Ik heb nu een tijdje zitten zoeken door dit (overigens geweldige) forum en ben het antwoord op mijn vraag nog niet tegengekomen (ligt waarschijnlijk aan mij :) ).
Ik ben voornemens om samen met een collega in een beheerbv/werkbv constructie te gaan starten en vraag mij nu af of ik het benodigde kapitaal (18.000 euro) van mijn beheerbv mag gebruiken om de helft van het kapitaal van de werbv te financieren. ??? Mijn collega neemt de andere helft van het kapitaal van de werkbv voor zijn rekening vanuit zijn beheerbv.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
fkoster
fkoster
Hallo,
Ik heb nu een tijdje zitten zoeken door dit (overigens geweldige) forum en ben het antwoord op mijn vraag nog niet tegengekomen (ligt waarschijnlijk aan mij :) ).
Ik ben voornemens om samen met een collega in een beheerbv/werkbv constructie te gaan starten en vraag mij nu af of ik het benodigde kapitaal (18.000 euro) van mijn beheerbv mag gebruiken om de helft van het kapitaal van de werbv te financieren. ??? Mijn collega neemt de andere helft van het kapitaal van de werkbv voor zijn rekening vanuit zijn beheerbv.
Of ruikt dit al naar het welbekende kasrondje?
groeten,
Ferry.
Groeten,
Ferry.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12479-investering-vanuit-beheer-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag