schatten of mijn cijfers enerzijds realistisch waren of niet. Bleek dat ik op basis van mijn eigen onderzoekje idd vrij correct had kunnen inschatten. Maar at the end of the day blijven het natuurlijk maar inschattingen, je weet nooit zeker of het aan zal slaan en of je klanten krijgt. succes b
  8. Ben toch even gaan checken bij Linked In. Als je upgradet (i.e. betaalt) dan krijg je : "OpenLink Network membership, unlimited OpenLink messages, expanded profile views of all 10 million users, unlimited reference search, 1-business-day customer service." Heb na nog wat rondneuzen begrepen dat je op LinkedIn standaard een mailbox hebt waar mensen die een upgrade hebben je rechtstreeks kunnen contacteren - zonder dat ze je gegevens zien en zonder dat jij die mails op je eigen mailadres binnenkrijgt. De mails die via een gemeenschappelijke kennis binnenkomen daarentegen komen wél in je dagdagelijkse mailbox terecht omdat ze van een zogenaamde trusted source komen want je hebt die gemeenschappelijke kennis aan je eigen contacten toegevoegd. Voor 't geval mijn tekst chinees is : als ik een persoon X wil contacteren die ik niet ken dan kan ik hem door een betaalde upgrade een boodschap sturen die hij al dan niet zal lezen, afhankelijk of hij zijn mailbox op LinkedIn checkt Zit er in mijn persoonlijke contacten echter een persoon Y die in zijn contacten X heeft staan dan kan ik Y vanuit LinkedIn een mail sturen met de vraag die te forwarden naar X en die komt dan in X zijn persoonlijke mailbox terecht. En ja, als je Y kent en hij kent X dan kan je dat natuurlijk ook doen zonder LinkedIn alleen is het zo dat je in de meeste gevallen niet weet wie de mensen rondom je allemaal kennen. groetjes b
  9. Ik denk dat eigenlijk niet, ik meende begrepen te hebben dat je door te betalen wel iets uitgebreidere opzoekingen kan doen en van bepaalde mensen meer details kunt zien maar voor zover ik begrepen heb blijft het ongeacht hoeveel je betaalt zo dat je niemand zomaar kan contacteren. Maar don't shoot me if I'm wrong, ik gebruik LinkedIn niet elke dag, dus heb ik zelf nog niet voor de betalende upgrade gekozen.
  10. Galak is te koop in elke supermarkt in Belgie, elk tankstation, elke buurtwinkel. Gewoon even komen buurten bij ons dus.
  11. nou nee die indruk heb ik niet. Er staan van een heleboel grote bedrijven CEO's en dergelijke op. LinkedIn vind ik in die zin goed dat je onmogelijk rechtstreeks met die persoon contact op kan nemen, je ziet alleen de naam en de functie maar geen contactgegevens, wat volgens mij de reden kan zijn dat er idd wel wat big shots op staan. Om in de sfeer van de vraagsteller te blijven : ik blijk toevallig met de CEO van een zeer grote telecomaanbieder een gemeenschappelijk contact X te hebben, dus zou ik hem willen contacteren, dan zal ik eerst X moeten aanspreken en die zal dan zelf beslissen of mijn vraag door hem geforward wordt aan die man. Omgekeerd stel dat ik iemand bij firma Y zou willen contacteren, dan kan ik zoeken wie er op Linkedin zit van die firma en je ziet ook meteen via welke personen uit jouw netwerk je bij die persoon kan geraken (of niet geraken). b
  12. al eens www.linkedin.com geprobeerd ? Best wel interessant als het aankomt op 'hoe kom ik in contact met...' b
  13. nog een laatste ding : als je aan de slag gaat met mensen die samen met jou hun schouders onder iets willen zetten, dus een teampje van freelancers bv die zonder rekeningen te sturen met je samenwerken, dan zal je wel in de 'wij' vorm moeten leren praten en niet de 'ik' vorm. Want dan zal het niet 'jouw belang' maar 'ons belang' worden. Voor niets gaat de zon op...
  14. ik denk dat technico identiek hetzelfde bedoelt met zijn netwerk als wat ik even als 'buddy' omschreef (en no worries, ik hou ook niet van dat woord maar het dekt aardig de lading) "Maar waarom zou een succesvolle freelancer zijn vrijheid willen opgeven? " een paar mogelijke redenen : - ook een freelancer heeft een bepaalde zekerheid qua inkomen nodig. - vrijheid is relatief. Je geeft als freelancer zelf aan hoeveel tijd je wil werken, dus stel dat ze exclusief voor jou zouden werken kunnen ze nog steeds zeggen dat ze in juli en augustus maar halve dagen willen werken, in januari elk jaar 3 weken op vakantie willen of wat dan ook. Ik heb zelf jaren gefreelanced en was toch blij dat ik - met behoud van mijn zelfstandigenstatuut - uiteindelijk voor 1 grote vaste klant kon werken. De inkomenszekerheid was fijn en tegelijk had ik afspraak dat ik na de files aan mocht komen, vaak van huis uit kon werken, vrij was in het bepalen vakanties etc. - los van financiële redenen is het ook gewoon zo dat iedereen zich toch wil proberen te amuseren in zijn werk ? Of je nu freelance bent, ondernemer of in loondienst ?? Je wil iets doen wat je grààg doet. Een freelancer werkt in de meeste gevallen geen jaren aan een stuk voor dezelfde klanten, er vallen er weg, er komen er bij, en na 10j merk je dat je geen enkele klant van de beginperiode meer hebt. Dus maak je daar vooral niet op voorhand teveel zorgen over, als het werken met jou leuk en lonend is dan werken ze echt wel met jou verder en laten desnoods een andere klant of meerdere vallen. en hoe je dat team rond je bouwt ? Wat ik in jouw geval zou doen is - eens je zoals Vulcan voorstelt alles op een rijtje gezet hebt ivm welk(e) profiel(en) je zoekt- met veel mensen over je plannen praten. Je spreekt iemand uit je persoonlijjke netwerk aan die ongeveer beantwoordt aan het profiel dat je zoekt en je legt die je plannen voor. (even terzijde : met je netwerk bedoel ik je sportclub, je buren, je vrienden, (ex)collega's, ex medestudenten, etc etc) Deze persoon zal in zijn netwerk veel gelijkaardige profielen hebben en zal je ongetwijfeld zeggen : je moet die of die eens ontmoeten. En zo ga je gewoon heel veel contacten doorgespeeld krijgen via via. En op een gegeven moment zegt iemand : he leuk, ik wil wel meedoen. en als jij ook goed gevoel hebt over die persoon ben je al met twee. and so on. ik ga ook een richting uit die voor mij helemaal nieuw is en je kan je niet voorstellen hoeveel mensen ik via via gesproken heb, ik heb geluncht met tig mensen die ik niet kende maar waarvan iemand me zei 'die moét je ontmoeten'. Soms kwam daar niks bruikbaars uit, vaak echter kwamen daar goede tips, goede doorverwijzingen etc uit voort. Durf je plannen te delen want mensen helpen graag anderen vooruit !! (en om misverstanden te voorkomen : je bepaalt altijd zelf hoeveel je deelt en hoeveel niet natuurlijk, maar je voelt snel aan welke mensen je kan vertrouwen en welke niet) succes !! b
  15. bedoel je met een zakenpartner dat je een soort buddy zoekt ? dus niet iemand die in loondienst bij je komt maar die zegt : - ik ga samen met jou de schouders onder het bedrijf zetten - ook mijn ambitie is om een grote speler te worden in de (game)markt - mijn vaardigheden zijn complementair aan de jouwe ik snap Technico wel met zijn bijdragen, volgens mij bedoelt hij dat je - ipv het allemaal in een officiële vorm te gieten- perfectsamen en toch los van elkaar aan een project kan werken. Volgens mij is als je van scratch gaat beginnen en je niet de middelen hebt om idd dat grote bedrijf op te zetten en competente mensen in loondienst te nemen, het volgende zeker het overwegen waard. Je zoekt (ik zeg maar iets) een grafisch ontwerper, een systeembeheerder, een x en een y die allemaal vanuit hun eigen bedrijfje werken, of vanuit hun eigen freelancestatuut. In de uren dat ze niet bezig zijn met hun betaalde job werken ze allemaal aan een onderdeel van de game die jullie willen ontwikkelen en verkopen. Dit volgens het no cure no pay systeem, i.e. als het game niet verkocht raakt zal ook niemand een factuur opsturen. Raakt het wel verkocht dan deel je de opbrengst. Na verloop van tijd merk je dat de vraag naar je games vlot gaat en kunnen al die freelancers eventueel beslissen om een vast aantal uur per week vrij te houden voor het ontwikkelen van games voor jullie samenwerkingsverband. Als alles goed verloopt ben je dan na Xtijd met zijn allen fulltime bezig met games ontwerpen en heb jij meteen de juiste groep mensen bij elkaar. En dat allemaal vertrekkend vanuit oorspronkelijk eenmansbedrijfjes... Of zie ik het allemaal helemaal fout ??? b
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.