Jump to content

atb

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Postbus 187, Naaldwijk, 2670AD, Netherlands
  • Company or organization name
    WeldingStore
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Branch
    Juridisch
  1. Hallo Mark, Zeer herkenbaar!!! Ik ben ook samen met een compagnon een VOF gestart en deze VOF heeft een RC krediet gekregen van de bank. Wij zijn op een gegeven moment overgegaan naar een BV en hebben hiervan de bank op de hoogte gesteld. Alle post die we sindsdien kregen was op naam van de BV, echter is er nooit een overeenkomst gesloten tussen de (rechtspersoon) BV en de bank. Helaas is de BV eind 2009 failliet gegaan en heeft de bank zich gemeld als schuldeiser in het faillissement. Waarschijnlijk zal er aan het eind niet veel uitgekeerd worden van de schuld aan de bank en nu is de vraag of deze dan alsnog bij de oorspronkelijke vennoten het openstaande bedrag kan vorderen. Het blijkt dus dat deze situatie vaker voorkomt: banken die zonder een nieuwe overeenkomst bedrijven financieren die overgegaan zijn in een compleet nieuwe rechtsvorm. Alle tips/info is zeer welkom Ook ik ben benieuwd naar andere reacties / wat jouw huidige situatie is, Mark.
  2. atb

    Zelfstandige en zwanger

    Bedankt voor alle reacties. :)
  3. atb

    Zelfstandige en zwanger

    Hallo, Ik ben zelfstandig schoonheidsspecialiste en nu ook zwanger ;D ;D. Kan iemand me vertellen wat de huidige stand van zaken is mbt de uitkering voor zwangere ondernemers? Er is eind 2007 wel een besluit genomen door de Ministers van Sociale Zaken en Economische Zaken, maar draait deze regeling al of moet dit nog door bijv de 2e kamer worden goedgekeurd?
  4. We hebben een huis gekocht waarbij mijn partner per 01-01-08 in een aparte ruimte als zelfstandig schoonheidsspecialiste gaat beginnen. Deze bedrijfsruimte heeft o.a. een eigen entree, wachtruimte en sanitaire voorzieningen. Zijn er hier nog mogelijkheden voor aftrekposten (huur, energie, water)? Ik heb informatie ingewonnen bij verschillende personen maar krijg ook verschillende antwoorden, ook op de site van de Belastingdienst kom ik niet veel verder. Is er hier iemand met ervaring in een dergelijke situatie?
  5. Het is inderdaad een land dat is aangesloten bij de EU (polen) en het is niet zozeer de merkeigenaar als wel de importeur die momenteel problemen veroorzaakt (logisch.. het is zijn brood :)) De leverancier verkoopt volgens mij alleen (nog) aan ons maar wie weet voor hoe lang?
  6. Wij zijn een handelsbedrijf en kopen al een tijdje merkgoederen in het Oostblok in, die weer in Nederland verkocht worden. Nu gaat de samenwerking met de leverancier af en toe met horten en stoten en bestaat er natuurlijk altijd het risico dat onze klanten rechtstreeks naar deze leverancier toe gaan. We zijn nu van plan om naast ons gewone bedrijf, waar alle activiteiten gewoon in doorlopen, een aparte BV op te richten die zich speciaal richt op deze parallelimport. Wij zouden dan 50% van de aandelen in deze BV hebben en de leverancier de andere 50%. Op deze manier binden wij hem aan ons en zijn we veel beter verzekerd van een constante, continue levering tegen een goede prijs. Wij nemen de produkten dan weer af van deze "import-BV" en zetten ze hier op de markt. Is dit een goed idee of zitten er haken en ogen aan die wij niet gezien hebben?
  7. Heb ik dat gemist? Ik moet toch nog steeds een loonadministratie voeren omdat ik (in mijn geval dan) betaald wordt uit de persoonlijke holding? ???
  8. Bedankt voor de reacties. ;D Heb ik nog 1 vraag: voor een goede overeenkomst, moet ik daarvoor naar een accountant of kan ik die ook van internet halen. Er zijn namelijk nogal wat sites die tegen een kleine vergoeding voorbeeldcontracten aanbieden.
  9. Ik ga per 1-1-08 starten met een BV, die een management fee gaat berekenen aan de werk BV. Nou kwam ik onderstaande tegen: Werken via managementovereenkomst toch arbeidsovereenkomst 13 augustus 2007 - De Hoge Raad heeft op 13 juli 2007 een belangrijk arrest gewezen, waarin de vraag centraal stond of een managementovereenkomst diende te worden gekwalificeerd als arbeidsovereenkomst. ...... Conclusie In dit belangrijke arrest heeft de Hoge Raad bepaald dat een overeenkomst tot het verrichten van werkzaamheden gesloten met een vennootschap toch als een arbeidsovereenkomst kan worden gekwalificeerd. Bij de beoordeling of sprake is van een arbeidsovereenkomst is niet alleen van belang wat partijen zelf hebben beoogd bij het sluiten van de overeenkomst, maar ook de wijze waarop feitelijk uitvoering is gegeven aan de overeenkomst. Hoewel kan worden gesteld dat de stichting en de heer X hun overeenkomst (en de uitvoering daarvan) niet 'handig' hebben ingekleed, bevestigt deze uitspraak dat voorzichtigheid geboden blijft bij het verrichten van werkzaamheden op basis van een managementovereenkomst. Het tijdig inwinnen van goed juridisch (en fiscaal) advies had waarschijnlijk veel narigheid kunnen voorkomen. Is het nu nog wel verstandig om deze constructie te gaan gebruiken? [titel verduidelijkt - mod]
  10. atb

    part-time salaris DGA

    Bedankt voor de antwoorden, ik zal in het najaar contact opnemen met de Belastingdienst om dit te regelen (althans proberen ;D)
  11. Hallo, Als je 4 dagen werkt, wordt het door de belastingdienst toegestaan om dan ook 80% van het DGA salaris van E 39.000 te verdienen??
  12. Bedankt Patricia. Het is inderdaad om mn prive-risico af te dekken. We gaan werken met een management en een werk BV. dus ik ga samen met mn partner 3 BV's oprichten. Dan scheelt het wegvallen van die E 18.000 best veel.
  13. Is het echter niet zo dat bij verkoop de meerwaarde van dat gedeelte dan juist weer moet verrekenen bij de fiscus?? Dit was namelijk de reactie van onze accountant toen wij dit ook ter sprake brachten (we zitten in dezelfde situatie: salon beneden, wonen boven)
  14. Er gaat een wetswijziging aankomen waarin o.a. vermeld staat dat het startkapitaal van E 18.000 niet meer vereist is voor de oprichting van een B.V. Weet iemand wanneer deze regeling daadwerkelijk ingaat? Ik ga namelijk aan het eind van het jaar/begin volgend jaar een 2-tal B.V.'s oprichten en het scheelt nogal of dit bedrag wel/niet ingebracht moet worden.
  15. Mijn ervaring met Intrum Justitia is zeer goed. Wij kunnen echt merken dat als we op de laatste herinnering een rood stickertje plakken met daarop de mededeling dat de vordering uit handen wordt gegeven, dit absoluut ervoor zorgt dat in de meeste gevallen binnen een week het geld op de rekening staat.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept