• 0

Direct mailling - wat heb ik fout gedaan?

Beste HL-experts,

 

Afgelopen 6 weken heb ik een mailling verstuurd naar bedrijven in de branches bouw, industrie, vracht- en persoonsvervoer en gemeenten om mijn product de HealthLife Bloxxes HealthCheck aan te prijzen/ aan te bieden. Dit is/ was voor mij de eerste mailing voor dit product en ben nu een beetje aan het evalueren wat ik beter had kunnen doen, maar ik kom er niet goed uit. In eerste instantie heb ik een brief gestuurd:

 

Geachte heer/mevrouw ,

 

Zoals u wellicht uit de media heeft vernomen, is overgewicht op de werkvloer een groot probleem aan het worden. Steeds meer mensen in Nederland hebben overgewicht, wat leidt tot ziekteverzuim en hoge kosten. Dit blijkt uit onderzoek verricht door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

 

Juist als werkgever wordt van u verlangd steeds meer preventief in te spelen op dergelijke gezondheidsklachten. Mijn bedrijf HealthLIfe Bloxxes kan dan ook veel voor u betekenen. Door middel van de HealthLife Bloxxes HealthCheck kunnen uw werknemers getest worden op bijvoorbeeld hun cholesterol- of bloedsuikergehalte. Wij kunnen daarna een plan opstellen om te hoge waarden omlaag te brengen.

 

Voor u betekent dit dat u investeert in uw personeel, waarbij een lager ziekteverzuim uw winst is. HealthLife Bloxxes biedt u dan ook een 100% inspanningsgarantie: wij doen ons best uw werknemers zo goed mogelijk te begeleiden en te motiveren om de waarden te verlagen. Echter, de werknemer moet dit zelf ook willen.

 

Bij deze brief vindt u een flyer van de HealthLife Bloxxes HealthCheck met informatie over de Checks die wij kunnen uitvoeren. Tussen 2 en 4 weken na dagtekening van deze brief nemen wij telefonisch contact met u op om te kijken of er samenwerking mogelijk is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Romano Sandee

HealthLife Bloxxes

 

Vervolgens naast de flyer heb ik deze nagebeld met de vraag of er nog vragen zijn, toelichting nodig was en of ze hiervoor intresse hebben. Het grootste deel heeft dan geen intresse. Wat doe ik dan fout? Juist nu wanneer PrincewaterhouseCoopers de bedrijfsgezondheidsprogramma's aanprijst zou ik daar mijn voordeel uit moeten halen. Kortom, hoe wek ik nu juist intresse bij mijn prospect en wat heb ik fout gedaan, waar ik nu van kan leren?

 

Alvast bedankt voor het feedback/ relativerend klankbord.

 

Groet,

 

Romano Sandee

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tjonge, jonge wat een topic weer van de topicstarter ::)

Back to basic is het motto!

Volgens mij raak je verstrikt in al hetgeen wat je maar probeert te doen, hou het gewoon simpel.Veel resultaat heb je in al die tijd nog niet geboekt doe het eens anders. Pak de telefoon en ga bedrijven bellen/pak de auto en stap overal naar binnen in plaats van contactpersonen van KVK-lijsten te gaan benaderen middels een wazige direct mailing.

 

Niet lullen maar poetsen!!!

 

Op de vraag wat een blox is komt een ellenlang antwoord. Hou 't kort en duidelijk. Niet alleen voor je prospects óók voor jezelf!

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • -1

Ik negeer het niet

 

Ja, dat doe je wel. Dit ene voorbeeldje haal je dan (terecht) even aan, maar kijk even de andere pagina's nog eens na...

 

Los daarvan - dat je eigenwijs bent is op zich prima, maar als je dan geen (goede) respons op je mailing krijgt, en er worden dingen aangedragen die daar een factor in zouden kunnen zijn, dan zul je ze toch echt onder ogen moeten zien, of je het leuk vindt of niet.

 

Je naam mogen we het niet meer over hebben, want daar hebben we het al eerder over gehad. Je website mogen we het niet over hebben, want daar wordt aan gewerkt. Etcetera, etcetera. En oh, wat is het toch vreemd dat er zo weinig respons op mijn mailing komt.

