• 0

waar en hoe tassen laten maken?

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar en hoe tassen laten maken hangt geheel af hoeveel je er wil laten maken en wanneer je het op de markt wil introduceren.

 

Turkije is dichtbij maar een betrouwbare leverancier ben ik daar zelf nog niet tegengekomen. China is verder weg en je moet dan meer in aantallen denken. Een tussenpartner in Nederland die contact in China heeft kan hierin een oplossing zijn. Wil je daar een adres van dan mail ik het je graag.

 

Ik heb voorheen in de lederwaren gewerkt als B2B en daar zijn nog goede kontakten uit overgehouden die de integriteit van je ontwerp waarborgen.

 

Succes,

Rick

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Alhoewel een oud topic toch even een update daar ik merk dat velen geinspireerd worden door het maken van tassen en vrij gemakkelijk denken dat het Verre Oosten de productie wel op zich zal nemen.

 

Dat klopt echter zij doen het pas bij volume vanaf ca. 2000 stuks.

 

Zelfs het maken van een sample in het Verre Oosten vraagt een gedegen benadering en zal pas gebeuren zodra duidelijk is dat de klant met een serieuz plan komt en daadwerkelijk een flink aantal tassen gaat afnemen.

 

Maar al te vaak kom ik ontwerpers tegen die prijzen/connecties opvragen op basis van een foto of idee wat zij via de telefoon kenbaar proberen te maken. Hier kan ik echter niets mee daar het Verre Oosten pas een prijs kan geven als er een tekening bekend is met de juiste afmetingen, de te gebruiken materialen als stof, sluiting, accessoires bekend is en er het liefst een sample is dat nog verfijnd moet worden.

 

Komt in een eerste gesprek ook naar voren dat over de marketing/financiering is nagedacht dan kan de stap worden genomen om prijzen op te vragen in het buitenland. Welk land dat in het Verre Oosten is hangt dan erg af van het volume dat gemaakt moet worden en de tijd die nog rest om het uiteindelijk in Nederland te krijgen.

Om een voorbeeld te geven wilde een Duits Kaufhaus een oplage van 50.000 tassen bestellen in het leer. De agent in Hong Kong coordineerde de aanvraag maar gaf aan dat China niet genoeg leer had en dat en co-productie in Karachi zou plaatsvinden. Kwaliteitsbewaking werd geregeld, afstemming met de importeisen voor de Duitse markt ook, transport/verzekering en betaling via Letter of Credit.

 

Terugkomend naar mijn begin is mijn advies: zorg voor een gedegen uitwerking, niet alleen voor de tas(sen) die je wil maken maar ook voor een zorgvuldig businessplan zodat je gedegen de markt in kan gaan.

 

Succes,

Rick.

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Lisa,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Dan het - helaas - vervelende nieuws: Higherlevel heeft enige tijd geleden besloten vragen over waar in te kopen niet meer toe te laten. Zie onze forumregels:

 

Higherlevel.nl is een forum voor inhoudelijke ondernemersvragen. Geen marktplaats waar je op zoek bent naar produkten m.b.t. je core business. Bijv. als je een bloemenzaak gaat beginnen, kun je alles vragen m.b.t. bedrijfsstrategie, maar niet "waar koop ik mijn bloemen in".

 

Dit topic is daarom op slot gezet

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.