Buitenlandse vakbeurs bezoeken: doen of niet...?

Aanbevolen berichten

Binnenkort is er weer de Spielwarenmesse in Nurnburg. Dit is dé beurs op het gebied van speelgoed, modelauto's, etc, etc...

Ik ben al door verschillende leveranciers gevraagd of ik ook 'even langs kom'. Ja, 6,5 uur rijden! Enkele reis!

 

Er worden ook georganiseerde trips aangeboden en ik kwam een ééndaags bezoek tegen. Van Schiphol (tussen 5 en 6 inchecken, dus voor de file's), om 9 uur voor de deur van de Messe, om 6 uur weg en tussen 8 en 9 uur 's-avonds weer op Schiphol.

Klinkt goed vind ik. Kosten: E 495,-

Inclusief transfers naar/van Mess - vliegveld en eten aan boord.

Daar komt nog wel bij parkeren bij Schiphol.

 

Is dit nou een redelijke prijs?

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Of de beurs voor jou de moeite waard is kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar 495 euro (plus parkeren Schiphol en uitgaven ter plekke, reken maar dat men tijdens zo'n beurs het volle pond vraagt voor een simpel broodje of drankje) is wel een flink bedrag voor 1 dag.

 

Misschien is het een idee om in Neurenberg een goedkoop hotel te boeken en er een 2- of 3-daags tripje van te maken?

Link naar reactie

Goedkoop hotel in een straal van 50 km is tijdens beurzen niet te vinden...

 

Heb al bij bed+breakfast gekeken, maar dat gaat al gauw richting 50 - 100 Euro per nacht.

 

Benzine heen/terug: 200 Euro

 

Voor 'een beetje' meer is alles geregeld en kost het maar één dag. Wel een vermoeiende, overigens...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Via hrs.de is er wel wat goedkopers te vinden, maar inderdaad wel op wat grotere afstanden. Hoewel, 36 euro p.n. op 43km.

 

Tja, is toch een beetje een persoonlijke afweging. Hoeveel wil je uitgeven, hoe belangrijk is het prijsverschil, en hoe vermoeid wil je na afloop zijn :) Ik heb zelf allebei de opties regelmatig gedaan en er is niet echt een ideale manier.

 

Misschien niet geheel onbelangrijk: als je daar met leveranciers gaat praten is het wel handig als je je op je gemak voelt. Ik kan me indenken dat "5 uur inchecken op Schiphol" daar niet helemaal bij past.

Link naar reactie

Henri,

 

als dit DE BEURS is in speelgoedland, dan helpen de volgende overwegingen je misschien in het beslissingsproces.

 

Hoe is je evaluatie als je de trip naar Nürnberg afzet tegen

- het aantal afspraken dat je normaal met je leveranciers en klanten hebt

- de hoeveelheid reclame/marketingactiviteiten die je moet maken/ondernemen voor een vergelijkbare exposure

- de tijd die je daarin steekt

- de kosten die je daarvoor maakt?

 

Kijk je er dan nog steeds tegenop?

 

Ik heb vaak op beurzen gestaan in Nürnberg (weliswaar voor mijn vroegere werkgever), als Sales Manager haalde ik daar heel veel uit. In plaats van half Europa af te reizen, kwam ik half Europa in Nürnberg tegen. Reuze effectief! Ik bespaarde veel reistijd en -geld en kon tegelijkertijd binnen 3 dagen ontzettend veel klanten spreken, waardoor alle projecten weer lekker verder liepen en we allemaal weer fris in elkaars geheugen zaten.

 

Nog een andere overweging: hoe val je op als je schittert door je afwezigheid?

Link naar reactie

Kan me niet voorstellen dat er binnen die 50 km niks betaalbaars te vinden is.

 

Persoonlijk zou ik met de auto gaan. En dan op een uurtje van Neurenberg in een hotel/pension duiken om de volgende dag uitgeslapen richting beurs te rijden. Aan het eind van de beurs ga je weer lekker terug naar je slaapstek om de volgende ochtend uitgerust terug te reizen. Mijn ervaring is dat Duitsland veel minder hectisch rijden is dan hier in dit klompenland. Maar ok ik rijd graag lange afstanden.

Vliegen lijkt misschien minder tijd te kosten maar uiteindelijk ben moet je bijkomen van die rare vluchttijden.

 

Als alternatief zou je kunnen kijken of je per trein naar Neurenberg kunt reizen, dat is al weer een stuk relaxter alleen iets lastiger als je dan ook ergens wilt overnachten.

Link naar reactie

Als de populariteit van de Spielwarenmesse vergelijkbaar is met die van de Hannover Messe (industriebeurs) dan denk ik dat er inderdaad geen hotel meer te vinden is binnen een straal van 50 km.

Ik vind die 500 euro voor de dagtrip absoluut niet duur, mits je een strak plan hebt om de dag zo efficiënt mogelijk te besteden.

Link naar reactie

Even checken op de site van de Deutsche Bahn (daar boeken is goedkoper). 's morgens vroeg met de ICE met 300km/u naar Neurenberg. 8)

eind v.d middag weer terug en je bent 's avonds laat, lekker uitgerust weer thuis. Voordeel is ook nog eens dat je niet hoeft te rijden dus in de trein op het tafeltje de nieuwste modellen kunt gaan testen :D

Lijkt me een leuk gezicht voor de overige reizigers

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Even kijken op booking.com. Op een afstand van 50km vind je tussen 7 en 12 februari beschikbare (eenvoudige) hotelkamers voor 28,-:

 

Met de trein ben je vanuit Nederland veel langer onderweg dan die 6 uur. En het kost ook meer dan 200,-. Kijk hier maar: http://www.bahn.de/international/view/nl/index.shtml

 

Auto en 1 overnachting voor zeg maar 40,- plus onkosten op de beurs is altijd nog goedkoper dan die 495,- :)

 

Succes!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.