Ga naar inhoud

rekening GSM en internetverbinding

Geplaatst:

zzp

Hallo,

Mijn gsm-abonnement staat op mijn privenaam. Mag ik de kosten voor het abonnement declareren bij mijn bv? Bijv. 50/50

Het abonnement voor mijn internetverbinding staat eveneens op mijn privenaam. Ik gebruik deze verbinding nu voor het overgrote deel zakelijk. Mag ik deze declareren bij mijn BV? Zo ja, voor hoeveel?

alvast dank voor je reactie.

Featured Replies

Geplaatst:

Marjan

Waarom zet je de contracten niet eenvoudig om naar je BV? Kun je volgens mij 100% declareren + BTW (indien van toepassing).

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Geplaatst:

zzp

• Auteur

Overzetten, daar heb ik ook aan gedacht, echter mijn zorg is dat ik vervolgens mijn telefoonnummers kwijtraak (bel ook via de kabel) en de beide providers konden deze zorg niet echt wegnemen. Ander punt is, dat ik beide ook prive gebruik. Daarom zoek ik een weg hoe hier mee om te gaan zodanig dat het bij een eventuele controle ook geaccepteerd wordt.

Geplaatst:

Ed

In mijn geval (eenmanszaak) heeft de boekhouder geadviseerd om enkel de afschrijvingen van de zakelijke rekening te laten gaan. Verder niets gewijzigd, zou voldoende zijn......

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Geplaatst:

Ard-Sc

Fiscaal zijn dit "gemengde kosten". Als je daar even op zoekt op HL of site belastingdienst kom je een heel eind. Dan zul je ook opmaken dat je zelf een verdeelsleutel vast mag/moet stellen.

Geplaatst:

Jan25

Ik heb een eenmanszaak en mijn mobiele telefoon factuur staat op mijn privenaam. Ik ben 99% zakelijk en die 1% is erg soms als ik iemand moet bellen.

Mijn boekhouder heeft gezegd dat het niet uitmaakt of je factuur op je naam of de naam van de zaak staat. Aangezien de adres en rechtspersoon dezelfde zijn.

Geplaatst:

zzp

• Auteur

Ja, bij een eenmanszaak kan ik me dat voorstellen. Bij mijn BV is het adres hetzelfde als van die mij persoonlijk. Ik ga ook nog op zoek naar 'gemengde kosten'. Voor hen die hebben gereageerd, in ieder geval dank!

• 1 month later...
Geplaatst:

sytze

En hoe staat het dan als een werknemer met zijn privenummer veel zakelijk belt (omdat die geen vaste werkplek heeft en geen 2 telefoons wil dragen) en dat wil declareren bij zijn werkgever?

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Dat lijkt me, fiscaal, vooral het probleem van de werknemer in kwestie. Een beetje hetzelfde verhaal als inkomstenbelasting moeten betalen over de gratis lunch op de zaak? Of de werkgever bereid is ervoor te betalen is natuurlijk een ander punt...

Geplaatst:

JorisV

Omdat de telefoontjes zakelijk zijn valt dit onder vrije vergoedingen.

De werkgever mag deze 100% als kosten boeken en belastingvrij vergoeden aan de werknemer.

Van der Velden Administratie & Advies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.