Ondernemers vinden ondernemen vaak maar een eenzame bezigheid. De reclame- en communicatiebranche vormt daarop geen uitzondering. Waar vind je als ondernemer mensen waarmee ze kunt praten over je bedrijf, je plannen, je problemen en natuurlijk ook je successen. Het klankborden wordt gemist. Ik adviseer nogal eens te starten met een raad van advies voor het bedrijf. Het werkt.
Het creëren van zo’n raad van advies is echt geen hell of a job. Vraag een paar vrienden of kennissen uit verschillende disciplines, met verschillende achtergronden en ervaring om een paar keer per jaar mee te denken over je bedrijf. Veel mensen vinden het een eer mee te mogen werken. Daarnaast is het vaak ook nog erg gezellig. Nodig de raad van advies thuis uit om onder het genot van een drankje en een hapje verder te praten. De crux zit hem er natuurlijk in dat je als ondernemer gedwongen wordt naar jouw eigen bedrijf te kijken en daar een presentatie over te geven. Geef jouw publiek een terugblik naar de afgelopen periode en jouw visie op de toekomst. Wat is goed gegaan en wat kan er verbeterd worden? Vreemde ogen dwingen. Zelfs voor zo’n informele club zal je geen prutswerk willen presenteren.
Laatst hield Jurriaan van Rijswijk van Game Entertainment Europe een vlammend betoog voor een groep ondernemers. Hij ging ook in op het belang van een raad van advies. Hij heeft o.a. Willem Vermeend, Eckart Wintzen en Mark Overmars in zijn raad van advies gevraagd. De voordelen zijn groot. Elke lid heeft specifieke kennis, een eigen netwerk en de nodige ervaring die op verschillende manieren kan worden ingezet om beslissingen te nemen of deals rond te maken.
Jurriaan bereidt zijn plannen uiteraard grondig voor voordat hij ze voorlegt aan de raad van advies. Hij maakt daarmee zijn raad van advies een sterk wapen in het innoveren van zijn bedrijf. Door zichzelf te dwingen tot deze goede voorbereiding van zijn plannen, het klankborden hierover en het advies inwinnen over de uitvoering, heeft hij het roer van zijn bedrijf stevig in handen. Ik zou zeggen: werk niet alleen IN je bedrijf, maar werk samen AAN je bedrijf.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Erik!
Erik!
Ondernemers vinden ondernemen vaak maar een eenzame bezigheid. De reclame- en communicatiebranche vormt daarop geen uitzondering. Waar vind je als ondernemer mensen waarmee ze kunt praten over je bedrijf, je plannen, je problemen en natuurlijk ook je successen. Het klankborden wordt gemist. Ik adviseer nogal eens te starten met een raad van advies voor het bedrijf. Het werkt.
Het creëren van zo’n raad van advies is echt geen hell of a job. Vraag een paar vrienden of kennissen uit verschillende disciplines, met verschillende achtergronden en ervaring om een paar keer per jaar mee te denken over je bedrijf. Veel mensen vinden het een eer mee te mogen werken. Daarnaast is het vaak ook nog erg gezellig. Nodig de raad van advies thuis uit om onder het genot van een drankje en een hapje verder te praten. De crux zit hem er natuurlijk in dat je als ondernemer gedwongen wordt naar jouw eigen bedrijf te kijken en daar een presentatie over te geven. Geef jouw publiek een terugblik naar de afgelopen periode en jouw visie op de toekomst. Wat is goed gegaan en wat kan er verbeterd worden? Vreemde ogen dwingen. Zelfs voor zo’n informele club zal je geen prutswerk willen presenteren.
Laatst hield Jurriaan van Rijswijk van Game Entertainment Europe een vlammend betoog voor een groep ondernemers. Hij ging ook in op het belang van een raad van advies. Hij heeft o.a. Willem Vermeend, Eckart Wintzen en Mark Overmars in zijn raad van advies gevraagd. De voordelen zijn groot. Elke lid heeft specifieke kennis, een eigen netwerk en de nodige ervaring die op verschillende manieren kan worden ingezet om beslissingen te nemen of deals rond te maken.
Jurriaan bereidt zijn plannen uiteraard grondig voor voordat hij ze voorlegt aan de raad van advies. Hij maakt daarmee zijn raad van advies een sterk wapen in het innoveren van zijn bedrijf. Door zichzelf te dwingen tot deze goede voorbereiding van zijn plannen, het klankborden hierover en het advies inwinnen over de uitvoering, heeft hij het roer van zijn bedrijf stevig in handen. Ik zou zeggen: werk niet alleen IN je bedrijf, maar werk samen AAN je bedrijf.
Bron: http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/vreemde-ogen-dwingen/
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14943-leuk-idee-adformatie-vreemde-ogen-dwingen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag