• 0

Direct mailling - wat heb ik fout gedaan?

Beste HL-experts,

 

Afgelopen 6 weken heb ik een mailling verstuurd naar bedrijven in de branches bouw, industrie, vracht- en persoonsvervoer en gemeenten om mijn product de HealthLife Bloxxes HealthCheck aan te prijzen/ aan te bieden. Dit is/ was voor mij de eerste mailing voor dit product en ben nu een beetje aan het evalueren wat ik beter had kunnen doen, maar ik kom er niet goed uit. In eerste instantie heb ik een brief gestuurd:

 

Geachte heer/mevrouw ,

 

Zoals u wellicht uit de media heeft vernomen, is overgewicht op de werkvloer een groot probleem aan het worden. Steeds meer mensen in Nederland hebben overgewicht, wat leidt tot ziekteverzuim en hoge kosten. Dit blijkt uit onderzoek verricht door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

 

Juist als werkgever wordt van u verlangd steeds meer preventief in te spelen op dergelijke gezondheidsklachten. Mijn bedrijf HealthLIfe Bloxxes kan dan ook veel voor u betekenen. Door middel van de HealthLife Bloxxes HealthCheck kunnen uw werknemers getest worden op bijvoorbeeld hun cholesterol- of bloedsuikergehalte. Wij kunnen daarna een plan opstellen om te hoge waarden omlaag te brengen.

 

Voor u betekent dit dat u investeert in uw personeel, waarbij een lager ziekteverzuim uw winst is. HealthLife Bloxxes biedt u dan ook een 100% inspanningsgarantie: wij doen ons best uw werknemers zo goed mogelijk te begeleiden en te motiveren om de waarden te verlagen. Echter, de werknemer moet dit zelf ook willen.

 

Bij deze brief vindt u een flyer van de HealthLife Bloxxes HealthCheck met informatie over de Checks die wij kunnen uitvoeren. Tussen 2 en 4 weken na dagtekening van deze brief nemen wij telefonisch contact met u op om te kijken of er samenwerking mogelijk is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Romano Sandee

HealthLife Bloxxes

 

Vervolgens naast de flyer heb ik deze nagebeld met de vraag of er nog vragen zijn, toelichting nodig was en of ze hiervoor intresse hebben. Het grootste deel heeft dan geen intresse. Wat doe ik dan fout? Juist nu wanneer PrincewaterhouseCoopers de bedrijfsgezondheidsprogramma's aanprijst zou ik daar mijn voordeel uit moeten halen. Kortom, hoe wek ik nu juist intresse bij mijn prospect en wat heb ik fout gedaan, waar ik nu van kan leren?

 

Alvast bedankt voor het feedback/ relativerend klankbord.

 

Groet,

 

Romano Sandee

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 7

@ironny: Als dat bureau dat soort werk aflevert vanaf 6 ruggen, heb ik morgen klanten voor ze. Het is veel geld voor MKB ondernemers, maar het is niet duur. Ik heb zelf gewerkt voor één van de beste DM bureaus van Nederland, DDB Rapp Collins. En daar waren de rekeningen vaker hoger dan dit bedrag dan lager. Maar laten we alsjeblieft niet vergeten wat voor leger specialisten er bij komt kijken om zo een project rond te krijgen:

 

Account Director

Strategy Director

Concept Copywriter

Concept Art Director

Account Manager

Project Manager

Studio

Production

Traffic

 

En dat zijn alleen nog maar de interne uren...

 

@ Romano: 170 brieven? Kap nou! Die oplage is niet eens genoeg voor een port-betaald stempel! Waar hebben we het dan over? Dat is toch geen DM? In mijn eerdere reaktie heb ik al aangevoerd dat voor een enkele brief een respons van 1% een topper is. Dus strategisch goed doordacht, mèt consumer insight, een prijswinnende copywriter en tot pulp getest binnen de focusgroep.

 

Laten we nu eens stellen dat je met jouw brief 0,5% haalbaar is (en dan schrijf ik het een stuk positiever op dan ik eigenlijk van mening ben, maar je hebt in dit topic al genoeg op je kl*ten gehad...). Op 170 brieven die gewoon naar de KvK contactpersonen zijn gegaan (aaarch) dan is je respons MAXIMAAL 0,85 ! Geen wonder dat je niet verder komt...

 

Mag Ome Ruben je alsjeblieft één advies geven? Stap even terug van de mailing en dit topic. Lees over twee dagen nog eens wat al die ouwe l*llen (die het allemaal niet begrijpen omdat het in jouw bedrijf toch écht anders is) je aan raad hebben meegegeven - inderdaad, voor ettelijke tientallen duizenden euro's waarde.

 

En volg dan de raad op die jou het beste past. En als je de b*llen er voor hebt, pak je de raad die jou het meeste 'pijn' doet. Je begrijpt denk ik best wat ik bedoel. En ik weet zeker dat er een paar HL-members hier op het forum te vinden zijn die je echt verder kunnen helpen. Maar dan moet je wel een hele grote 'Bloxx' opzij zetten, want je ego staat jouw groei als ondernemer echt in de weg.

 

(Dit laatste gaat me Karma kosten...)

 

Link naar reactie
  • 2

Wat is overigens een blox?

 

Een Blox is een module, dit kan zijn een training, workshop of 1 les van een cursus. Een populaire Blox op dit moment is bijvoorbeeld Eten en Bewegen met Peuters, wat iets totaal anders is dan de HealthCheck.

 

Wat betreft de website; deze wordt op dit moment compleet gerestyled en dan worden alle "foutjes" als het ware eruit gehaald, daar is al iemand mee bezig geweest, de website van de HealthCheck is bijvoorbeeld vrij nieuw en daarom alvorens al gecontroleerd op de spelling/grammatica.

 

edit: link gefixt

 

Hallo, halloooo, hallllooooooo, nanou, nanou, hier de la Manza calling Bloxxes....

Ik zit namelijk enorm omhoog met m'n health en ik ben in desperate nood voor een healthcheck die jij blox noemt. M'n ezel trouwens ook, maar daarvoor heb ik een ander middel; haver.

 

Zonder dollen, Romano, ik heb respect voor je doorzettingsvermogen, maar het blijkt in de praktijk nogal beroerd uit te pakken. Als mensen zeggen dat je naam voor je bedrijf niet zo handig is gekozen, is dat omdat ze je willen helpen. Een Blox zegt mij ook niks, omdat ik niet uit de gaming wereld kom en omdat ik niks met de bekende telefoonaanbieder doe. Op deze manier kan je mailen, roepen, bellen en schreeuwen totdat je een ons weegt, maar aux serieus genomen worden zal je niet. Sorry daarvoor.

 

Probeer aansluiting te vinden bij je doelgroep en spreek de taal die daar wordt gewenst, anders luistert er niemand. Een blaatverhaal over web2.0, crowdsurfing en user-generated-content koop ik ook niet, tenzij iemand me kan vertellen welk probleem ermee opgelost wordt. Hetzelfde geldt voor jouw propositie. Je doet iets met overgewicht, dat wordt, als je de berichten mag geloven, een groot probleem door het ongezonde patroon van leven dat we onszelf aanleren. Daar moet toch een beter verhaal op te maken zijn dan de health-check aangeboden door healthlifeBloxxes.... Sonja Bakker scoort er notabene een hype mee ;D

 

Ga even terug naar de tekentafel en stel jezelf de vragen wat? voor wie? hoe? waarom? en where is the money?

 

Sancho Panza de la Manza

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 2

Beste Romano,

 

Heb je er ooit over nagedacht om de brief juist andersom op te zetten.

 

Vooraf ik ben geen dm specialist, maar laat ik het zo stellen. Je moet bij een werkgever zijn ego strelen om hem vervolgens iets aan te bieden waarbij je hem ondersteunt in de weg die hij is ingeslagen.

 

Je gaat er gemakshalve van uit dat de werkgever er alles aan doet om zijn werknemer zo goed mogelijk in zijn vel te laten zitten.

Veel mensen denken op dit moment aan communiceren in probleem en oplossing.

Wat je kan proberen bij een delicaat onderwerp als gezondheid en overgewicht is jusit benoemen dat men hier aan denkt en zijn best voor doet.

 

Iets in de trant van:

U als werkgever draagt zorg voor uw werknemers, wat als wij als HB u die zorg uit handen nemen.

Of

Maandagmorgen half 9 de telefoon gaat, uw belangrijkste werknemer meld zich ziek, en NU?! HB reduceert deze telfoontjes.

 

Ik sluit mij aan bij het feit dat dit soort initiatieven vooral getrokken kunnen worden door werknemers.

Ik weet niet of je in je propositie rekening houdt met deze doelgroep en hen aanspreekt. MAar ik zou mij hier zeker op richten. TIP voor je website, maak een gedeelte voor werknemers en werkgevers communiceer hierop je strategie per doelgroep.

 

Beter op 2 paarden wedden!!

 

Ik snap jouw twijfels over naamsverandering e.d. maar denk er nog een keer overna en leg het eens naast je andere concept! Kies er nu voor voordat je (nog) groter wordt.

 

En last but not least alle lof voor je doorzettingsvermogen en overtuiging.

Succes

Laat je hart spreken, zet je in voor die mensen die strijden voor hun leven!

 

Kijk op www.hetwielisrond.nl en steun ons!

Link naar reactie
  • 2

Beste Romano,

 

Hier een paar tips:

 

- Laat je website professioneel designen. Tussen de 250 en 500 euro kom je al een heel eind.

Een idee is om als sommige uitzendbureau"s twee grote vlakken te maken aan het begin: Ik ben werknemer en ik ben werkgever.

 

- Laat je logo ook professioneel designen

 

- Je doet veel met gezondheid, probeer een origineel visititekaartje te bedenken. Op een bladvorm? een echt blad?

Inspiratie hiervoor:

http://creativebits.org/cool_business_card_designs_part_2

 

- Verander je naam. Deze is echt vaag en te lang.

 

HealthLife Bloxxes HealthCheck

 

Wat wil je hier nou mee zeggen. Health staat er twee in, life is passief en zegt niks over wat je DOET. Healthcheck wel. Bloxxes?? (whatever). Health check zou volstaan volgens mij.

Link naar reactie
  • 2

Tsjonge Ruben, wat kan jij uit de kast komen zeg!

 

Ik heb ook last van een groot ego, dat beweert te weten hoe de werkelijke wereld er uitziet. Het merkwaardige daarvan is dat dit alleen problemen oplevert bij mensen die ook een groot ego hebben. Zij denken namelijk hetzelfde te weten als ik, maar dan anders en dat kan nu éénmaal niet. Snap je?

 

Van Direct mail heb ik geen verstand. Ik laat wel eens een postduif op, maar veel verder kom ik niet, dus daar zal ik me dan ook maar niet over uitlaten. Wel weet ik iets van vechten tegen jezelf, zoals mijn Veldheer Don dat veel deed. Daarvan krijg je uiteindelijk de klap van de molenwiek en naamsbekendheid omdat er weer iemand aardige verhaaltjes over gaat schrijven. Zo heeft ieder nadeel een voordeel.

 

Romano mag wat mij betreft een expert member worden, want hij zet de hele gemeenschap aan het denken en levert daarmee erg veel toegevoegde waarde op het forum. Misscien is het niet zijn bedoeling, maar ongemerkt gebeurt het. Zo zie je maar weer waar een groot ego ook toe kan leiden. Of hij er zelf veel mee opschiet is maar zeer de vraag, maar voor ons is het hersengymnastiek en dat is ook wat waard.

 

Sancho

 

 

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 1

Romano,

 

Direct mail kent tegenwoordig een buitengewoon lage respons. Pak 'm beet 10 jaar geleden kon je nog wel rekenen met een enkele brief op een procent of 2. Tegenwoordig heb je een topper in handen als je de 1% respons haalt.

 

Veel hogere responscijfers zijn heus wel mogelijk, kijk eens bij dit reclamebureau bijvoorbeeld. Je ziet dat deze DM acties meer zijn dan alleen een briefje. Maar ja, je hebt dan wel een "beetje" budget nodig.

 

Een paar tips om je volgende mailing beter te laten slagen:

 

1) Allereerst: Huur een goede tekstschrijver in. En dan bedoel ik geen stukjesschrijver van het plaatselijke suffertje, maar iemand met DM ervaring. Een enkele brief gaat je ergens tussen de €500,- tot €700,- kosten. Dit lijkt misschien veel geld, maar het verschil is duidelijk te merken in je omzet.

