kijktip: Het Beste Idee van Nederland

Aanbevolen berichten

Ik heb eindelijk een hele aflevering uitgezeten. Genant hoe sommige juryleden menen dat ze mensen zomaar mogen schofferen/uitlachen/afzeiken. Ook het oordeel "dat is niks" wordt te pas en te onpas gebruikt. HALLO! "DAT VIND IK NIKS" is de frase. Als er nou iets moeilijk in te schatten is, is dar wel de toekomst van een innnovatie. Dus iedere uitspraak op dat gebied is slechts een persoonlijke opinie.

 

Het kan door de manier van het editen komen, maar ik schaam met rot dat ik in deze branche zit. Wat is er mis net iemand beleefd de deur te wijzen?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Wat is er mis net iemand beleefd de deur te wijzen?

 

Niets... alleen heeft het programma wel een beetje een idols/x-factor tintje, en daarin is het blijkbaar gebruikelijk om verder onbruikbare kandidaten af te zeiken. jammer.

 

 

 

Die jury leden links en rechts zaten gewoon door presentaties heen te lachen. Het kan snijtafeltechniek zijn, maar ik vind het echt niet kunnen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ook het oordeel "dat is niks" wordt te pas en te onpas gebruikt. HALLO! "DAT VIND IK NIKS" is de frase.

 

Dit is een glasheldere analyse Nils. Chapeau!

 

De jury overtreedt de simpelste regels van het kritiek geven. "Dat is niks" is een absolute uitspraak en dat is natuurlijk een doodzonde. In feite diskwalificeert de jury zichzelf daar al mee. Daar is dus wat mij betreft het geginnegap nog niet eens voor nodig.

 

Dankzij de uitzending gemist variant van sbs (prima innovatie trouwens) heb ik gisteren de uitzending gekeken. Los van de ideeen die door zijn naar een volgende ronde (ik heb alleen even twijfels over het vernieuwende van dat geurflesje, kreeg de argumenten daarvoor niet echt goed mee) vind ik ook dat sommige andere ideeen ook weer een inspiratie vormen voor een doorontwikkeling ervan.

 

Dus wat dat betreft laat ik de jury mijn genot niet bederven.

 

Link naar reactie

Wat in Nederland kan ... kunnen onze zuiderburen natuurlijk ook.

 

Dus sinds 2 weken kijk ik op zondag naar de BRT Een. Het programma heet daar de bedenkers. Ik weet niet of het aan het feit ligt dat dit uitgezonden wordt door een publieke omroep en de deal achter de schermen dus anders in elkaar zit maar naar mijn mening ligt het niveau daar hoger.

 

Gisteravond was er zelfs een "revolutionaire" gedachte over het opwekken van energie. Maar ook zaken als een fietsversnelling, "gekleurd water" om de temperatuur aan te geven etc etc.

 

 

En Bart Peeters als presentator valt in deze context ook nogal mee.

 

Meer info is te vinden via: www.debedenkers.be

 

Groet vanuit de Euregio! Ard

Link naar reactie

Ik vind het persoonlijk een leuk programma om te kijken.

Zijn natuurlijk geen wereldschokkende uitvindingen maar dat is te verwachten als de winnende uitvinding uiteindelijk een grootdeel van het geld moet afstaan wat er mee verdient wordt.

 

Waar ik me wel erg over verbaasde was het jurilid rechts met zijn opmerking over de voegen krabber (weinige beetje groen in de stad dat weggehaald wordt). Eerst dacht ik dat het een geintje was maar uit zijn vervolg opmerking bleek dat hij het serieus meende (zijn nukkige reactie op de opmerking van de precentator dat hij het elders weer kon planten).

 

Daarna gaf hij nog een mijn inziens dom commentaar op de staande BBQ dat hij het heelal ging verwarmen en de 5 die hij daarom gaf.

 

 

Link naar reactie

Waar ik me wel erg over verbaasde was het jurilid rechts met zijn opmerking over de voegen krabber (weinige beetje groen in de stad dat weggehaald wordt). Eerst dacht ik dat het een geintje was maar uit zijn vervolg opmerking bleek dat hij het serieus meende (zijn nukkige reactie op de opmerking van de precentator dat hij het elders weer kon planten).

 

Kon me er wel in vinden, haal alleen de lange plukken weg, laat de rest lekker staan, loopt toch net zo goed, wat markeert er aan wat groens op straat? Ik vind hondenpoep kwalijker!

 

Daarna gaf hij nog een mijn inziens dom commentaar op de staande BBQ dat hij het heelal ging verwarmen en de 5 die hij daarom gaf.

 

Ik vind het niet zo dom, toch van de zotte dat we elkaar anno 2007 nog in achtertuinen elkaar staan uit te roken door eten te bereiden op kooltjes!

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

 

Een idee die voorkomt dat je in het water erecht komt zou nog mooier zijn.

 

Nog beter eigenlijk, haal die zwaar beveiligde kollosale 4 persoons auto's van de weg waar 90% van de tijd maar 1 man in zit!

 

Auto's die je eenvoudig van groottte kunt veranderen misschien iets?

Dat anderen kunnen aanhaken.

 

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie

 

Een idee die voorkomt dat je in het water erecht komt zou nog mooier zijn.

 

Jij gaat meteen voor de 110% oplossing.

 

Dat bestaat toch al Perry ... op de nieuwste TomTom zit een "rijd-niet-langs-water-functie" ;D

 

Dat zou trouwens ook een grap zijn: wanneer je in je TomTom een adres ingeeft wat 200km verderop ligt en dat ding reageert met "pak de trein!!"

 

 

Link naar reactie

Vanavond was er in de Nederlandse uitzending ook een nieuw trapsysteem voor fietsen

 

Deze viel mij inderdaad ook op, alleen was dat omdat het volgens mij helemaal niets toevoegt. Als je de trappers constant op de maximale lengte laat staan bereik je namelijk hetzelfde. Het enige dat deze 'vinding' realiseert is dat je voet aan de achterkant, waar je geen kracht zet, een iets kortere weg aflegt - hoe helpt dat het fietsen lichter te maken?

Link naar reactie

was het niet meer zo dat het aan de voorkant langer gemaakt werd zonder aan de achterkant het ook te verlengen?

Dan krijg je aan de voorzijde een langere "hefboom" waardoor de kracht beter overgebracht wordt. (vergelijk het met een steen die je wil optillen via een hefboom, een langere hefboom geeft meer kracht).

Tot zover mijn amateuristische kijk hierop.

Link naar reactie

ellipsvormige voorbladen bestaan ook al, ik weet niet precies of die dezelfde functie hebben. Lekker offtopic, maar doe mij maar de "safety belt releaser".

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

was het niet meer zo dat het aan de voorkant langer gemaakt werd zonder aan de achterkant het ook te verlengen?

Dan krijg je aan de voorzijde een langere "hefboom" waardoor de kracht beter overgebracht wordt.

 

Dat klopt, maar dat effect kun je dus ook bereiken door ofwel de stang in zijn geheel langer te maken, ofwel een andere versnelling te kiezen...

 

In het eerste geval kun je inderdaad de grond raken, als je hem te lang maakt. :)

 

Daarnaast vond ik die fietsers die hem testten niet echt soepel gaan - beetje het effect dat je krijgt als je trapper een beetje loszit en je bij elke rotatie zo'n klap naar beneden krijgt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.