Beste HL-experts,

 

Afgelopen 6 weken heb ik een mailling verstuurd naar bedrijven in de branches bouw, industrie, vracht- en persoonsvervoer en gemeenten om mijn product de HealthLife Bloxxes HealthCheck aan te prijzen/ aan te bieden. Dit is/ was voor mij de eerste mailing voor dit product en ben nu een beetje aan het evalueren wat ik beter had kunnen doen, maar ik kom er niet goed uit. In eerste instantie heb ik een brief gestuurd:

 

Geachte heer/mevrouw ,

 

Zoals u wellicht uit de media heeft vernomen, is overgewicht op de werkvloer een groot probleem aan het worden. Steeds meer mensen in Nederland hebben overgewicht, wat leidt tot ziekteverzuim en hoge kosten. Dit blijkt uit onderzoek verricht door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

 

Juist als werkgever wordt van u verlangd steeds meer preventief in te spelen op dergelijke gezondheidsklachten. Mijn bedrijf HealthLIfe Bloxxes kan dan ook veel voor u betekenen. Door middel van de HealthLife Bloxxes HealthCheck kunnen uw werknemers getest worden op bijvoorbeeld hun cholesterol- of bloedsuikergehalte. Wij kunnen daarna een plan opstellen om te hoge waarden omlaag te brengen.

 

Voor u betekent dit dat u investeert in uw personeel, waarbij een lager ziekteverzuim uw winst is. HealthLife Bloxxes biedt u dan ook een 100% inspanningsgarantie: wij doen ons best uw werknemers zo goed mogelijk te begeleiden en te motiveren om de waarden te verlagen. Echter, de werknemer moet dit zelf ook willen.

 

Bij deze brief vindt u een flyer van de HealthLife Bloxxes HealthCheck met informatie over de Checks die wij kunnen uitvoeren. Tussen 2 en 4 weken na dagtekening van deze brief nemen wij telefonisch contact met u op om te kijken of er samenwerking mogelijk is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Romano Sandee

HealthLife Bloxxes

 

Vervolgens naast de flyer heb ik deze nagebeld met de vraag of er nog vragen zijn, toelichting nodig was en of ze hiervoor intresse hebben. Het grootste deel heeft dan geen intresse. Wat doe ik dan fout? Juist nu wanneer PrincewaterhouseCoopers de bedrijfsgezondheidsprogramma's aanprijst zou ik daar mijn voordeel uit moeten halen. Kortom, hoe wek ik nu juist intresse bij mijn prospect en wat heb ik fout gedaan, waar ik nu van kan leren?

 

Alvast bedankt voor het feedback/ relativerend klankbord.

 

Groet,

 

Romano Sandee

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15812-direct-mailling-wat-heb-ik-fout-gedaan/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog even een opmerking.

Je gebruikt nu de term HB Health Check hier op het forum.

Mensen die medisch enigszins onderlegd zijn denken bij Hb aan hemoglobine.

Hemoglobine (Hb)

 

Hemoglobine (Hb) is een ijzer-bevattende, rode kleurstof in de rode bloedcellen (= erytrocyten) van het bloed, die zuurstof kan binden. Hemoglobine is nodig voor het transport van zuurstof van de longen naar de organen en weefsels.

Als het hemogline-gehalte (= Hb-waarde) van het bloed abnormaal laag is, kan het bloed niet voldoende zuurstof transporteren. Dit wordt bloed-armoede (= anemie) genoemd.

Een Hb check wekt de indruk dat de Hb waarden van het bloed gecheckt worden.

  • 0
Ik heb in september 2007 een onderzoek laten uitvoeren door HanzeConnect waaruit bleek dat bedrijven in de sectoren waar ik een brief naar toe heb gestuurd, behoefte hebben aan de dienstverlening zoals ik ze aan bied en bedrijfsgezondheidsprogramma's.

 

Dan wordt het dus zaak om uit te zoeken waarom de werkelijkheid daar niet mee overeenstemt. Heb je bij het nabellen ook gevraagd waarom men geen interesse had?

  • 0

Ik heb in september 2007 een onderzoek laten uitvoeren door HanzeConnect waaruit bleek dat bedrijven in de sectoren waar ik een brief naar toe heb gestuurd, behoefte hebben aan de dienstverlening zoals ik ze aan bied en bedrijfsgezondheidsprogramma's.

 

Dan wordt het dus zaak om uit te zoeken waarom de werkelijkheid daar niet mee overeenstemt. Heb je bij het nabellen ook gevraagd waarom men geen interesse had?

 

Bij overheden en de bouw was het zo dat ze als antwoord gaven "Deze diensten vragen wij wel van onze vaste arbo-intstantie" en vaak kreeg ik de kans ook niet om door te vragen. Bij vervoersbedrijven (zowel vracht als personenvervoer) was de reden dat ze vinden dat hen bedrijf gezond genoeg is, en ik was bij 1 zo brutaal te vragen waarop het gebaseerd werd en toen hong de man op...

 

En bij installatie en beveiligingsbedrijven (waarbij ik juist zou zeggen dat het van belang is, want wanneer er iemand uitvalt, kan de dagelijks bedrijfsvoering erg beinvloed worden) was het antwoord "geen intresse" en vervolgens wordt er gelijk opgehongen... Waarbij je nog niet eens de kans krijgt om een fijne dag verder toe te wensen.

  • 0
Gast Verwijderd account

"Geen interesse" aan de telefoon hoeft niet per se te betekenen dat er helemaal geen interesse voor de dienst is. Bedrijven worden tegenwoordig zo overspoeld met informatie over nieuwe producten dat er een te grote weerstand is ontstaan om ook maar een seconde tijd te besteden aan DM-acties. Ongeacht wat voor product u probeert te verkopen. De woorden "geen interesse" zijn er gewoon ingesleten om er zo snel mogelijk vanaf te zijn.

 

Dat hoeft geen probleem te zijn. Een groot deel had aan de telefoon geen interesse. Ik leid daaruit af dat een klein deel wel interesse had en dat het klanten opleverde. Dan is de actie toch geslaagd. Ik heb wel eens gehad dat een klant, die vrij onbeschoft was aan de telefoon tijdens een acquisitieronde, zich een aantal weken later toch via het internet aanmeldde om de dienst te kunnen afnemen. Bedrijven kijken bij nieuwe diensten de kat uit de boom, maar als het echt goed is komen ze op een gegeven moment vanzelf even kijken.

  • 0

"Geen interesse" aan de telefoon hoeft niet per se te betekenen dat er helemaal geen interesse voor de dienst is. Bedrijven worden tegenwoordig zo overspoeld met informatie over nieuwe producten dat er een te grote weerstand is ontstaan om ook maar een seconde tijd te besteden aan DM-acties. Ongeacht wat voor product u probeert te verkopen. De woorden "geen interesse" zijn er gewoon ingesleten om er zo snel mogelijk vanaf te zijn.

 

Daar zit ook iets in. Ik koop zelf nooit iets van een (na)beller, ongeacht de propositie. Voor mij is erop ingaan net zoiets als reageren op spam: een ongewenste verkoopmethode aanwakkeren door deze succes te geven.

 

Maar dat is een fenomeen dat iedere soortgelijke actie zal raken, dus geen factor waarom de jouwe het ondergemiddeld doet (voor zover dat al geval is!).

  • 0

Romano,

 

Veel hogere responscijfers zijn heus wel mogelijk, kijk eens bij dit reclamebureau bijvoorbeeld. Je ziet dat deze DM acties meer zijn dan alleen een briefje. Maar ja, je hebt dan wel een "beetje" budget nodig.

 

 

Ruben,

 

Enig idee hoeveel dit "beetje" budget is?

Ik nu wel dus ik denk dat het het melden de moeite waard is.. Ik heb een prijsopgaaf gedaan bij dit reclame bureau en ze beginnen met een minimum bedrag van ongeveer € 6000.00 :o

 

Nu weet ik niet wat op HL onder een "beetje" wordt verstaan en weet ik natuurlijk wel dat het zichzelf terug kan verdienen en dat een respons van 0 op een mailing ook niks oplevert, maar ik vind het toch een smak geld zonder garantie op roi...

Ik denk dat je beter het geld kunt steken in een cursus DMmen...

 

Enfin, ik dacht ik meld het even.

 

groet,

 

Ronny

www.bofatelefoondienst.nl

  • 0

Over Blox is al genoeg gezegd, maar ik vraag me ineens iets anders af: Aan hoeveel adressen heb je de mailing gestuurd? Aan welke contactpersoon? De directeur? De HRM manager?

 

De Mailling is gestuurd naar 170 adressen,

 

Hiervan waren er 100 commerciële bedrijven waarbij het gestuurd is naar de contactpersoon die opgegeven staat bij de Kamer van Koophandel.

 

Bij de andere 70 instellingen waren dit gemeenten in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe waarbij het gericht was aan de afdeling Personeel en Organisatie, waarbij geen persoon bekend was.

  • 0

Hoi Romano,

 

de genoemde doelgroep zit naar mijn smaak eerder te wachten op een nieuwsbrief of uitnodiging over gezond gewicht, of gezond werken en eten dan op een 'direct mailing' met 'HB Healthcheck' en 'Bloxxes'.

 

Waarom bouw je niet enige consistentie in in je dienstenpakket met Nederlandse terminilogie naast 'Bewegen met Peuters'? Healthcheckpoints of gezondheidspunten kun je ook als merk introduceren, nu is het als eerder opgemerkt veel te complex.

 

Met vriendelijke groet,

 

Highio

 

Als ik eerlijk ben heb ik gisteren en eergisteren (start van dit topic) ook het idee gehad om bedrijven een mailtje te sturen en als ze dat niet wensen zich onderaan de mail gewoon kunnen afmelden.

 

Wat bedoel je met het laatste stuk van je post eigenlijk? Ik begrijp dat niet zo goed *beetje te dure termen voor deze MBO-er*.

 

Romano

  • 0

Hoi Romano,

 

een opt-out nieuwsbrief moet je niet aan beginnen, dat is not-done en ik bedoelde alleen dat je je doelgroep in het Nederlands of laagdrempelig aan moet spreken!

 

Verder wil ik je adviseren om één lijn aan te houden bij de naamgeving aan je producten en diensten. Gebruik Nederlandse of eenvoudige Engelse benamingen en iedereen begrijpt een stuk beter waar je het over hebt.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0

Beste Romano,

 

TIP voor je website, maak een gedeelte voor werknemers en werkgevers communiceer hierop je strategie per doelgroep.

 

Beter op 2 paarden wedden!!

 

 

Op dit moment wordt er volop een nieuwe website ontwikkeld, een nieuw portaal waar je kunt kiezen uit: Particulieren, Business en HB HealthCheck. Waarbij deze laatste een mengeling is van informatie over het betreffende product voor particulieren (maar kunnen ook werknemers zijn) en werkgevers. Het verschil zit het hem meer in de prijsopgave, voor particulieren is deze bekend, omdat het duurder is om naar 1 individuele klant toe te reizen, een bedrijf heeft meer werknemers dus wordt het er goedkoper op. Dus in dat geval wordt er al op 2 paarden gewed. Tenslotte worden de flyers ook aan particulieren verspreid, wat ook weer werknemers vaak zijn die het aan hen baas kunnen vragen...

 

Overigens heb ik 9 juni ook een presentatie waarbij ik moet spreken voor allerlei mensen uit het MKB en heb ik ook kans om mensen toe te spreken over de voordelen van mijn dienstverlening. Vandaar dat ik ook het van belang vind om uit dit topic voor mijzelf goede rendement te halen :)

  • 0

Ik schreef het al eerder en waarschijnlijk lees je er steeds overheen.

 

Hb staat voor hemoglobine.

Mensen die enigszins thuis zijn in de medische wereld zullen dit associëren met een controle van hemoglobine in het bloed, in de volksmond het ijzergehalte.

 

HB Health check gaat bij een behoorlijke grote groep mensen verwarring opleveren.

  • 0

Ik schreef het al eerder en waarschijnlijk lees je er steeds overheen.

 

Hb staat voor hemoglobine.

Mensen die enigszins thuis zijn in de medische wereld zullen dit associëren met een controle van hemoglobine in het bloed, in de volksmond het ijzergehalte.

 

HB Health check gaat bij een behoorlijke grote groep mensen verwarring opleveren.

 

Klopt, maar in reclameuitingen zal ik het niet zozeer gebruiken, het is meer hier omdat mensen de naam te lang vonden dat ik het op deze wijze heb ingekort. In publicaties naar buiten toe, in welke vorm dan ook, zal de volledige benaming gebruikt worden; HealthLife Bloxxes HealthCheck.

  • 0

Beste Romano,

 

Hier een paar tips:

 

- Laat je website professioneel designen. Tussen de 250 en 500 euro kom je al een heel eind.

Een idee is om als sommige uitzendbureau"s twee grote vlakken te maken aan het begin: Ik ben werknemer en ik ben werkgever.

 

- Laat je logo ook professioneel designen

 

- Je doet veel met gezondheid, probeer een origineel visititekaartje te bedenken. Op een bladvorm? een echt blad?

Inspiratie hiervoor:

http://creativebits.org/cool_business_card_designs_part_2

 

- Verander je naam. Deze is echt vaag en te lang.

 

HealthLife Bloxxes HealthCheck

 

Wat wil je hier nou mee zeggen. Health staat er twee in, life is passief en zegt niks over wat je DOET. Healthcheck wel. Bloxxes?? (whatever). Health check zou volstaan volgens mij.

 

Misschien is het handig erbij te vermelden namens mij dat op dit moment de website wel degelijk vernieuwd wordt door een webdesigner. Het logo is ook door een proffessioneel bedrijf gedaan. Waarschijnlijk gaat de nieuwe site met 2 tot 4 weken de lucht in...

 

Je andere tips houd ik bij de hand, ik denk dat een naam niet altijd een probleem hoeft te zijn, hoe fout het ook is... Duurt misschien 2 keer langen voordat mensen hem onthouden, maar als ze al "Bloxxes" onthouden, komen ze via Google ook wel bij mij terecht...

  • 0

Romano,

 

Er zijn al topics volgeschreven over je zeer gebrekkige en onprofessionele taalgebruik. Waarom niet eerst alles op orde brengen in plaats van om je heen te schieten vraag ik me telkens af.

Ook heb ik grote vraagtekens bij je deskundigheid op gezondheidsgebied. Welke opleiding heb je hiervoor gedaan behalve de LOI cursus tot gewichtsconsulent? Volgens deze opleiding zelf mag je alleen gezonde mensen voorlichten over gezonde zaken zoals voeding en beweging.

 

Iemand die diabetes heeft moet gewoon naar de huisarts. Dat geldt ook iemand met een te hoge bloeddruk of een te hoog cholesterol gehalte. Zelfs mensen met ernstig overgewicht moeten naar een arts in combinatie met een goed opgeleide diëtist.

 

Zelfoverschatting is een eigenschap die je als ondernemer danig in de problemen kan brengen. Het is hier al eerder geopperd, sluit je aan bij een fitnessclub oid en bouw langzaam iets op.

 

  • 0

Hallo Romano

 

Wat ik me tijdens het lezen van dit topic de hele tijd heb afgevraagd (ik ben volgensmij niet de enige maar er is nooit een duidelijk antwoord op gekomen): wat is nou het reactiepercentage? Je hebt dus 170 mensen geschreven en 'weinig' reacties gehad, hoeveel is weinig? Hoeveel klanten heb je hier aan over gehouden?

 

Verder zou ik je website zoals deze nu is offline halen en alleen vermelden dat de site in aanbouw is. Hard maar eerlijk gezegd zijn de teksten op je site vooral erg lachwekkend, grammatica fouten, zinnen die voor geen meter lopen en spelfouten... ik kom ze op iedere pagina tegen! Dat is anti reclame en het komt op mij over alsof er geen zorg aan besteed is.

 

Tot slot de naam, het is al vaak gezegd maar omdat je nog niet overstag bent gegaan dacht ik, ik vermeld het ook maar even: veel te veel hoofdletters (het lijkt wel BrEeZaH taal), veel te lang en al die x'en die erin staan... ik krijg het niet voor elkaar het te onthouden.

 

Heel veel succes,

 

hwjd.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

  • 0

Ook heb ik grote vraagtekens bij je deskundigheid op gezondheidsgebied. Welke opleiding heb je hiervoor gedaan behalve de LOI cursus tot gewichtsconsulent? Volgens deze opleiding zelf mag je alleen gezonde mensen voorlichten over gezonde zaken zoals voeding en beweging.

