• 0

hoe bereik ik sponsors voor tijdschrift

Gast Verwijderd account

Hallo allemaal,

 

Binnen nu en een paar maanden wil ik een nieuw kindermagazine uitbrengen. Ik heb een aantal organisaties ik kaart gebracht die ik wil benaderen voor sponsoring. Alleen heb ik geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Heeft iemand tips?

 

Groetjes,

 

oumnaas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

@Skyfire

 

Je bedoelt dat ik de tarieven in het blad vermeld? Ook daar had ik niet aan gedacht. Ik wilde de adverteerders na een maand of 2 terug bellen als ik genoeg aanvragen heb met de vraag of ze structureler willen adverteren voor hetzelfde tarief. Ik was niet van plan om dit bedrag te veranderen.

 

Over de website. Een tijd geleden was er iemand op HL die een gratis website aanbood. Ik heb daar meteen op gereageerd. Beetje dure hostingkosten, maar wel een gratis site met een landingspagina voor het tijdschrift in de juiste kleuren. Hij bleek ook nog bij mij om de hoek te wonen. ;D

 

@distefano

 

Ik zal je morgen PMen

 

Groetjes,

 

Oumnaas

Link naar reactie
  • 0

Wil je je nulnummers niet snel laten verlopen (dus grotere oplage drukken waar toch niet in geupdate zal worden) dan raad ik je aan een soort insert te maken bij het magazine in, of maak er in een soort offertemapje een soort mediamap van met wat uitleg over het blad, de kosten, de mogelijkheden.

 

Wat betreft de advertenties zou ik zeker proberen contracten af te sluiten. Hoe meer ze afnemen hoe goedkoper het in verhouding zal worden.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@Skyfire

 

Nogmaals bedankt voor de vele tips. Ik zal dit idee zeker mee nemen. Zou je jouw 2de opmerking even kunnen uitleggen. Wat bedel je precies met " hoe meer ze afnemen" ?

 

Link naar reactie
  • 0

@Skyfire

 

Nogmaals bedankt voor de vele tips. Ik zal dit idee zeker mee nemen. Zou je jouw 2de opmerking even kunnen uitleggen. Wat bedel je precies met " hoe meer ze afnemen" ?

 

 

Je kunt aan je klanten quantum korting bieden. Als ze gaan adverteren in jouw magazine en ze kopen bijvoorbeeld 3 advertenties in één keer in, dan kun je ze een aantrekkelijke korting bieden omdat ze meer afnemen bij je.

 

Qua advertentieformaten moet je ook goed nadenken en ook over wat ze moeten kosten. Meestal begin je bij een magazine met een 1/8ste advertentie tot en met een spread (twee pagina's naast elkaar)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@Skyfire

 

Bedankt voor de uitleg. Ik snap 'm.

 

@distefano

 

Ook ik ben zeer benieuwd!! Ik hoop dat je ons niet te lang laat wachten.

 

Groetjes,

 

Oumnaas

Link naar reactie
  • -1

Oumnaas,

 

Het was niet zozeer in dit forum, maar betrof studenten,

nu kan ik dus niet slapen (dank je ;D)

 

Het probleem bij mij is dat er ideeen in overvloed,echter te weinig tijd om dit alles te realiseren.....daar word ik nu zo gek van..

 

Elke uitgang heeft een ingang....

Link naar reactie
  • 0

oumnaas,

 

Bedoel je met "sponsoring" (in je eerste post) niet "financiering"? Hoe financier je het blad totdat je abonnees en adverteerders voldoende geld oplereren om de rekeningen te betalen?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@Nils

 

Bedankt voor de reactie. Ik bedoel inderdaad financiering. Door middel van advertentieruimte verkopen of een andere vorm. Met dat geld wil ik het proefnummer financieren en indien nodig nog 1 of 2 vervolgnummers. Op zich heb ik niet zo heel veel abonnees nodig om uit de kosten te zijn. Ik ga er vanuit dat dat het wel haalbaar is op korte termijn.

Link naar reactie
  • 0

 

Je gaat er van uit dat adverteerders vooruit betalen? Of wil je toezeggingen/getekende contracten gebruiken als onderpand?