 

De vraag rijst op een gegeven moment of je koste wat kost je eigen ding wilt doen, of dat je er een succes van wilt maken. Je suggereert het laatste, maar handelt naar het eerste - make up your mind!

 

Kneuter lekker verder en hou op met zeuren, of gooi de hele zooi op de schop, zoek een fatsoenlijke bedrijfsnaam, laat een fatsoenlijke website maken, en ga knallen. Maar hou alstjeblieft op met dit halfzachte geneuzel.

 

 

Je mag het best hebben over de naam, website etcetera... Maar ik denk eerder dat het tjidsverdoening is als het ware... Zeker omdat er gewoon al aan gewerkt wordt en dat het als het ware wat zonde is... Mijn naam blijft eerst zo vast staan: die discussie is immers al geweest en vind ik persoonlijk niet zinvol opnieuw te voeren (hoeveel mensen er dan ook iets over te zeggen hebben). Over mijn website wordt deze nu compleet gerestyled en is er onlangs een nieuw logo gekomen, dat een hele verbetering is vergeleken met het bitmap logo dat ik zelf in elkaar had geflansd...

 

De weg naar de professionalisering is al ingeslagen en dat heeft leermomenten, elke keer weer als ik wat bedenk... Ik heb uit dit topic tot nu toe veel dingen gehaald waarvan ik dacht, "dat is handig, zo had ik het nog niet bekeken" zoals de brief anders opstellen, niet als aanbod van een dienst, maar als oplossing om zaken van de werkgever uit handen te nemen.

 

Sommige tips zullen ook niet binnen mijn concept passen of moet ik deels wat aanpassen om het binnen mijn concept te laten passen.

 

Daarnaast is het inderdaad maar 170 brieven, een mooie pilot dacht ik om te kunnen evalueren. Mijn plan is om na de zomer een grotere mailing op te zetten, waar ik alle tips en tricks in kan meenemen. Vandaar dat ik ook jullie heb gevraagd om feedback en zo lang ik daar nog om blijf vragen, zal zowel positief als negatieve feedback gewenst is; hoewel ik dat niet altijd even leuk vind om te lezen, maar waar zeker een leermoment in zit voor mij... Daarnaast niet alleen voor mij: maar ook voor andere startende ondernemers die op deze wijze een valkuil kunnen voorkomen.

Link naar reactie
  • -1

Sommige tips zullen ook niet binnen mijn concept passen of moet ik deels wat aanpassen om het binnen mijn concept te laten passen.

 

Misschien is het een beter idee om je concept aan te passen?

 

Misschien wel, maar ik denk dat met het concept helemaal niets mis is... Het moet alleen duidelijker worden geformuleerd. En laten we eerlijk zijn over eigenwijsheid; we zijn allen wel eigenwijs, en hebben allen een ego en als de ene ego de andere wil overtuigen, gaat dat niet werken denk ik. Juist biedt dit concept veel maatwerk-mogelijkheden voor voornamelijk welzijnsinstellingen en bedrijven.

 

Daarnaast is dit topic geen betrekking op mijn concept, dus lijkt het mij onverstandig hier in dit topic verder op in te gaan.

Link naar reactie
  • -1

Beste Romano,

 

Wederom probeer je nu weer een onderwerp af te ketsen. Het is een samenhangend geheel.

Je kijkt niet naar de ruitenwisser van een auto als die auto niet start.

 

Dan met betrekking tot je concept.

Als je mensen uit de ondernemerhoek, zoals hier, niet duidelijk kan maken wat je concept is en wat jouw acties daaruit zijn, dan vraag ik mij af aan wie kan je het wel duidelijk maken.

 

Ik probeer geen onderwerp af te ketsen, alleen is mij hier verteld het op het onderwerp te houden, en niet af te wijken op het onderwerp, dus daar probeer ik me dan ook aan te houden!

 

Ik kan namelijk heel duidelijk vertellen wat mijn concept is, alleen is dit niet het juiste topic ervoor gezien het hier gaat om de direct mailling actie en niet ik presenteer mijn volledige concept hoe alles werkt... Lijkt mij hoor ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.