 

Ik heb naast mijn opleiding gewichtsconsulent de opleiding Helpende Welzijn afgrond en deelkwalificaties van de SPW. Ook heb ik via mijn school kunnen realiseren delen uit de verpleegkundige opleiding mee te nemen. Hierdoor mag ik ook mensen met diabetes type 2 adviseren, maar mag ik ook de vingerprik uitoefenen waarmee het totaal cholesterolgehalte en glucosegehalte mag meten. Ook heb ik me laten bijscholen bij mijn school over hoe de bloeddruk te meten, wanneer deze extreem hoog zou zijn, net als alle andere waarden (cholesterol en glucose) dien ik wel door te verwijzen naar een diëtist.

 

Tenslotte heb ik met alle cliënten contact met de huisarts, om alles terug te blijven koppelen.

  • 0

En weer negeer je alle kritiek.

 

Als je geen kritiek wilt hebben moet je niet je hele handel en wandel op het forum gooien, als je dat wel doet moet je zo volwassen zijn ook daar mee om te gaan.

 

Negeren is niet hetzelfde als er mee omgaan.

 

Ik negeer het niet, alleen is die discussie wat betreft de handelsnaam die ik heb gekozen voorbij, daar heb ik tussen juli en september ongeveer vorig jaar een dergelijke discussie over gevoerd en voor mij heeft het geen zin om deze discussie op nieuw te voeren, hoe vaak men ook zal zeggen dat het fout is, houd ik vast aan mijn naam, en ja, ben ik daarin eigenwijs...

  • 0

Op zich gunstig dat dit hier allemaal aan bod komt, je krijgt een hoop kwalitatieve input voor je bedrijf! Als je het allemaal weet te parreren sta je erg sterk.

 

Ik ben dan ook blij met Higherlevel als klankbord, hoewel ik zoals je zelf al zegt een ontzettend eigenwijze flapdrol kan zijn, zal ik hier en daar ook dingen oppikken (en niet altijd toegeven). Zo is de HealthLife Bloxxes eerder vanavond al qua spelling verbeterd (had daarvoor iemand gevraagd)... Maar er staan hier toch wel een aantal super tips bij...

 

En als ik eerlijk ben, vaak als er topics hier zijn, vraag ik me af of ik iets kan toevoegen, en daar ben ik vaak nog onzeker over of is het al gezegd wat ik zou zeggen. Ik kan me daardoor voorstellen dat mensen hier denken dat ik alleen maar aan het nemen ben en niets aan het geven ben. Maar misschien moet ik ook minder onzeker zijn wat betreft reacties plaatsen (ben destijds namelijk aangesproken over de hoeveelheid reacties geven).

  • 0

Hoi Romano,

 

een laatste tip binnen dit onderwerp:

 

Hoe zijn jouw originele plannen en (web)teksten tot stand gekomen?

 

Heb je je eigen website en marketingcommunicatie al eens naast die van pakweg vijf andere gewichtsconsulenten gelegd?

 

Maak dan eens een samenvatting van hun inhoudelijke punten, diensten (doelgroepen) en tariefstructuur op een A4 en doe hetzelfde met jouw verhaal. Kort en duidelijk zijn, daar gaat het om en kijk vervolgens eens hoe je scoort en vraag wat anderen van jouw onderzoek vinden.

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0

Ik negeer het niet, alleen is die discussie wat betreft de handelsnaam die ik heb gekozen voorbij, daar heb ik tussen juli en september ongeveer vorig jaar een dergelijke discussie over gevoerd en voor mij heeft het geen zin om deze discussie op nieuw te voeren, hoe vaak men ook zal zeggen dat het fout is, houd ik vast aan mijn naam, en ja, ben ik daarin eigenwijs...

 

Romano, dit klinkt lekker stoer, maar is dom, dom, dom ...

 

Ik bewonder je om hetgeen je op jouw leeftijd onderneemt, maar het doorgaan met een handelsnaam die afgezien van andere bezwaren sowieso te lang en lastig te onthouden is, heeft niets met een gezonde dosis ondernemerseigenwijsheid (nieuw woord ;D) te maken. Het is gewoon onverstandig.

  • 0

Dit is een geweldig topic!!! ;D

Ik heb hier en daar al een paar reuzen uitgedeeld.

 

Ik zou willen dat ik zoveel goed bedoelde opbouwende kritiek kreeg op mijn vragen... (ik ben eigenlijk een beetje jaloers geloof ik.. ;) )

... doet leuke dingen op internet ...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.