 

Je praat nu ook over abonnees. Heb je al een begroting gemaakt? Kosten van redactie, opmaak, drukwerk en distributie? Kosten van aboneewerving en acquisitie? Afgezet tegen mogelijke inkomsten uit abonnementen en advertenties? Alles op een tijdschaal, zodat je ziet hoeveel je moet lenen/voorschieten voordat je breakeven bereikt.

 

Heb je enig idee van de kosten van redactie, opmaak, drukwerk en distributie? Weet je wat adverteerders voor vergelijkbare media betalen, en waarom jij met een beter alternatief komt?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@Nils

 

Bedankt voor de reactie. Ik bedoel inderdaad financiering. Door middel van advertentieruimte verkopen of een andere vorm. Met dat geld wil ik het proefnummer financieren en indien nodig nog 1 of 2 vervolgnummers. Op zich heb ik niet zo heel veel abonnees nodig om uit de kosten te zijn. Ik ga er vanuit dat dat het wel haalbaar is op korte termijn.

 

In navolging van TwaLevel (die verstand heeft van uitgeven) denk ik dat het verstandig is om een goed plan (begroting) te maken.

 

De opbrengst van adverteerders in "inkomsten", de kosten voor het blad zijn "uitgaven". Meestal moet je uitgaven doen voordat er inkomsten komen. Het gat tussen uitgaven en inkomsten moet je "financieren". Je hebt dus geld nodig om rekeningen te betalen e dat komt in eerste instantie niet van adverteerders of abonnees. De drukker en de opmakers zullen je blad ook niet willen financieren.

 

BTW, wil je echt een blad uitgeven of is dit een schoolopdracht.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@Twalevel

 

Bedankt voor je reactie. Ik ben er inderdaad vanuit gegaan dat adverteerders vooruit betalen. Maar uit jouw reactie begrijp ik dus dat dit niet de normale gang van zaken is. Kun je ij hier iets meer over vertellen.

 

Qua kosten voor personeel, die heb ik inbeginsel niet. Ik heb een aantal mensen om me heen verzameld die enthousiast zijn en gratis mee willen werken. In ieder geval totdat het begint te lopen. Ik heb de kosten berekent voor drukwerk en distributie. Ik heb 60 abonnees nodig om breakeven uit te komen. Dat is echt op korte termijn te doen. De mensen met wie ik samen werk zitten verspreid over heel NL. Ieder van ons neemt ook de taak op zich om zelf langs relevante organisaties/scholen langs te gaan en in de eigen kennissenkring abonnees te werven. In principe gaat het om de financiering van de eerste 2 nummers.

 

Er is een soortgelijk blad op de markt geweest en zij vroeg €200 voor een advertentie op een hele pagina. Een andere blad wat niet dezelfde doelgroep bedient maar wel in de buurt komt vraagt €250.en nog een ander blad vraagt €150. Wij willen €175 vragen

 

Ik ben een beter alternatief omdat dit blad echt uniek is.Er is geen ander kinderblad voor mijn doelgroep. De adverteerders die ik in gedachte had richten hun diensten niet op kinderen, maar op de ouders.

 

Excuses dat ik zoveel vragen heb. Dit is echt alemaal nieuw voor mij.Nogmaals ontzettend bedankt voor de antwoorden (en voor het geduld)

 

Groetjes,

 

Oumnaas

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@Nils

 

Nee, dit is echt geen schoolopdracht. Ik zit al jaren niet meer op school. Kom ik echt zo amateuristisch over :o

 

IK dacht dat bedrijven wel zouden willen adverteren en dat ze de kosten vooruit zouden voldoen. Ik heb nog niemand benaderd. En dat is maar goed ook blijkbaar. Anders had ik ze dus een voorstel gedaan wat helemaal niet normaal is in de branche. Ik zie wel duidelijke voordelen voor de bedrijven die ik wil benaderen. Er zit een duidelijke link tussen hun doelgroep en de mijne.

 

Groetjes,

 

Oumnaas

Link naar reactie
  • 0

Hallo O,

 

Hierbij de zoveelste reactie van iemand met wat tijdschriftervaring.

 

Kun je misschien even uitleggen waarom jij dit tijdschrift wilt gaan uitgeven en waarom je denkt dat jij de juiste persoon bent om dat te gaan doen?

 

Dat is mij nog niet helemaal duidelijk en hoewel ik je enthousiasme bewonder, kom je ook bij mij nogal naief over. Niet te verwarren met amateuristisch, want misschien ben je wel heel professioneel in je eigen vakgebied.

