• 0

Vegetarisch

-Mooie trend om te zien dat Albert Heijn steeds meer vegetarische producten in z'n assortiment heeft.

Verwachten we deze trend ook bij andere supermarkten doorgetrokken te zien?

-Zal er een tijd komen dat je bij de snackbar niet bent aangewezen op een kaassoufle als vegetarier zijnde? (Danwel zo'n beckers hap die 2 !!! euro kost?)

Wordt het gewoon/gemeengoed?

Of blijft het nog wel een tijdje behelpen?

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ehm, misschien niet helemaal in jouw lijn van denken (ik persoonlijk zou erg depressief worden zonder een sappige biefstuk)... Alhoewel vegetarisch is vaak ook gezond...

 

Ik zat gisteren weer eens naar een pizza expres te kijken om eens te zien of er nog iets lekkers te eten is dat je niet zelf klaar hoeft te maken... Ik keek op thuisbezord.nl maar kan nergens healthfood delivery vinden... Kennen jullie dat?

 

Of was dit teveel off-topic?

 

Ok beetje on-topic dan. Ik denk niet dat het zo onwijs storm gaat lopen met vegetarisch food dat het ons gebit gaat veranderen in dat van een herbivoor (als ik die term goed onthouden heb). Ik denk echter wel dat er steeds meer vegivarianten zullen komen. Ze zullen waarschijnlijk wel prijzig blijven.. kweenie.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Grappig want die gedachten leeft dus wel.

Bij NewVenture wedstrijd deden 2 jongens mee van de Haagse Hogeschool met een plan "healty food to take away".

Niet echt in de lijn van de innovatieve wedstrijd, maar ik vond het een super idee, en heb gezegd dat ze het vooral wél moeten proberen.

Toen zeiden ze dat meerdere het al geprobeerd hadden and there failled. Dat Nederland nog niet toe is aan een gezond afhaal/bezorg dinner.

 

Dus ik denk inderdaad dat wij burgers (yummie mmm goede woordspelling) eerst andere gedachten tussen onze oren moeten hebben en er dus heel wat marketing boodschappen nodig zijn.

 

Bydewee wat wel erg goed werkt zijn de gezonde maaltijden voor 60+. Die heb ik ook bijna een jaar gegeten, niet omdat ik zo oud ben, maar omdat ik geen keuken had en toch gezond wilde eten. Smaakte een beetje naar gaarkeuken food ... blehhhh ... maar wel gezond en inderdaad de take away is beperkt tot vet. Behalve de Chinees dan, want die is erg gezond !

 

Maar ... de jongens van NewVenture hebben goede moed en gingen het plan wel verder uitwerken.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat vegetarisch food in Nederland zeker wel een plaats kan veroveren, niet zo zeer omdat het zonder vlees is, maar ook gezond! Net als de mee-neem-maaltijden en al die kant en klare dingen. Er is een markt voor, maar of het rendabel is...

 

Zelf mag ik ook graag een maiskolf op de bbq gooien in de zomer.

 

Zoals de jongen van de Haagse Hogeschool al zeiden, Nederland is er nog niet aan toe...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Op zoek naar de trends? Kijk dan eens op www.faithpopcorn.com. Deze mevrouw heeft een wat vreemde naam, maar is een van de belangrijkste trendwatchers van de VS. Ze adviseert grote bedrijven als Coca Cola over hun strategie. In Nederland is Carl Rohde van de Universiteit Utrecht zo'n man. En om even op je vraag in te gaan: vegetarisch eten is absoluut een trend. Laten we er over 10 jaar maar eens op terugkomen!

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ook Nederland heeft interessante trendwatchers. Big-mama is uiteraard 'de koningin van de natte vinger' (volgens Intermediair) Li Edelkoort. Die leidt de wereldberoemde forecasting-instituten Trend Union en Studio Edelkoort in Parijs, en bestiert bovendien de Design Academy in Eindhoven. Geen eigen weblinks helaas.

 

Minder glazen bollerig zijn instanties zoals Innovaction http://www.innovaction.nl/ dat noviteiten in de food registreert en Springwise http://www.springwise.com/ alias http://www.trendwatching.com/. Bij Innovaction vind je een recent artikel over 'de vrolijke vegetariër'.

 

Wie kent meer aanbevelenswaardige trendlinks en interessante trend-watchers?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.