• 0

wi-fi oppertunity?

Ik zat gisteren even naar CNN te kijken, en de wereld heeft eindelijk door dat wi-fi een serieuze bedreiging is voor 3g mobiele diensten (doh!).

 

Maar het probleem is natuurlijk dat je niet roaming bent met je wifi kaartje in je laptop. Nou zat ik te denken. Kan je niet een applicatie-tje maken waarmee je verschillende wifi abbo's vanaf je computer aan elkaar sluit.

 

Ik weet dat het nog toekomst muziek is, maar stel je voor.

 

De regio Den Haag telt in 2009 4 wifi providers, allen hebben ze andere abbo vormen etc. Je installeerd wifi-everywhere op je laptop/pda/mobieltje/whatever en je kan van alle verschillende providers gebruik maken. Je betaald voor de hoeveelheid data die je per provider gebruikt.

 

Is dit mogelijk? Is het een leuk idee? Wat vinden jullie?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Lijkt mij een geweldig idee, of het ook echt haalbaar is... De providers hebben het liefste dat alles via hun verloopt, dus zijn ze niet echt happig op dit soort dingen!

 

WiFi is naar mijn idee een goede toekomst!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat wifi providers gewoon ook gaan roamen op den duur.

 

voorbeeld: je komt in een gebied waar een ander zit, je kan dan een met een guestaccount op een stukje van dat netwerk komen alwaar je aangeeft dat je van die en die komt en nu op hun netwerk wil. je krijgt een nieuwe login en voila... back in business.

Link naar reactie
  • 0

voor zover ik weet is het wel te automatiseren. maar om een guest account op je netwerk toe te laten moet je de boel natuurlijk wel mega dichtspijkeren.

 

misschien kan het zo dat je kan inloggen op dat netwerk en dan alleen naar een roamingpage kan alwaar je kan inloggen met je gegevens van de provider waarna de nieuwe provider je toelaat en je provider een rekening kan sturen.

Link naar reactie
  • 0

Dit is zeker interessant.

 

Ik ben in Azie ook bezig met een Wifi-concept en het begint hier net op te komen. Het is wel een erg verwarrende (maar daarom interessante) markt met een aantal aanbieders die er bij komen, maar het wordt nog niet grootschalig aangepast. Een romaing overeenkomst over enige tijd zou wel erg nuttig zijn trouwens...

 

Ik blijf het op de veot volgen en als er iemand is die er iets meer over hoord/weet hoor ik het graag!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

WiFi buzzed als een gek op dit moment. Nokia kondigde recent aan een gecombineerd toestel te ontwikkelen met GPRS en WiFi en wat lees ik vandaag dat deze combinatie UMTS eigenlijk overbodig maakt :-) Ik denk dat de MSP's met UMTS kavels bibberen als die het lezen (en wacht maar tot de analisten het begrijpen), maar logish is het wel.

 

De vraag die nog niet helemaal duidelijk is; wie gaat het betalen en wie verdient er geld. Klinkt bekend. In iedergeval praten we over kosten die te overzien zijn en inmiddels een snel groeiende infrastructuur, ook al in Nederland.

 

DE site waar je echt super op de hoogte word gehouden en locaties kan spotten over WiFi is http://www.hotspot.nl van Peter Kentie.

 

Cheers,

 

Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

In 99 was ik bezig met wifi en heb geprobeerd wat steun te vinden bij KPN mobile.. Maareh, UMTS was het helemaal dus ik was niet zo interessant :P

 

Als dat roaming verhaal en de maximale bandbreedte volledig werken, dan zijn er behoorlijk wat mogelijkheden. Telefonie over wifi lijkt me dan een erg vanzelfsprekende functie... Nu doet VOIP het niet zo goed, weinig mensen hebben zin om hun computer te gebruiken als telefoon... Maar zodra wifi lekker loopt dan is je computer een telefoon, toch? :D

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

ik zie opeens het licht(je): je kan het ook andersom zien, misschien veel interessanter...

 

niet je computer is een telefoon maar je telefoon is een computer. zo kan je dus met je mobiele telefoon over een wifi netwerk bellen met voip.

 

(dit is geen toekomstmuziek bedenk ik me net, nokia is al bezig om telefoons met gsm/gprs/802.11x op de markt te brengen)

Link naar reactie
  • 0

Ja dat lijkt me de logische volgende stap. Denk ook aan de handsprings met mobiele telefoon add-on. Volgens mij komt sony ook met clié met telefonie mogelijkheden.

 

Op dat moment gaat voip opzekers werken, vooral als je in het begin ook naar gewone mobieltjes kan bellen. Het virale effect zie ik zo voor me:

 

ring ring... Met Dennis.... Heeee gozer, alles goed? Jij belt ook vaak zeg! ..... Wat zeg je?.... Je belt flatfee????..... voor 50 euro per maand???... Wat VOIP??... WOW! ik hoor het niet eens!... Hoeveel kost zo'n telefoontje?? 300 euro?... nou dat valt wel mee eigenlijk, heb ik zo terug verdient... He ik bel je straks terug... mazzel.. klik tuut tuut tuut -> rent naar de winkel.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Wat dacht je ervan dat je met je GPRS/WiFi telefoon een Hotspot inloopt van een winkel en deze zich aanmeld of je komt winkelen? Je je aanmeld en je met Wifi interactief door een winkel heenloopt?

 

Nog mooier je een vaste klant bent en je ook nog gerichte aanbiedingen krijgt.

 

Helemaal los .......... je bent een hele goede klant en je meld je aan en ze rollen de rode loper uit :) Dat is wel eens anders dan je beste klant kwijtraken omdat je deze laat afbekken door de eerste beste 13 jarige vakkenvuller (niets tegen vakkenvullen trouwens).

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Ja maar dan zit je ook weer met een spam probleem. Ik word nu al gek als ik aan het reizen ben en in ieder land een sms-je krijg met "welcome in timbuktoe, we might be a third world county, but press 121 and you'll get your voicemail, press 125 for the nearest pigmee restaurant and press 268 for our enjoyable wild life adventure tours"

Ehm, niks tegen timbuktu trouwens hoor, dit is negatief t.o.v. de telecom operators :P

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Zrski,

 

Ik weet dat je Palm op sterven na dood is, even wachten en sparen voor deze; http://news.com.com/2100-1041-995990.html?tag=nl

 

Een palm met WiFi. Spam, tja ik denk dat spam zichzelf killed. Spam heeft een averechts effect bij de gebruiker, ik denk ook dat de reacties op Spam nihil zijn. Gerichte instant messaging met persoonlijke aanbiedingen, ik kan er wel warm van worden.

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Er is al weer een vervolgstandaard. Nu maar hopen dat ze zo slim zijn om het compatible te maken of de overgang eenvoudig te maken!

 

--------------------------------------------------

Intel en een aantal andere bedrijven zijn toegetreden tot WiMAX, een consortium dat werkt aan zeer snel draadloos internet over grote afstand.

 

WiMAX (World Interoperability for Microwave Access) is een non-profitorganisatie die ijvert voor een nieuwe standaard voor draadloze netwerken: 802.16. Deze verschilt op belangrijke punten van het veel bekendere en populairdere WiFi (802.11).

 

Zo heeft WiFi een maximaal bereik van zo'n tweehonderd meter. Gebruikers moeten zich daarom met hun laptop in de buurt van een hotspot begeven. De standaard van WiMAX heeft een bereik van maar liefst 50 kilometer, wat de technologie zeer geschikt maakt als alternatief voor bijvoorbeeld adsl of kabel.

 

Bedrijven als Nokia waren al lid van het consortium, nu zijn ook onder meer Intel, Fujitsu en Proxim toegetreden. Intel heeft hoge verwachtingen: "We zijn van mening dat dit de grote nieuwe hype op het gebied van draadloos breedband is", zo stelt een Intel-manager en tevens president van WiMAX tegenover The Wall Street Journal.

 

De eerste producten die werken volgens de 802.16-standaard worden volgend jaar op de markt verwacht. De eerste commerciële diensten zullen vervolgens pas een jaar later beschikbaar komen.

 

Zie: http://www.webwereld.nl/nieuws/14732.phtml

Of de website van de standaard: http://wimaxforum.org/index.asp

 

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

 

Grappig dat je die noemt...ik wil hem ook binnenkort aan gaan schaffen. Heb er al mee kunnen spelen...heel gaaf!

 

 

Yep heb hem nu 3 weken. Ik heb mij laten vertellen dat het gewoon een 486 is. Internet is gewoon mogelijk pagina's als nu.nl kan je gewoon openen. Het is zelfs mogelijk om Outlook of notes via gprs te synchroniseren. Attatchments tot 8 mb kan je openen. Helaas is hier windows 2000 voor nodig en draait mijn compu op 98. Via bepaalde sites kan je software downloaden en installeren. Word, Powerpoint en Excel kunnen via een viewer worden geopend (alleen lezen, neit bewerken). Ik denk dat dit soort telefoontjes een goed begin is. In Amerika is BlackBerry erg populair. Deze kan minder dan bijvoorbeeld de xda of p800. De toekomst van Palm of Ipaq zie ik zonder telefoonfunctie somber in, want waarom zou je met 2 van die apparaten op zak gaan lopen.

Als op den duur snel internet etc mogelijk is, hoeft UMTS en wifi van mij helemaal niet.

 

 

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

het idee is om een software oplossing te maken (eventueel ondersteund door hardware) die roaming tussen wifi providers mogelijk maakt.

 

probleem is wel dat er nog niet echt een mega business is in het roamen van wifi netwerken, maar dat gaat zeker komen denk ik. hoe denken jullie dat providerland zich gaat ontwikkelen qua wifi? gaat elke provider een dekkend netwerk aansleggen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.