 

Ben benieuwd naar je reactie.

 

Karen

 

PS: Spelregel 1 uit het Handboek voor de moderne advertentieverkoper:

Geef nooit korting, maar biedt altijd iets extra...

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0
Ik heb 60 abonnees nodig om breakeven uit te komen.

 

Is dit een onderneming of een hobby? Als dit professionele abonnees zijn die duizenden euro's betalen voor een nieuwsbrief met zeer gewilde info dan kun je wellicht iets verdienen. Maar een tijdschrift vergt een enorme investering (desnoods in tijd als je met vrijwilligers werkt) in redactie, om van opmaak, drukwerk en distributie nog maar te zwijgen.

 

Overigens vind ik het prachtig als je iets gaat kopiëren voor (ouders met) kinderen, maar met innovatief ondernemen heeft dat niet zoveel te maken.

 

Voor adverteerders, sponsors en financiers is een blad met zestig abonnees immers volstrekt oninteressant. Of bedoel je 60.000?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@Karin

 

Waarom? De reden qwaarom ik het tijdschrift wiluitgeven is omdat er een duidelijke behoefte is. En waarom ik?? Ja..., niemand anders doet 't, dus spring ik in dit gat. Er is een behoefte en die moet vervult worden. De meeste hebben blijkbaar een heel afwachtende houding. Ik niet dus. Ik ben meteen aan de slag gegaan met het zoeken naar de juiste mensen die mij kunnen ondersteunen om een fatsoenlijk blad te maken en gelukkig heb ik de mensen die ik gesproken heb weten te enthousiasmeren om hieraan mee te werken. Vrijwillig. Maar ik ben inderdaad een beetje naief :)

 

@Twalevel

 

Er komt echt veel informatie op me af. Ik moet alles nog even op een rijtje zetten voordat ik fatsoenlijk antwoord kan geven. Het blad heeft zeker potentie. Volgens een onderzoek wat Sanoma heeft verricht is er potentie voor 10.000 abonnees. Ik heb al wel wat mensen gesproken over het adverteren, maar ik heb nog geen concreet voorstel gedaan. Alleen om de behoefte te peilen. Je moet denken aan lokale cateringbedrijven, rijscholen gericht op allochtonen enzo.

 

Ik denk dat het ook interessant kan zijn voor grotere (NL) organisaties om te adverteren aangezien de allochtone doelgroep moeilijk te bereiken is via de reguliere kanalen. Maar niet nu. Eerst moet het blad lopen.

 

Nog meer kritische kanttekeningen zijn welkom.

 

Groetjes,

 

Oumnaas

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Voor adverteerders, sponsors en financiers is een blad met zestig abonnees immers volstrekt oninteressant. Of bedoel je 60.000?

 

Het eerste jaar moet ik 600 abonnees hebben om de druk en portokosten te bekostigen. Dus dan kan ik de vrijwilligers nog geen salaris geven. Dat was inderdaad een 0 te weinig. Maar 60.000 is ook een mooi streven.

Link naar reactie
  • 0

Volgens een onderzoek wat Sanoma heeft verricht is er potentie voor 10.000 abonnees.

 

1. Hoe kom je aan dit onderzoek?

 

2. Denk je niet dat Sanoma met hun ervaring en netwerk snel een soortgelijk blad op de markt gaat brengen? Hoe zorg je dat een grote uitgeverij jou niet al het voorwerk laat doen en dan zelf inspringt met een eigen tijdschrift?

 

Maar ik hoop dat het je lukt.

Het is een goed idee om het tijdschrift te verspreiden onder je adverteerders. Bij hun receptie bijvoorbeeld, of onder het personeel.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@Carloo

 

Er was een soortgelijk blad op de markt, maar zij is nu gestopt. Sanoma was een sponsor van haar. ZIj vertelde me dat dat onderzoek was gedaan door hen en wat het resultaat was. Sanoma wilde hier niks mee doen omdat ze de doelgroep niet kunnen bereiken. Maar ze vonden het wel een goed initiatief.

 

Ook bedankt voor je tips.

 

Groetjes,

 

Oumnaas

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik sta helemaal stijf van de adrenaline man, da's volgens mij niet helemaal gezond. Of is dit normaal voor een startende ondernemer ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.