De meeste van onze klanten betalen via een incasso. Geen probleem dus.
Maar... de klanten die willen betalen via een factuur betalen bijna allemaal te laat. :-[
We sturen een eerste herinnering, bellen ze dan, sturen dan ook nog eens een tweede herinnering, bellen nog een keer.(dan volgt incasso buro)
Nu willen we op een eerste herinnering een opslag (administratie kosten)gaan toevoegen van 10 euro. Op de tweede herinnering nog een 25 euro.
Misschien een beetje bruut maar wij als starter komen bijna in problemen omdat een deel gewoon niet betaald. Best een groot bedrag bij elkaar.
Nu is de vraag moeten we hiervoor onze algemene voorwaarden aanpassen?? Hierin staat wel :
Indien de betaling niet binnen de overeengekomen termijn heeft plaats gevonden, wordt de wederpartij geacht van rechtswege in verzuim te zijn. Uitgever is alsdan, zonder dat daartoe een ingebrekestelling noodzakelijk is, gerechtigd om over het geheel verschuldigde bedrag, te rekenen vanaf de vervaldag, 1% rente in rekening te brengen waarbij een gedeelte van de maand voor een hele maand wordt berekend, alsmede de buitengerechtelijke (incasso)kosten, indien Uitgever genoodzaakt is een derde met de incasso te belasten. De incassokosten bedragen minimaal € 150.- en zullen worden berekend volgens het degressief verlopend incassotarief van de Nederlandse Orde van Advocaten, te vermeerderen met een bedrag € 25.- exclusief BTW, ter zake administratiekosten.:
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
marianne p
marianne p
De meeste van onze klanten betalen via een incasso. Geen probleem dus.
Maar... de klanten die willen betalen via een factuur betalen bijna allemaal te laat. :-[
We sturen een eerste herinnering, bellen ze dan, sturen dan ook nog eens een tweede herinnering, bellen nog een keer.(dan volgt incasso buro)
Nu willen we op een eerste herinnering een opslag (administratie kosten)gaan toevoegen van 10 euro. Op de tweede herinnering nog een 25 euro.
Misschien een beetje bruut maar wij als starter komen bijna in problemen omdat een deel gewoon niet betaald. Best een groot bedrag bij elkaar.
Nu is de vraag moeten we hiervoor onze algemene voorwaarden aanpassen?? Hierin staat wel :
Indien de betaling niet binnen de overeengekomen termijn heeft plaats gevonden, wordt de wederpartij geacht van rechtswege in verzuim te zijn. Uitgever is alsdan, zonder dat daartoe een ingebrekestelling noodzakelijk is, gerechtigd om over het geheel verschuldigde bedrag, te rekenen vanaf de vervaldag, 1% rente in rekening te brengen waarbij een gedeelte van de maand voor een hele maand wordt berekend, alsmede de buitengerechtelijke (incasso)kosten, indien Uitgever genoodzaakt is een derde met de incasso te belasten. De incassokosten bedragen minimaal € 150.- en zullen worden berekend volgens het degressief verlopend incassotarief van de Nederlandse Orde van Advocaten, te vermeerderen met een bedrag € 25.- exclusief BTW, ter zake administratiekosten.:
Moet dit dan aangepast worden?
Marianne
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag