• 0

OPZET financieelplan!!

hoihoi luitjes :D,

 

ik heb nu een link naar een "alleen-lezen"-bestand met een opzet van een financieelplan waarvoor je excel op je computer moet hebben, en alles wat je hoeft te doen is hier klikken.

 

lukt de link hierboven niet dan is er nog een omweg die als volgt gaat:

eerst klik je hier en daarna scroll je naar beneden tot het kopje "ondernemingsplan" en de rest spreekt voor zich.

 

good luck 2 ya all !!!

 

 

kixxes ;)

 

kaatje

WiCkEdGiRlIe!9

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wederom een mooie link Kaatje. Maar let er op dat de begroting het financiële fundament onder de onderneming is. Hiermee is niet alleen de investeringsbegroting van belang, maar o.a. ook de volgende onderdelen:

 

  • Exploitatiebegroting. Hoeveel moet u omzetten?
  • Investeringsbegroting. Welke bedrijfsmiddelen heeft u nodig om te starten?
  • Salaris en privé-uitgaven
  • Verzekeringspremies
  • Liquiditeitsbegroting. Welke ontvangsten en uitgaven komen wanneer?

Meer informatie, toelichting en rekenvoorbeelden met een directe doorlink naar de diverse onderdelen kun je HIER vinden

 

Sorry dat ik bij de eerste vraagstelling hierover niet zo alert was en het een beetje langs me heen heb laten zweven.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Het woord zegt het al, een financieel plan is iets anders dan een boekhouding. Een boekhouding is dynamisch, er komen klanten bij (facturen) er worden rekeningen betaald etc.

Een financieel plan is statisch, het is een momentopname van een prognose. Een excel sheet laat de gevolgen zien van wijzigingen op het ene gebied (bijvoorbeeld ) een hogere rente o.i.d.

 

Beter is het om een bestaand pakket aan te schaffen. Het voordeel hiervan is dat deze pakketten ondersteund worden door accountants en dat er meer gebruikers zijn.

 

Een goed (uitbreidbaar) boekhoudpakket (administratie, facturering, telebankieren, herinneringen, btw aangifte klantenadministratie) kost ongeveer 500 euro. Waarom wel een computer aanschaffen en visitekaartjes laten drukken en bezuinigen op het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering?

 

Wat belangrijk is bij de aanschaf van een pakket is de ondersteuning en de uitbreidingsmogelijkheden. Het is een heidens karwei om gegevens vanuit een (verouderd) pakket over te zetten naar een nieuw pakket.

 

Ga bij de aanschaf van een administratiepakket uit van groei, je bent wat duurde uit maar op de lange termijn verdien je dat dubbel en dwars terug. (bijvoorbeeld door te kunnen zien dat de debiteurentermijn te lang is, je kunt dan een strikt debiteurenbeleid voeren (sneller aanmanen). een pakket wat dit kan bespaart je op den duur veel geld)

 

Wees gerust er zijn een kleine 3000 financiele pakketten te koop varierend van 100 euro tot 100.000 euro.

 

Zonder reclame te willen maken zou ik zeggen King, exact compact en het pakket van Domus software (kan niet op de naam komen)

 

groet Peter Bosman

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Met betrekking tot het pakket is het misschien verstandig om te werken met het pakket dat de accountant ook gebruikt. Dit kan onnodig werk (en dus uren van de accountant) voorkomen.

 

Ander goed pakket: multivers van Unit 4. Voordeel hiervan is dat er een database achter zit. Dit is weer handig voor het samenstellen management informatie.

 

King is inderdaad een goede oplossing (relatief goedkoop).

 

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Beste ondernemers,

 

in ons forum zie ik slechts informatie over het financiele plan dat dateert uit 2002. de links werken tevens niet meer.

 

ik ben opzoek naar een goede opzet van een financieelplan.

heeft er iemand een goede xls. file voor mij als voorbeeld?

 

ir

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.