Klant heeft iets besteld, en wij dit uiteraard besteld bij onze leverancier. Maar na 3 weken blijkt het produkt nog niet geleverd te kunnen worden, de leverdatum is onbekend. bijkomend is dat een concurrent van mijn leverancier het produkt heeft liggen en ik hem daar (nagenoeg voor dezelfde prijs) direct mee kan nemen. Ik wilde dus de bestelling annuleren bij de eerste leverancier (die tijdens het bestellen zei dat het produkt eind van de week,toen weer binnenkort, toen weer etc etc zou komen). Maar leverancier zegt dit "special besteld te hebben". In hun voorwaarden staat wel iets vermeld over annuleren, bijkomende kosten etc..maar nu mijn vraag:
In hoeverre kan de 1e leverancier mij aan het lijntje houden? is er geen aanvullende wet voor b2b zoals er wel is bij b2c (daar schijnt de wet verkoop of afstand oid te bepalen wat de max levertijd kan zijn voordat annulering mogelijk is), is hiervoor ook een wet, of heb ik simpelweg pech en moet ik wachten totdat mijn zogenaamde speciale bestelling er is? (en dus de klant ook!!!!!!!!!!!!!!)
De 1e leverancier heeft zelfs op dit moment al problemen met levering van veel meer produkten,op sommige zit ik al 1,5 maand te wachten, terwijl ik steeds hoor "binnenkort moet hij er komen". Maar als ik de bestellingen aanhoudt dan ben ik m'n klanten kwijt (logisch want ik zou ook geen 5 weken wachten op iets) en zit met produkten zie ik niet zo snel meer kwijt raak (of helemaal niet)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Timmio
Timmio
Even kort de situatie:
Klant heeft iets besteld, en wij dit uiteraard besteld bij onze leverancier. Maar na 3 weken blijkt het produkt nog niet geleverd te kunnen worden, de leverdatum is onbekend. bijkomend is dat een concurrent van mijn leverancier het produkt heeft liggen en ik hem daar (nagenoeg voor dezelfde prijs) direct mee kan nemen. Ik wilde dus de bestelling annuleren bij de eerste leverancier (die tijdens het bestellen zei dat het produkt eind van de week,toen weer binnenkort, toen weer etc etc zou komen). Maar leverancier zegt dit "special besteld te hebben". In hun voorwaarden staat wel iets vermeld over annuleren, bijkomende kosten etc..maar nu mijn vraag:
In hoeverre kan de 1e leverancier mij aan het lijntje houden? is er geen aanvullende wet voor b2b zoals er wel is bij b2c (daar schijnt de wet verkoop of afstand oid te bepalen wat de max levertijd kan zijn voordat annulering mogelijk is), is hiervoor ook een wet, of heb ik simpelweg pech en moet ik wachten totdat mijn zogenaamde speciale bestelling er is? (en dus de klant ook!!!!!!!!!!!!!!)
De 1e leverancier heeft zelfs op dit moment al problemen met levering van veel meer produkten,op sommige zit ik al 1,5 maand te wachten, terwijl ik steeds hoor "binnenkort moet hij er komen". Maar als ik de bestellingen aanhoudt dan ben ik m'n klanten kwijt (logisch want ik zou ook geen 5 weken wachten op iets) en zit met produkten zie ik niet zo snel meer kwijt raak (of helemaal niet)
hopelijk kan iemand me hiermee helpen,
groet
Tim
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/1357-leveringsproblemen-importeur-maar-wij-draaien-ervoor-op/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag