Jump to content

Peter Schapekop

Senior
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    anders
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    Financiën / administ
  1. oh, rechtstreeks naar een gerechtsdeurwaarder/advocaat kan blijkbaar, ik dacht dat de tussenstap van een incassobureau altijd noodzakelijk was. Dit is nog beter dus. incasso-advocaat is het beste, zorg dat je je dossier hebt (dus wel herinneringen en ingebrekestelling + uptodate NAW gegevens) en een goede advocaat (waar ik mee werkte in Veghel was een hele goede) stuurt na ontvangst hiervan binnen 30 minuten al zijn 1e brief per fax (en ook met reguliere post) naar je klant hij (en zijn medewerkers natuurlijk) maakte zijn reputatie van 90% van alle vorderingen binnenland incasseren volledig waar en ook belangrijk !!, prima communicatie over de te volgen communicatie richting de klant (harde aanpak of milder ivm relatie na incasso) nog een voordeel is dat ze (advocaat) zeer snel een faillissement (wat veel betalingen alsnog oplevert) kunnen aanvragen
  2. ik zou idd zelf deze betalende mensen/bedrijven als debiteur aanmaken en dan hierop de ontvangst boeken indien je het uiteindelijk verkoopt, moet je toch die handeling doen en zo niet, dan heb je ook snel het overzicht wat je dan moet terubetalen (neem ik maar aan dat dit gebeurt)
  3. Om gelijk maar goed van start te gaan. Heb je een voorbeeld van een boekhoudprogramma dat voro begin stadium perfect is? exact compact zou je kunnen overwegen of stap eens een dixons of mediamarkt binnen voor minder dan 100 euro kun je software aanschaffen.
  4. merci, alleen de 70% die bruto wordt belast moet dan ingevuld worden
  5. werknemer in dienst gekomen 30 oktober 2006 waar moet hij in zijn belastingaangifte neerzetten dat hij die 30% regeling ook krijgt ? (tot nu toe bij het invullen van de gegevens betreffende zijn jaaropgave kom ik nergens deze ruimte tegen) wie kan mij vertellen waar dit te vinden is ?
  6. Hoi msteer ik heb hem ook dankbaar gedownload voor eigen gebruik. vraag alleen, als ik mijn verkoopfakturen erin zet, dan geeft de laatste kolom WAARDE aan, ofwel ergens in de formule berekent hij niet automatisch door (naar balans) dat een klant op 10 mei de faktuur van 1 mei betaald heeft, dus ook geen mutatie verder naar de balanspost, debiteuren weet jij wat ik moet aanpassen hierin ?
  7. nee geen webwinkel, ik wil op die website laten zien wie ik ben en wat voor diensten ik kan leveren. dus pagina met achtergrondinfo, pagina met het ``produkt`` en een pagina met contact(formulier) en nog een pagina met tips en interessante nieuwsinformatie
  8. ja vooralsnog heb ik wel tijd om het zelf te doen. Ik heb nu nog een reguliere baan en ben bijna klaar (avond-weekenduren) bij mijn 1e twee opdrachtgevers en heb dus wel geld om het te betalen bij een websitebouwer hier in de gemeente, maar zelf een pakket kopen zou natuurlijk veel goedkoper zijn. grote vraag nu dus of die pakketten ook wat voorstellen
  9. Beste Marianne aantal vragen, ten eerste neem ik maar aan dat je elke (nieuwe) klant de AV opstuurt of ter hand reikt... dan, hoeveel klanten betalen er te laat, en wat is eigenlijk jullie betalingstermijn (misschien is die wel niet reel) ga ook uit van gemiddelde betalingstermijn in Nederland, die is zo rond de 42 dagen landelijk, zitten deze klanten zonder AI hierboven dan is er wat meer reden om tot dit soort drastische maatregelen over te gaan bovendien moet je wel in overweging nemen dat je klant niet verplicht is om 25 euro administratiekosten te betalen. dit is eigenlijk een soort verkapte vorm van intimidatie, en velen zullen het misschien geschrokken wel betalen maar ze zijn het niet verplicht. als laatste, ga eens kijken of die klanten elke keer (te) laat betalen of zijn er ook die het incidenteel doen. maak anders een soort laatste afspraak met ze, komen ze die niet na, kun je altijd nog wat rapper je maatregelen nemen.
  10. Ik zit dus te dubben of ik zelf een cd-rom koop en dat ga bewerken of het laat doen ? hebben jullie goede ervaring met de software die je bij zaken als Dixons kan kopen ??
  11. [quote author=Micha van Veen . Je moet het alleen inzichtelijk houden voor jezelf en andere partijen die er mee om moeten gaan. En later als je groot bent, kan je altijd nog overstappen :) inderdaad, bovendien kun je genoeg beveiligen in excel en uiteraard is het belangrijk dat je weet wat je aan gegevens invoert. (fout maken kan overal en overal ben je soms aan het puzzelen waar die zit als je pech hebt)
  12. met een goede incasso-advocaat op de achterhand zou je voor je binnenlandse klanten in principe (da's mijn mening) geen verzekering hoeven af te sluiten (tenzij je over miljoenencontracten per jaar hebt) wij hadden het een paar jaar geleden wel gedaan, betaalt dus aardig wat voor je nederlandse klanten en in de praktijk werden de incassogevallen voor 90% binnengehaald door die incasso-advocaat. heb je veel buitenlandse klanten dan raad ik je wel aan om erover na te denken.
  13. nou volgende week waarschijnlijk mijn 1e klant binnen, ga inventariseren wat er allemaal gebeuren moet mbt achterstanden in fakturering etc etc. en dan daarna maandelijks de boel bijhouden, ook qua binnenhalen van het geld.
  14. Hoi Doing, Bedankt voor je reactie. Het is vast werk in de bouw. Payrol vanuit Polen is idd ook interessant. Moet er dan nog wel naar de CWI worden gestapt? lijkt me wel. Hoe komen ze eigenlijk aan een 'arbeid toegestaan aantekening' in hun paspoort? hebben ze die dan ook nog nodig? Als je een Poolse werkBV opstart, dan hebben ze toch geen TWV meer nodig? Alle EU inwoners moeten via het IND geregeld worden
  15. waarom wil je die "btw boetes" apart boeken van de boete zelf ?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept