Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds 6 dagen een eenmanszaak en probeer nu over vanalles zoveel mogelijk te weten te komen.

 

Ik ben eigenlijk op zoek naar een grootboek-format voor excel o.i.d.

Ik heb veel programma's gevonden om te downloaden, maar gezien ik echt een beginner ben, wil ik graag klein en simpel beginnen.

 

Heeft er iemand zo'n voorbeeld grootboek in excel voor me?

 

Alvast heel erg bedankt !!

 

Jaims

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12066-grootboek-via-excel/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het op het moment heel erg druk. Goed teken overigens :-) Maar dat betekent dat ik helaas nog geen tijd heb om een nieuwe handleiding in elkaar te zetten.

 

Maar als het goed is, spreekt het allemaal voor zich (hoop ik dan maar).

 

Vriendelijke groet,

 

Victor

  • 0

Dag Victor,

 

Ik heb onlangs jouw sheet gedownload en ben erg enthousiast. Alvast erg bedankt hiervoor.

Nu loop ik wel tegen het probleem aan dat ik excel 2010 heb en jouw bestand dus in compatibiliteitsmodus moet starten. Kan het zijn dat hierdoor ook de macro's niet te zien zijn? Ik heb de beveiliging al aangepast maar dan zie ik nog niets. Ook de formules krijg ik allemaal niet te zien.

 

Ik hoor graag iets van je en zie óók uit naar je handleiding.

 

Vriendelijke groet

Bart

  • 0

Hartelijk dank, ik doe al jaren de boekhouding in exel maar deze zie er fantastisch uit ga mij van het weekend er in verdiepen

 

nog maals dank hij zie er mooi en werkzaam uit

 

Groet,

Robert

Uitvaartverzorging in Dordrecht en omgeving 24 uur bereikbaar

http://www.basis-uitvaart.nl

http://www.staatsie-uitvaart.nl

http://www.ashangers.nl

  • 0

Hallo,

Is het ook mogelijk om toe te voegen ( invoegen) Ik heb namelijk 1 ing rekeningen die wil ik er tussen vrotten maar nu krijg ik een melding van geblokeerd

 

Groet,

Robert

Uitvaartverzorging in Dordrecht en omgeving 24 uur bereikbaar

http://www.basis-uitvaart.nl

http://www.staatsie-uitvaart.nl

http://www.ashangers.nl

  • 0

Goed advies ja... moet je vooral als je net begint de boekhouding door een accountant laten doen.

Juist niet :P Tevens is het wel raadzaam om als ondernemer zelf het e.e.a. van je administratie af te weten. Dat je de feitelijke boekhouding uitbesteed aan een administratiekantoor/accountantskantoor is verstandig omdat je jezelf dan beter kan focusssen op de kernactiviteiten van je onderneming, het ondernemen etc.

  • 0

Wat een fijne excel! En misschien een oud topic, maar ik zou de excel toch heel graag gebruiken. Ik handel deels in margegoederen en deels in 'normale' goederen. Kan ik de excel ook aanpassen dat ik mijn margegoederen in een apart tabje kan vermelden? Ik hoor het graag!

  • 0

Als je niet zelf weet te vinden hoe je dat percentage aanpast, dan kun je er beter helemaal van af blijven omdat er dan vast wel meer verkeerd kan gaan.

 

Overigens is de template in het 4e bericht een slecht ontworpen spreadsheet waar afrondfouten voorgeprogrammeerd zijn. Als je boekhoudkundig werkt, moet je op centen afronden en geen fracties van centen meenemen. Hier worden getallen door de btw percentage gedeeld en met die breuk wordt verde gerekend zonder eerst op hele centen af te ronden.

 

Op zich is er niets mis met het bijhouden in excel, maar dan moet je wel de vaardigheden hebben om het goed te programmeren. Zelf doen we ook een groot deel in een spreadsheet programma, maar dan zit het wel vol met controle berekeningen om tikfouten bij de invoer op te vangen.

 

 

  • 0

Als je boekhoudkundig werkt, moet je op centen afronden en geen fracties van centen meenemen. Hier worden getallen door de btw percentage gedeeld en met die breuk wordt verde gerekend zonder eerst op hele centen af te ronden.

Het ligt helemaal op welke plekken je in de boekhouding met fracties van centen rekent. In mijn boekhouding maakt het helemaal niet uit. Uiteindelijk moet het allemaal toch weer op hele euro's afgerond worden bij de aangifte.

Daarnaast ben ik wel benieuwd wanneer getallen door het btw percentage gedeeld moeten worden. Volgens mij is er juist altijd sprake van vermenigvuldiging. Delen betekent namelijk dat je het btw bedrag probeert te herleiden uit het bedrag inclusief btw en dat is nu juist niet de bedoeling.

 

Op zich is er niets mis met het bijhouden in excel, maar dan moet je wel de vaardigheden hebben om het goed te programmeren. Zelf doen we ook een groot deel in een spreadsheet programma, maar dan zit het wel vol met controle berekeningen om tikfouten bij de invoer op te vangen.

Hier ben ik het wel volledig mee eens. Ik ben programmeur van beroep en gek van getalletjes en ik kan beamen dat je er wel wat affiniteit noodzakelijk is. Daarnaast heb ik diverse controle berekeningen waarbij ik ook met kleurtjes werk, rood is fout en groen is goed. Zodra een controle berekening fout gaat valt dat dus meteen op.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.