• 0

bedrijfsnaam is al in gebruik

Beste HL leden,

 

Ik heb een bedrijfnaams verzonnen.

2X ( Engels uitspreken, two times)

 

Nu heb ik in de handels register van de kvk gekeken en blijkt dat er meerdere ondernemers actief zijn onder de zelfde naam, alleen zij hebben dan hun core business erachter vermeld.( zie handels register kvk en type 2X in)

 

 

Indien ik dus de naam 2X wil behouden kan ik er problemen mee krijgen in de toekomst.

De branche waarin ik actief ben is de bouwbranche.

 

Graag zie ik enkele reacties tegemoet.

 

 

groetjes,

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Indien ik dus de naam 2X wil behouden kan ik er problemen mee krijgen in de toekomst?

 

In het topic merknamen, handelsnamen & domeinnamen staat beschreven hoe je kan checken of een naam al in gebruik is.

 

Er zijn zoals je zegt al verschillende vergelijkbare handelsnamen, dus dan zijn de domeinnamen ook wel weg. Zal je toch op zoek moeten naar een aanvulling: 2X Bouwmaterialen ofzo.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste zou ik even nakijken of de bedrijven met dezelfde naam ook in dezelfde branche zitten. Ten 2e checken welke regio. Een bedrijf met dezelfde naam in bijvoorbeeld de bloemenhandel (noem maar even een voorbeeld) is niet dezelfde branche maar kan wel voor veel verwarring zorgen bij de consument.

 

Zit er in zeeland een bouwbedrijf dat daar actief is met dezelfde naam en jij bent actief in groningen dan zou het eventueel wel kunnen, maar toch kunnen er problemen uit voortvloeien als het andere bedrijf erachter komt.

 

Verstandigste is om jezelf in te dekken en zoals eerder gezegd een aanvulling te nemen of een nieuwe orginele naam bedenken. Denk dan ook gelijk even aan domeinnamen etc.

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.