Op dit moment ben ik bezig met de overname van een website en zoek ik daarvoor financiering. Het gaat om een bedrag van 10.000 euro dat ik niet zelf in kan brengen (indien ik ook enkele andere websites over zou nemen dan zou dit bedrag boven de 100.000 euro uit komen).
Nu is het echter zeer lastig om voor dit bedrag een financiering te regelen, hieronder een korte situatie schets:
- Onderpand naast de website hoogstens enkele servers.
- Geen koophuis/koop auto aanwezig.
- Mijn eenmanszaak bestaat circa 2 jaar.
Waar ben ik al langs geweest:
- Rabobank (afwijzing omdat het om een website gaat)
- ING Bank (afwijzing omdat het om een website gaat)
- Fortis (afwijzing aangezien ik nog geen 3 jaar besta)
- ABN Amro (na enkele weken geen reactie)
- Enkele andere partijen die ik via google gevonden heb, in veel gevallen is of het bedrag te laag, het onderpand te laag en/of bestaat het bedrijf te kort.
Heeft iemand een idee waar ik nog meer langs kan gaan? De terugverdienperiode is korter dan 1 jaar (uitgaande van een interestpercentage van 20%).
PS. voor mogelijk geinterreseerde financiers is uiteraard meer informatie beschikbaar.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mark1234
mark1234
Beste,
Op dit moment ben ik bezig met de overname van een website en zoek ik daarvoor financiering. Het gaat om een bedrag van 10.000 euro dat ik niet zelf in kan brengen (indien ik ook enkele andere websites over zou nemen dan zou dit bedrag boven de 100.000 euro uit komen).
Nu is het echter zeer lastig om voor dit bedrag een financiering te regelen, hieronder een korte situatie schets:
- Onderpand naast de website hoogstens enkele servers.
- Geen koophuis/koop auto aanwezig.
- Mijn eenmanszaak bestaat circa 2 jaar.
Waar ben ik al langs geweest:
- Rabobank (afwijzing omdat het om een website gaat)
- ING Bank (afwijzing omdat het om een website gaat)
- Fortis (afwijzing aangezien ik nog geen 3 jaar besta)
- ABN Amro (na enkele weken geen reactie)
- Enkele andere partijen die ik via google gevonden heb, in veel gevallen is of het bedrag te laag, het onderpand te laag en/of bestaat het bedrijf te kort.
Heeft iemand een idee waar ik nog meer langs kan gaan? De terugverdienperiode is korter dan 1 jaar (uitgaande van een interestpercentage van 20%).
PS. voor mogelijk geinterreseerde financiers is uiteraard meer informatie beschikbaar.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag