• 0

Contract te laat opzeggen

Hoi allemaal,

 

Even een vraagje vanuit China.

Afgelopen jaar heb ik een contract gehad met een website die bemiddelt tussen vragers en aanbieders van industriële producten. Helaas zonder enig resultaat, wat ook gedeeltelijk aan mezelf lag.

 

Ik was dus voornemens om het stilzwijgend verlengend contract op te zeggen. Helaas kwam ik daar natuurlijk pas weer een paar dagen (3 tot 5) te laat achter, ik had eea natuurlijk een maand tevoren aangetekend moeten laten weten. Toch per e-mail en fax opgezegd en de dag erop een bevestigende e-mail ontvangen, het contract was beëindigd.

 

Helaas ontving ik echter wel weer een factuur en beroept men zich op een foutje. Aangezien ik geen zin heb om weer 2000 euro over de balk te smijten heb ik geen zin om deze te betalen en lijkt mij de bevestigingsemail een normale zakelijke transactie waar ze zich niet om dwaling oid kunnen beroepen. Sta ik in mijn recht om koppig niet te betalen en om een credit-factuur te vragen?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Even de conclusie.

 

Ben aanwezig geweest op de zitting. De rechter was het in grote lijnen eens met mijn verweer (dank StevenK!, nog een dikke reus!). Een "verkeerde" bevestiging opzegging is inderdaad voor rekening en risico van de tegenpartij, zeker omdat ze hun fouten niet zo spoedig mogelijk probeerden te herstellen maar pas in actie kwamen na mijn bezwaar tegen de factuur. Op sterk aanraden van de rechter heeft de tegenpartij besloten om tijdens de zitting de vordering in te trekken. Na afloop nog even een kopje koffie gedronken met de tegenpartij en mogelijk krijgt een en ander nog een positief staartje.

 

Met dank aan allen!

 

Mvg

Mark

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.