Geplaatst: 24 juli 200717 j atb 18 berichten 4 Trofeeën 1 Reputatie Hallo, Als je 4 dagen werkt, wordt het door de belastingdienst toegestaan om dan ook 80% van het DGA salaris van E 39.000 te verdienen??
Geplaatst: 24 juli 200717 j smart4u 436 berichten 8 Trofeeën 11 Reputatie Het antwoord hierop is JA! Let er wel op dat - bij een eventuele discussie met de Belastigndienst - je dit aannemenlijk moet kunnen maken, maar dat is vaak niet zo erg moeilijk. Succes met parttime ondernemen! http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.
Geplaatst: 26 juli 200717 j StevenK Raad van Advies 4.8k berichten 8 Solutions 13 Trofeeën 689 Reputatie Op 24-7-2007 om 20:17, atb zei: Hallo, Als je 4 dagen werkt, wordt het door de belastingdienst toegestaan om dan ook 80% van het DGA salaris van E 39.000 te verdienen?? In beginsel wel, maar je moet hiervoor wel toestemming vragen. Heb deze discussie laatst ook gevoerd, maar ze wilden er bij niet aan. Er werd toch wel gevraagd dat ik mijn salaris relateerde aan m'n uren omzet. #ICT #Legal #manufacturing #sustainability
Geplaatst: 26 juli 200717 j smart4u 436 berichten 8 Trofeeën 11 Reputatie De toestemming is nodig om het salaris aan te passen. Indien er niets is overeengekomen, betreft het hier die welbekende EUR 39.000, maar het kan ook een bedrag zijn dat gebruikelijk is in de branche waarin jij actief bent. Parttime ondernemen is lastig aan te tonen, maar wanneer je dit aannemelijk kunt maken, is elk parttime percentage mogelijk. Let erop bij dit aannemelijk maken dat er ongeveer 2.000 uren in een jaar zitten en - wanneer je werkt tegen uren maal tarief - je natuurlijk geen 1.800 adviesuren moet gaan facturen terwijl je aangeeft dat je maar 50% werkt! Succes met parttime ondernemen! http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.
Geplaatst: 27 juli 200717 j atb 18 berichten 4 Trofeeën 1 Reputatie Auteur Bedankt voor de antwoorden, ik zal in het najaar contact opnemen met de Belastingdienst om dit te regelen (althans proberen ;D)
atb
Hallo,
Als je 4 dagen werkt, wordt het door de belastingdienst toegestaan om dan ook 80% van het DGA salaris van E 39.000 te verdienen??