• 0

Foutieve Info Advertentie

Ik heb onlangs een soort van uitgebreidere vermelding gekocht in een

bepaalde gids, ik ben echter in de verkeerde rubriek neergezet.

 

Hier ben ik natuurlijk niet bepaald blij mee, het gaat om een

lokale gids en toen de verkoper hier was heeft die mij meerdere

malen verteld dat de rubriek waar ik in wilde staan niet beschikbaar

was. We hebben dus een andere rubriek uitgekozen

Nu ik echter de gids heb binnengekregen is me opgevallen dat die

rubriek wel bestaat, maar ik sta daar niet vermeld. Er staat slechts

een bedrijf in die rubriek en laat dat nou net een concurrent van mij zijn.

Welke dus een stuk meer opvalt.

 

Niet dat hier een grote omzet vanaf hang maar toch ben ik er niet blij mee, op deze manier wil ik niet mijn geld uitgeven.

Ik vraag me toch af wat nu precies mijn rechten zijn aangezien de factuur al een poos geleden betaald is en ik nog vrij nieuw ben in het

ondernemerschap.

 

alvast bedankt,

wout

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Na het bezoek van de verkoper heb je alle afspraken duidelijk op schrift gekregen/gezet? Zodat de strekking van de overeenkomst duidelijk was...

 

Goed zaniken bij de uitgever wil ook nog weleens helpen. Als het een prachtig effectief medium is, kun je wellicht een aantal doorplaatsingen met korting krijgen. Levert de advertentie sowieso niks op, beschouw het dan maar als leergeld.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ga hier maar verder want ik heb een soortgelijk probleem >:(:

 

Ik heb in een tijdschrift een advertentie geplaatst. Hiervoor heb ik advertentiemateriaal opgestuurd.

 

Nu krijg ik een exemplaar binnen: mijn advertentiemateriaal is helemaal niet gebruikt. Zonder overleg hebben ze een pr-tekst van gemaakt, wel met gebruik van mijn logo.

Er is een stukje tekst geplaatst over mijn aanbod - ook zonder overleg. Twee van mijn concurrenten worden op dezelfde manier voorgesteld en hun tekst vind ik wat beter.

 

Maar wat ik wel erg vind is dat mijn website adres niet vermeldt staat (bij de pr-advertentie van mijn concurrenten trouwens wel). Alleen mijn NAW gegevens en info@xxx. Maar ja, als internet-reisaanbieder vind ik de vermelding van mijn website toch wel belangrijk…

 

Achter in het blad heb ik ook een kleine ad geplaatst (soort brancheadressen):met mijn logo, 1 regel met de omschrijving van mijn aanbod en e-mail en www adres. I.p.v. de omschrijving van mijn aanbod hebben ze in 1 uitgave mijn bedrijfsnaam geplaatst (hoewel die al in het logo staat) en in een andere uitgave (het blad verschijnt iets aangepast in elke regio van Duitsland) helemaal niks, wederom alleen de NAW gegevens.

 

Wat kan ik hier achteraf nog aan doen? Ik heb de factuur (900,-) nog niet betaald (en ben dat op die manier eigenlijk ook niet van plan). Welke vorm van tegemoetkoming kan ik ‘eisen’?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou niet hier op een forum je bericht zetten, maar boos opbellen dat dit helemáál niet is wat je gewenst had. Met name met de nog niet betaalde faktuur achter de hand, heb je een mooie positie. Dan zie je vanzelf wel wat er gebeurt!

 

Dat ga ik morgen ook zeker doen ;). Ik kwam er pas vannacht om 1:00 uur achter... en toen kookte ik wel even.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben flink gaan zeuren en heb uiteindelijk een credit factuur ontvangen 8)

Later kreeg ik ineens aan aanmaning maar na nog een keer te bellen en zeggen dat ik de credit factuur had zat dit weer goed, in jou geval is het toch ook niet je eigen schuld?

Ik zou ook gewoon zeggen dat je niks gaat betalen aangezien jij er alles aan hebt gedaan wat nodig was en hun niet conform opdracht gehandeld hebben.

Link naar reactie
  • 0

Tot mijn verbazing toonde het blad weinig inzicht (“andere klanten zijn blij met zo’n PR-tekst. Dus dat gaan we in de toekomst ook niet meer doen” - "Ja, waarom jullie www adres er niet staat weet ik ook niet" :-X). Er kon nog niet eens een excuus vanaf… >:(

 

Voor 1 gedeelte (wat ook mega fout afgedrukt is) hebben ze mij vandaag verzocht om alvast maar de rekening te betalen. Aangezien ik daarmee ook de vermelding in de komende 3 uitgaven betaal, voel ik daar erg weinig voor. Op het moment dat ze mijn geld hebben kan ik waarschijnlijk klachten sturen tot ik een ons weeg.

 

Het gaat hier trouwens niet om een grote uitgeverij maar om een klein clubje met zover ik kan zien 3 vrouwen en wat freelancers.

 

Wat is hier de beste aanpak? Keihaard of gewoon aardig blijven en wachten wat ze verder nog voorstellen?

 

Any suggesties??

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een reactie van het blad ontvangen: 2 weken geleden een mailtje dat ik maar de factuur moet betalen voor 1 gedeelte en het andere gedeelte ging naar de directie.

 

Nu heb ik een 2e reactie, van de directie deze keer: mijn klacht vinden ze ongegrond en als ik niet binnen 7 dagen betaal hoor ik wel van hun advocaat.

 

Nou ja, zeg....

 

Maar ja, is het nu bluf van hun? Ze hebben - lijkt mij - geen poot om op te staan. Je kunt toch vergelijken wat ik gestuurd heb en wat er uiteindelijk in het blad gedrukt is.

 

Ik heb nu eigenlijk wel zin om te dreigen met een advocaat, dat ze mij maar een schadevergoeding betalen. Want het is niet alleen een 'verkeerde' pr-text verschenen maar ook nog prutswerk. Zo wil ik gewoon niet mijn merk neerzetten, laat staan voor betalen.

 

Maar is dit nu wel slim, om ook maar met een advocaat te dreigen? Of kan ik maar gewoon beter afwachten? Het gaat om een Duits blad. Hoe groot zijn de kansen dat een Duitse advocaat mij als Nederlands berijf(je) voor een Duitse rechter gaat slepen (maar even heel zwart/wit gezien)? Ik heb eigenlijk geen zin om geld aan een advocaat uit te geven. Kan ik zelf ook met een Duitse advocaat corresponderen of moet ik - als het zover komt - mij ook maar een (Duitse?) advocaat zoeken?

Link naar reactie
  • 0

Gewoon melden dat je o.b.v. hun prestatie vertrouwen hebt in de rechtsgang (punten nogmaals herhalen). En een mogelijke tegenvordering noemen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.