Ga naar inhoud

marketing outsourcen.

Geplaatst:

nexstar

Ik ben op zoek naar een betrouwbare partij om mn marketing en promotie activiteiten aan uit te besteden.

 

Het gaat om mn bedrijf in IT/Internet solutions.

 

heeft iemand nog adressen of contacten die me hierbij verder kunnen helpen?

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Wat voor omvang zoek je, en wat heb je te bieden qua mogelijkheden en budget e.d.? Als we dat weten is het wat makkelijker mee te denken.

Geplaatst:

nexstar

  • Auteur

Budget boeit met niet echt, zo lang het maar meer opbrengt dan het me kost.

 

ga ervanuit van een paar hondered tot paar duizend euro. eventueel is een percentage van toename in omzet mogelijk.

Geplaatst:

djluc

Wat wil je dan precies uit handen geven? Het opzetten van een marketingplan en het uitvoeren daarvan of ook je sales e.d?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

nexstar

  • Auteur

Marketing + sales.

 

Ik zou het liefst zo veel mogelijk uit handen geven zodat ikzelf meer tijd kan steken in het verbeteren van diensten en Innovatie.

 

Mn bedijrf houd zich bezig met technieken die nog redelijk nieuw zijn in nederland. Het zou fijn zijn als er echter ook een commerciele link gelegd kan worden tussen techniek en commercie.

Geplaatst:

djluc

Wat voor product is het? Op welke manier doe je op dit moment aan aquisitie?

 

Het zou handig zijn als je wat meer info geeft.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

TwaBla

Budget boeit met niet echt, zo lang het maar meer opbrengt dan het me kost.

 

ga ervanuit van een paar hondered tot paar duizend euro. eventueel is een percentage van toename in omzet mogelijk.

 

Meer praatjes dan budget. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

René Zonneveld

Budget zou je wel moeiten boeien, want er is geen marketingcommunicatiebureau dat met het versturen van de rekening wacht tot jij geld hebt verdient. En reken trouwens maar niet op die honderden euro's...

 

Verder moet je eerst bedenken (of duidelijk maken) wat je nu precies wilt. 'Marketing + sales' is zo ruim dat er geen afspraken over te maken zijn met een derde partij. In je eerste post had je het overigens over 'marketing en promotie', en dat is weer iets anders dan sales.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Geplaatst:

Rikkert Walbeek

Het zou fijn zijn als er echter ook een commerciele link gelegd kan worden tussen techniek en commercie.

Ik hoop dat je het over de uitvoer hiervan hebt. Ik ga ervan uit dat je zelf als ondernemer die link al hebt gelegd.

 

Je noemt 3 verschillende zaken: marketing, promotie en sales. Lastig om die 3 bij 1 en dezelfde leverancier te vinden.

 

Marketing outsourcen kun je volgens mij prima doen door het inhuren van een freelancer die, die activiteiten voor je oppakt. Ook zijn er voldoende marketingbureaus die dit voor je kunnen doen.

 

Promotie is een ruim begrip. Er zijn promotiebedrijven die met (sales)promotors werken. Als voorbeeld zijn dat de studenten die op zaterdag in een drukke winkelstraat krantenabonnementen aan de man brengen. Maar denk hierbij ook aan het uitdelen van folders op een beurs/evenement.

 

Sales outsourcen is weer een ander verhaal. Je kunt je gehele commerciële proces de deur uit doen, of delen ervan. Maar ook hier zou je met een freelancer kunnen werken.

 

Het heeft in alle gevallen te maken met wat je precies wilt bereiken. En budget speelt zoals al eerder genoemd wel degelijk een rol. Of zou dat in ieder geval moeten spelen….

 

Een % van de toename in de omzet klinkt niet heel erg reëel. Ik neem aan dat je bedoeld een % van de omzet die direct aan de actie is te koppelen zoals uitgevoerd door een externe of extern bedrijf.

 

 

Geplaatst:

TwaBla

 

In eerdere berichten heb je aangegeven wat je doet en wat je verder van plan bent. Je noemde domeinregistratie en hosting, IP-telefonie en de opzet van webshops, en nog wat. De indruk die dat alles wekt is dat je een schil om andermans diensten hebt geplakt en zo een paar affiliateprocentjes terugkrijgt. Het is erg aanbodgedreven (we doen er ook IP-telefonie bij) maar de samenhang ontbreekt, zeker vanuit klant- en marktperspectief.

 

Je vraagt om hulp bij een businessplan, om een coach. En nu wil je je marketing uitbesteden.

 

Haal eens diep adem. Een goed bedrijf is geen allegaartje, maar een samenhangend geheel dat duidelijk is voor zijn (potentiële) afnemers. Je zal ergens goed in moeten zijn, je ergens op moeten onderscheiden. Jij bent als ondernemer de kern van dat bedrijf, dus jij bepaalt de richting, maakt de belangrijke keuzes. Die moet je eerste maken voordat je er anderen bij gaat betrekken.

 

Er zijn hier zat mensen die duurbetaald advies gratis weggeven. Dus budget is helemaal het probleem niet. Maar de meesten verwachten wel dat jij als ondernemer jouw huiswerk goed doet.

 

Succes!

 

;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.