Ga naar inhoud

financieringsplan voor investeerders

Geplaatst:

hoihi

Wie kan mij helpen aan een goede website, waar ik voorbeelden kan downloaden voor financieringsplannen.

Ik ben bezig met een bedrijf op te zetten en heb al een paar geïnteresseerde investeerders. Nu willen ze een uitgebreide plan zien. Die van mij is overtuigend genoeg om de intresse. Nu dus nog een volledig plan.

Kan iemand mij helpen, via google kom jeniet echt goed terecht.

groet,

Erwin

Featured Replies

Geplaatst:

idbroker

Ik wil niet vervelend zijn, maar even googlen op "financieringsplan" levert ca. 65.000 hits op.

Je zult even wat tijd eraan moeten besteden, maar komt dan vanzelf prima voorbeelden en advies tegen.

Geplaatst:

Edo van Santen

wat dacht je van:

- resultatenrekening;

- liquiditeitsprognose;

- balans.

voor 1 vooruit met high-level 3 jaar

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

Geplaatst:

hoihi

• Auteur

Bedankt!

Heeft misschien ook iemand advies over het verdelen van aandelen van mijn nog op te richten bedrijf!

Er zijn 2 bedrijven die investeren in geld en 1 in bepaalde diensten en geld die ik nodig heb.

Heeft iemand een klein overzicht hiervoor?

Geplaatst:

Nils de Witte

Ja,

jij x%

B y%

C z%

---------

totaal 100%

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Geplaatst:

Nils de Witte

Mijn vorige reactie was misschien een beetje melig, maar wel wel. Je vraag is zo algemeen dat ik er alleen van kan zeggen dat het tottal van de aandelen 100% moet zijn.

Over het algemeen worden aandelen verdeeld onder de aandeelhouders naar rato van de waarde van de inbreng. Ze zijn het resultaat van een lang onderhandelingsproces.

Misschien moet je zien dat je aan de gids startkapitaal komt. Daar staat alles in dat je wil weten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Geplaatst:

Da Vinci Finance

Hoi Erwin,

Het schrijven van een succesvol financieringsmemorandum, afhankelijk van kredietbehoefte, risico's en investeringsbedragen is een vak apart.

Overweeg of je dit zelf wilt en kunt doen of dat je dit wilt uitbesteden

Groeten

Theo

Geplaatst:

hoihi

• Auteur

bedankt voor het advies.

Ik overweeg toch om dit zelf te doen.

Ik zal dit natuurlijk laten na kijken voordat ik dit aan eventuele aandeelhouders laat zien.

Het lastige van alles is natuurlijk hoeveel ben ik zelf waard in dagen.

Aangezien ik er geen geld in stop, maar alleen tijd en 1 bedrijf wil er geld en tijd in stoppen, dus dit wordt een mooie rekensom.

Erwin

Geplaatst:

Da Vinci Finance

Erwin,

Probeer duidelijk te zijn naar inbreng en waardering van jou aandeel. De investeerders zullen je toegevoegde waarde moeten kunnen waarderen t.a.v. hun investering.

Succes ermee

Theo

Geplaatst:

hoihi

• Auteur

Wie wil kan mij helpen met mijn ondernemingsplan.

Ik heb zo ie zo 2 investeerders, maar ik heb er nog een nodig. Nu denk ik bijv. aan een bank. Hier moet je natuulijk wel met een goed plan komen.

groet erwin

Geplaatst:

cbakker

Zet om te beginnen eens je idee op papier en doe het rekenwerk.

Simpel kosten vs opbrengsten.

Giet daarna bovenstaande in een standaard inhoudsopgave van een ondernemingsplan. Die vind je wel via Google :)

Online klankbord nodig voor uw bedrijf?. Dat kan via OK-onderzoek. Probeer deze dienst gratis uit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.