Onlangs (april dit jaar) had ik een perfect produkt waar ik de nodige PR rondomheen heb gefabriekt. Op diverse fora (ruim vantevoren) teasers geplaatst, toen ik het artikel binnen had diverse nationale en internationale tijdschriften ervan op de hoogte gesteld en uiteraard de fora voorzien van actueel fotomateriaal.
Helaas, de gedrukte media heeft een delay van zo'n drie maanden, waardoor in sommige publicaties het 'nieuws' pas in juni/juli bij de consument terechtkwam.
Met als resultaat: het produkt verkocht erg goed, zo goed zelfs, dat de fabrikant ook in no-time door de voorraad heen was... Na 6 weken moest ik al nee verkopen...
De 2e ronde nee verkopen kwam na het verschijnen van de artikelen in de diverse internationale tijdschriften...
Ik moet toegeven dat het succes van het produkt de verwachtignen van zowel mijzelf als de fabrikant ruimschoots overtroffen heeft. De fabrikant zint op een 2e produktierun, maar het is een Frans bedrijf en mijn ervaring daarmee is dat het maar afwachten is wat er werkelijk gaat gebeuren...
Op welke manier kan ik hier nou het best mee omgaan..? Heeft iemand marketing tips voor mij op dit gebied?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Henri Kroeze
Henri Kroeze
Onlangs (april dit jaar) had ik een perfect produkt waar ik de nodige PR rondomheen heb gefabriekt. Op diverse fora (ruim vantevoren) teasers geplaatst, toen ik het artikel binnen had diverse nationale en internationale tijdschriften ervan op de hoogte gesteld en uiteraard de fora voorzien van actueel fotomateriaal.
Helaas, de gedrukte media heeft een delay van zo'n drie maanden, waardoor in sommige publicaties het 'nieuws' pas in juni/juli bij de consument terechtkwam.
Met als resultaat: het produkt verkocht erg goed, zo goed zelfs, dat de fabrikant ook in no-time door de voorraad heen was... Na 6 weken moest ik al nee verkopen...
De 2e ronde nee verkopen kwam na het verschijnen van de artikelen in de diverse internationale tijdschriften...
Ik moet toegeven dat het succes van het produkt de verwachtignen van zowel mijzelf als de fabrikant ruimschoots overtroffen heeft. De fabrikant zint op een 2e produktierun, maar het is een Frans bedrijf en mijn ervaring daarmee is dat het maar afwachten is wat er werkelijk gaat gebeuren...
Op welke manier kan ik hier nou het best mee omgaan..? Heeft iemand marketing tips voor mij op dit gebied?
... doet leuke dingen op internet ...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13013-perfect-produkt-helaas-uitverkocht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag