• 0

Product verkoop via internet

Hallo

ik ben via google op dit forum terecht gekomen en ik hoop hier een hoop informatie vandaan te kunnen halen die ik nodig heb om mijn plannen te realiseren.

 

Ik heb namelijk het idee om partijen consumentenelectronica (bv. MP4 spelers) vanuit China over te laten komen hierheen en deze te verkopen via internet en dan met name eBay.

Nu heb ik al wat contact gehad met producenten en ben dus op de hoogte van wat het ongeveer gaat kosten qua productprijs en verzendkosten. Maar wat voor kosten komen hier allemaal nog meer bij kijken? Is het noodzakelijk dat ik daar een expediteur voor ga gebruiken of kan het ook goedkoper?

 

Ik heb nog geen bestaand bedrijf dus daarvoor ga ik binnenkort naar de KvK om me in te schrijven en het bedrijf te registreren.

 

Als er iets onduidelijk is aan mijn vraagstelling hoor ik dit graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

CE markering Hebben de producten die jij gaat importeren een CE markering(nodig?)

Ook wel een handige

 

Je kunt het allemaal zelf doen uiteraard. Op sommige producten moet je heffingen betalen, op andere zitten weer import quota's, etc.

 

Edit: Kleine aanpassing n.a.v. Merkava's terechte opmerking

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

OK ik heb navraag gedaan en die CE-markering zit er op.

 

Heb hier op de site al her en der wat gevonden over waar je op moet letten bij inkoop vanuit China.

Maar is het noodzakelijk om ingeschreven te staan bij de KvK wanneer ik producten voor de verkoop wil inkopen of kan ik ook al eerder een order plaatsen? Of is dit belastingtechnisch niet verstandig?

 

Zit ik nog met een brandende vraag.

Om te starten wil ik voornamelijk beginnen met verkoop via ebay. Op deze site wordt over elk verkocht product BTW verrekend en dat wordt elke maand netjes betaald. Moet ik die producten ook dan nog alsnog gaan opgeven aan de belasting? Want dan betaal ik er 2 keer belasting over. Verschil is wel dat er gewoon belasting hoog (19%) betaald moet worden en op ebay wordt geloof ik laag (6%) gerekend.

 

Hoop dat iemand ervaring hiermee heeft.

Link naar reactie
  • 0

Gebruik even de zoekfunctie.

 

Als ik jou was zou ik eerst eens een klein businessplan schrijven.

Bij de boekhandel en in de bieb zijn goede boeken te vinden voor het schrijven van zo'n plan.

Omdat je niks van boekhouden afweet is het misschien verstandig om daarvoor een boekhouder in te huren.

Link naar reactie
  • 0

Het ondernemingsplan heb ik voor zover ik die kon invullen af m.b.v. een cdrom van de KvK.

Ik heb ook duidelijke afspraken met de leverancier gemaakt over de betaling e.d.

Nu zit ik dus nog met 1 vraag die ik hier op het forum maar deels heb beantwoord zien worden.

Ik had namelijk ergens gelezen dat wanneer je je bedrijf inschrijft bij de KvK dat je binnen een bepaalde termijn ook daadwerklijk actief moet zijn (ik dacht dat het om 8 dagen ging).

Maar moet ik niet eerst KvK ingeschreven zijn om een bestelling te kunnen doen vanuit China? Afhankelijk van de manier van verzenden waar ik voor zal kiezen zal ik die termijn dan namelijk misschien ruimschoots voorbij gaan.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik had namelijk ergens gelezen dat wanneer je je bedrijf inschrijft bij de KvK dat je binnen een bepaalde termijn ook daadwerklijk actief moet zijn (ik dacht dat het om 8 dagen ging).

 

Lijkt me onzin. Maar vanwaar je grote haast? Zorg dat alles goed voorbereid is, en dan gaan met die banaan.

 

Wat je geregeld moet hebben:

- business plan

- bankrekening

- rechtsvorm (BV of eenmanszaak)

- inschrijven KvK

- aanmelden belastingdienst als ondernemer

- bedrijfsinventaris, o.a. visitekaartjes, website, evt mailings etc. PC. Kantoorruimte, bureau, etc

- boekhouding opzetten, danwel inhuren.

- leveranciers

- klanten

- algemene voorwaarden

...

 

Persoonlijk zou ik niet starten zonder tenminste business plan, keuze rechtsvorm, BD en KVK geregeld te hebben. Zoveel tijd kost dat niet en het bespaart je een hoop ellende als je dat later recht moet trekken.

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

Ik had namelijk ergens gelezen dat wanneer je je bedrijf inschrijft bij de KvK dat je binnen een bepaalde termijn ook daadwerklijk actief moet zijn (ik dacht dat het om 8 dagen ging).

 

Lijkt me onzin.

 

Nou nee, het staat in de handelsregisterwet:

 

Artikel 9

 

1. De opgave voor de eerste inschrijving van een onderneming wordt gedaan binnen een periode van twee weken, die begint een week vóór en eindigt een week ná de aanvang van de bedrijfsuitoefening.

 

Maar Mr.Hanky zegt het al: inkopen valt ook onder bedrijfsuitoefening.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, maar ik ben wel degelijk bezig met voorbereidingen treffen.

 

Zo is het ondernemingsplan al zo goed als af.

Ik ga het samen doen met iemand anders en we hebben gekozen voor een VoF als rechtsvorm.

Omdat het een bedrijfje met verkoop via internet wordt wordt er al gewerkt aan een website dus ook hier is al aan gedacht.

Ik heb al contact gehad met meerdere leveranciers en daar de nodige informatie van verkregen. Dit moet ook geen probleem worden.

De Algemene Voorwaarden heb ik ook al af.

 

We moeten nog wel langs de KvK en de bank om dat te regelen.

Aanmelden bij de belastingdienst, gaat dat niet automatisch bij de KvK? Anders kunnen die mij daar neem ik aan wel bij helpen?

 

Alleen voor de boekhouding moeten we nog aan de slag want dit gaan we zeer zeker uitbesteden.

Link naar reactie
  • 0

Bij de producten die ik bestel staat een HS Code. Daarmee zou ik moeten kunnen zien wat het inporttarrief zal zijn van de producten die ik bestel.

Nu heb ik de codes:

85283010

85192900

Maar die bestaan volgens mij niet op deze site.

Is deze leverancier dan wel te vertrouwen?

Het gaat om digitale fotolijstjes en om mp4-spelers.

 

Edit: daarbij. Hoe gaat dit exact met de betaling?

Ik betaal eerst de inkoopprijs + verzendkosten aan de leverancier en dan krijg ik later via de belastingdienst nog een rekening van de invoerrechten en BTW of wordt dat laatste allemaal werk voor de boekhouder?

Link naar reactie
  • 0

Nou nee, het staat in de handelsregisterwet:

 

Artikel 9

 

1. De opgave voor de eerste inschrijving van een onderneming wordt gedaan binnen een periode van twee weken, die begint een week vóór en eindigt een week ná de aanvang van de bedrijfsuitoefening.

 

Maar Mr.Hanky zegt het al: inkopen valt ook onder bedrijfsuitoefening.

 

I stand corrected... :P

 

OK het staat in de wet, blijft dat het een regel is die lastig te controleren is. Zal er wel instaan om 'dummy' inschrijvingen te voorkomen, en de gegevens actueel te houden.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ha higher-leveler,

 

Misschien maar een kleine bijkomstigheid maar houdt er rekening mee dat je goederen (aangezien het electronische goederen zijn) nog vastgehouden kunnen worden door de douane (In china wordt er immers erg veel nagemaakt). Het beste kun je hiervoor contact op nemen met de douane (om anders teleurstellingen te voorkomen).

Misschien kun je ook iets met de leverancier regelen dat hij het distributietraject naar Nederland voor zijn rekening neemt (importheffing moet immers wel zelf betaald worden en deze rekeningen komen meestal achteraf).

 

Succes ermee en laat maar weten wat je site wordt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Idd zeer beniuwd naar de site die je hiervoor gaat gebruiken, want dit gaat wellicht (naast het gebruik van E-bay) je meest belangrijke verkoopkanaal worden. Laat die visitiekaartjes maar zitten en regel alles voor je SEO en SEA, dus stort je volledig op het internet. Let wel dat zaken doen met Chinezen voor de meeste Nederlanders nog wel eens voor wat problemen zorgen. De Aziaten willen je eerst 'goed kennen' voordat ze aan je gaan leveren. Denk ook eens aan de VS, de koers staat nu prima om die mp4 te importeren...

www.lening-afsluiten.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.