 

2) Zorg voor een duidelijk aanbod. En dat is niet hetzelfde als een aanbieding. Het kan een aanbod zijn voor een adviesgesprek, maar het kan ook 10% korting zijn als men binnen 14 dagen reageert.

 

3) En dan nu een hele belangrijke: Consumer insight. Het is een lastig begrip, maar waar het om gaat is dat de klant een duidelijk beeld heeft van de voordelen als hij met jou zaken gaat doen. Voorbeelden: "Als ik met HB in zee ga, gaan mijn verzuimcijfers drastisch naar beneden." of "HB geeft me rust aan het hoofd. En dat is precies wat ik nodig heb."

 

4) Hèt adagium in DM-land is al sinds jaar en dag: Testen, testen en nog eens testen (heb ik al gezegd dat je moet testen?). Je hebt eerst je referentiebrief, en dezelfde brief met één enkele wijziging - bijvoorbeeld een andere aanbieding of een andere header. Of een brief in de u- en jij-vorm. Probeer ook eens een test op basis van prijs. Bijvoorbeeld jouw huidige tarief en een tarief dat 30% hoger ligt, maar dan met 10% korting ;). De beste brief van de twee test je vervolgens met een derde op basis van de tweede met weer één wijziging. Je zult verbaast zijn over de resultaten.

 

5) Een on-Nederlandse tip: "Put your money where your mouth is". We zijn dat in Nederland niet zo gewend, maar het werkt als een dolle. Als jij zegt dat jouw werkwijze zo goed werkt, zet daar dan maar eens een wedje op. In jouw tekst zeg je:

 

"HealthLife Bloxxes biedt u dan ook een 100% inspanningsgarantie: wij doen ons best uw werknemers zo goed mogelijk te begeleiden en te motiveren om de waarden te verlagen. Echter, de werknemer moet dit zelf ook willen."

 

Vergelijk dat nu eens met het volgende:

 

Ik garandeer u, als directeur van HB, dat mijn methode er voor zorgt dat het ziekteverzuim binnen uw bedrijf tot wel 30% daalt. En dat in één jaar! Sterker nog, ik betaal u het volledige bedrag terug als we de vooraf afgesproken doelstelling niet halen!"

 

Je zult misschien een enkele keer wat moeten terugbetalen, maar dat weegt niet op tegen de meerverkopen die je er mee haalt.

Link naar reactie
  • 1

Beste Romano Sandee,

 

Bouwvak

Houd er even rekening mee dat de bouwvak 14 juli begint. Dat betekent dat het een moeilijke tijd is/word voor de bouw, en dat je dan echt niet zit te wachten op een mailing. (ervaring mee).

 

Dit houdt niet in dat je geen posititieve geluiden kan ontvangen, maar waarschijnljik wel dat je pas vanaf 1 augustus resultaten zult zien. (vanuit de bouw dan)

 

Nabellen

Wanneer je nabelt moet je een goed verhaal hebben, waar je zelf achter staat en goed inzit. Zo kom je zeker over en is je overedingskracht het grootst.

 

De meeste zullen de mailing niet eens ontvangen hebben, gewoon omdat het wordt aangezien als reclame. Maar jij verstuurt geen reclame maar een waarschuwing en een oplossing voor een belangrijk probleem waar de werkgever op moet reageren.

 

Met dit tweede contact kan je intresse wekken en wellicht een tweede maal de mailing versturen naar de persoon die je aan de lijn hebt.

 

Zorg ervoor dat je tijdens het telefoongesprek geen vragen stelt die het gesprek direct kunnen beëindigen

 

"Heeft u intresse?" "nee" tuut tuut tuut.

 

Mijn kennis is vrij beperkt in deze. Maar misschien dat je hier wat aan hebt:

 

Zorg dat je, je punten op papier naast je hebt liggen.

Pas deze aan op je ervaringen van voorafgaande gesprekken.

 

Het gesprek:

1. Hebt u de mailing ontvangen? (liever nog, hebt u onze brief ontvangen?)

2. Weet u dat u als werkgever preventief moet zijn betreffende de gezondheid van uw werknemer?

3. Wij hebben een oplossing

4. Deze oplossing levert u uiteindelijk geld op.

5. Maak een afspraak/Stuur een proefpakket of wat jullie uiteindelijk willen doen.

 

Nogmaals mijn kennis is beperkt in deze en ik raad je ook aan om iemand te vinden die weet hoe je telefoongesprekken voert.

 

Mailing tekst

De onderstaande tekst heb ik bekeken met mijn internet oog. Elk medium is anders, ik heb een aantal dingen verwijderd die de tekst onzeker doen overkomen. Wees sterk in je uitingen en laat zien dat je achter het product staat. Het is nu niet het moment om te beginnen dat de werknemer heel misschien kan gaan dwars liggen.

 

_____________________________________________________

Geachte heer/mevrouw ,

 

Wist u dat overgewicht op de werkvloer een groot probleem aan het worden is? Steeds meer mensen in Nederland hebben overgewicht, wat leidt tot ziekteverzuim en hoge kosten voor u. Dit blijkt uit onderzoek verricht door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

 

Met deze alinea laat je zien dat er een probleem is dat geld kost. En dit is niet zomaar natte vinger werk. Nee het is vastgesteld door een onderzoek.

 

Van de werkgever wordt verlangd dat deze preventief inspeelt op dergelijke gezondheidsklachten. HealthLIfe Bloxxes heltp u hierbij. Door middel van de HealthLife Bloxxes HealthCheck kunnen uw werknemers getest worden op diverse punten zoals o.a. cholesterol en het bloedsuikergehalte.

 

Aan de hand van de uitslagen kunnen wij samen met u een plan opstellen om te hoge waarden op het juiste niveau te brengen.

 

Hier kaart stel je dat de werkgever verantwoordelijk is... maar gelukkig staat u niet allen. Wij kunnen u verder helpen.

 

Dit zal uiteindelijk leiden tot een gezondere werknemer waardoor de productiviteit verhoogt wordt en het ziekteverzuim verlaagt wordt.

 

en het levert u nog geld op ook

 

HealthLife Bloxxes biedt u 100% inspanningsgarantie: wij begeleiden en motiveren uw personeel.

 

Hier dus niet vertellen de werknemer dwars zou kunnen liggen.

 

Bij deze brief vindt u een flyer van de HealthLife Bloxxes HealthCheck met informatie over de Checks die wij voor u kunnen uitvoeren. Binnenkort nemen wij contact met u op om te zien of verdere toelichting gewenst is.

 

Wij gaan u niets verkopen, wij bieden u een oplossing, wilt u meer weten, wij bellen u binnenkort op. Zaken met dagdatum hebben te maken met facturen e.d.

 

Met vriendelijke groet,

 

Romano Sandee

HealthLife Bloxxes

 

 

Hartelijke groeten,

 

Albert-Jan van der Neut

www.webpuls.nl

webpuls.hyves.nl

www.online-marktonderzoek.com

Link naar reactie
  • 1

Wat is overigens een blox?

Wat betreft de website; deze wordt op dit moment compleet gerestyled en dan worden alle "foutjes" als het ware eruit gehaald, daar is al iemand mee bezig geweest, de website van de HealthCheck is bijvoorbeeld vrij nieuw en daarom alvorens al gecontroleerd op de spelling/grammatica.

 

edit: link gefixt

 

Deze website maakt op mij totaal geen indruk. Ziet er zeer goedkoop uit. Lijkt wel een werbsite van een amateur, maar niet voor een serieus bedrijf!

Link naar reactie
  • 1

Waarom haak je niet aan bij / met een fitness club in de buurt? Deze hebben vast bedrijfscontracten, heb jij meteen de juiste persoon.... Bij ons doen ze dat soort metingen ook een paar keer per jaar, is een mooie toevoeging voor de fitness club en jij zit heel dicht op je (in je) doelgroep...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

Nog een toevoeging op mijn eerdere post: Zorg voor een laagdrempelige responsmogelijkheid. Natuurlijk staat je telefoonnummer op de mailing, maar de telefoon is een hoogdrempelige manier. Men is snel bang een verkoper aan de telefoon te krijgen die de latente interesse probeert te verzilveren in een order. Een voorbeeld is een antwoordkaart met antwoordnummer. Je kunt ook een aparte website / landingspage maken die je in je brief vermeld. Zo kun je aan je statistieken zien hoeveel ontvangers er een latente interesse hebben getoont. Natuurlijk is er een responsmogelijkheid via die aktiepagina, maar dat spreekt voor zich.

