• 0

Mag je een beetje brutaal zijn in je klantenbenadering?

Mag je een beetje brutaal zijn in je klantenbenadering?

Zo van: Ik zie dat u adverteert op die en die website, vindt u dat niet zonde als u voor minder geld meer gegevens op mijn website kunt plaatsen?

De mijne is echt een juweeltje vergeleken bij sommige concurrenten. Dat zeg ik niet alleen omdat ik bevooroordeelt ben, maar omdat het ook gewoon zo is. Vraag me alleen af of ik dat kan maken, of dat ik gelijk afgeschreven ben door de pot. klant??

Kadé

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je het op zo'n manier zegt, dan zeg je eigenlijk tegen je toekomstige adverteerder/klant: u bent echt stom (geweest)!

 

Ik zou het wat anders verpakken. Het begin is er al: u kunt bij mij voor minder geld meer gegevens kwijt. Maar willen die klanten wel meer gegevens kwijt? Misschien is de conversie bij die ander veel groter dan bij jou ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dat zou kunnen, maar dat van mij komt vanzelf. Daar heb ik eerst adverteerders voor nodig.

 

Inderdaad komt het niet heel geweldig over als ik in feite zeg dat ze dom zijn. Misschien moet ik het wat tactischer verpakken...maar wel zo dat de boodschap hetzelfde blijft. Ga als de wiederweerga stoppen met adverteren en kom bij mij voor minder geld en meer gegevens!

 

En als ik nu eens iets in de trant breng van: Ik zie dat u adverteert bij Pietje Puk, mag ik u een nieuwe website onder ogen brengen wat u minder kost en waar u meer gegevens kwijt kunt?

 

Zo'n routemobiel vs ANWB actie (maar dan in mindere mate).

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 1

Het is inderdaad zaak de boodschap op de juiste wijze te verpakken. Ik ben zelf in het verleden tot in den treure achtervolgd door een bedrijf (ik geloof dat het de telefoongids.nl was) dat de boodschap zodanig verpakte dat ik bijna een klacht wegens stalking en belediging heb ingediend. Hun boodschap was ook dat ik toch wel een ongelooflijk stomme ondernemer was als ik niet eens geinteresseerd was in hun aanbod (feitelijk snapten ze niet hoe mijn onderneming zonder hen kon overleven).

Je krijgt maar 1 keer de kans een eerste indruk te maken. Het is dus heel belangrijk hoe je dat doet. Beetje brutaal zijn mag best (graag met humor, de meeste mensen houden daar wel van) maar maak het niet te bont en ook als "brutaaltje" zul je een goed verhaal klaar moeten hebben om aan te geven waarin jij je onderscheidt van anderen.

Succes!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Er is redelijk veel bekend over vergelijkende reclame, en besef dat als je gaat vergelijken je de ander als de norm neerzet. Denk maar aan de pepsi-proef. Je weet meteen dat het om Coca-Cola gaat en dat Pepsi zich daar tegen af zet. Dat is op zich onsympathiek, want je kan blijkbaar niet op eigen kracht positie innemen. Dan is het beter om je argumenten af te stellen op een tekortkoming van je concurrent, zonder die te noemen. Dat doet Burgerking als generaties lang met McDonald's. Overigens ook zonder succes...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

In mijn jaren als handelsreiziger/sales representative/account manager/verkoopleider en vrijgezel heb ik geleerd dat je simpelweg "beleefd brutaal" mag zijn.

 

Het mooie is dat je dat bent. Wanneer je dat niet bent dan heb je het voordeel dat je het kunt leren door een assertiviteitstraining te volgen.

Daar leer je namelijk om op een gezonde en leuke manier op te komen voor je eigen belang.

 

"Vindt u het goed dat ik even bij u kom zitten > < zeg maar je!" :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.