 

DM is een vak apart. Niet iedere reclameman beheerst deze tak van sport. Het is meer een wetenschap geworden, waarvan zelfs de wetenschappers slechts een poging doen de materie te begrijpen. Als je niet enige basiskennis hebt van merketingcommunicatie is de kans klein dat je grootse resultaten scoort. Mijn advies: probeer aan te haken bij een gespecialiseerd DM-bureau. Je kansen kunnen alleen maar toenemen.

 

[edit]Typo's[/edit]

Link naar reactie
  • 1

Hoi Romano,

 

de genoemde doelgroep zit naar mijn smaak eerder te wachten op een nieuwsbrief of uitnodiging over gezond gewicht, of gezond werken en eten dan op een 'direct mailing' met 'HB Healthcheck' en 'Bloxxes'.

 

Waarom bouw je niet enige consistentie in in je dienstenpakket met Nederlandse terminilogie naast 'Bewegen met Peuters'? Healthcheckpoints of gezondheidspunten kun je ook als merk introduceren, nu is het als eerder opgemerkt veel te complex.

 

Met vriendelijke groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1
Je andere tips houd ik bij de hand, ik denk dat een naam niet altijd een probleem hoeft te zijn, hoe fout het ook is... Duurt misschien 2 keer langen voordat mensen hem onthouden, maar als ze al "Bloxxes" onthouden, komen ze via Google ook wel bij mij terecht...

 

 

Moet mij toch even van het hart dat je regelmatig om tips vraagt, wat ik zelf ook doe en wat ik een goed ding vind, maar dat je toch star blijft in een aantal zaken. Daarnaast komt regelmatig het verdedigende woord "maar" in je reacties terug. Waarom neem je niet aan dat die naam wel eens te lang kan zijn en niet lekker in de mond ligt. Daarnaast, als men, zoals je zegt de "bloxxes" uiteindelijk al wel heeft onthouden, dan is het nog maar de vraag of ze dat goed weten te schrijven... Voor mij een reden om verder te zoeken kan ik je melden.

Als ik zoveel te horen kreeg over de naam, zou ik hem zeker aanpassen, en zeker nu. Nieuwe website, mooi moment.

 

groet

 

ronny

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

Taalgebruik is op een site wel wat onhandig te noemen, maar verder moet je iemand er niet te veel op aanvallen. Je zou Hennie van der Most eens moeten horen. :)

Daarnaast is Romano in mijn optiek inderdaad ook wel een eigenwijze flapdrol maar moeten we niet eens in de spiegel kijken naar onze eigen stug volgehouden disfunctionele gedrag?

Hij blijft hulp vragen en naar beste kunnen zijn koers en acties aan te passen, dat vind ik te waarderen. Bovendien kan je zeggen wat je wil maar hij heeft wel al voor tienduizenden euro's consultancy los weten te krijgen hier ;-) Zo'n slechte ondernemer is hij niet...

 

DM staat er om bekend dat het een lage respons geeft. Je kunt, wat ROI betreft, beter gaan netwerken en zelf seminars organiseren en je aanbieden als spreker, daar zitten mensen om te springen.

 

Je doelgroep is lastig; je ziet juist vaak bij mensen die het nodig hebben dat ze geen interesse hebben, zoals ook al aangestipt door anderen. Als je regelmatig naar traumacentrumprogramma's kijkt zie je dat juist de mensen met longaandoeningen nog even stiekem een peuk gaan roken en de diabetici zich ergens gaan volproppen met verkeerd eten. Er zit ergens een diep, zelfdestructief patroon in veel mensen en dat krijg je er niet uit met wat healthchecks. De meeste mensen moeten echt bijna dood neervallen voordat ze genoeg geschrokken zijn om iets te veranderen.

Ik zou haast zeggen: richt je op mensen die al gezondheid-minded zijn. Of er in elk geval open voor staan; als je mensen wilt gaan overtuigen gaat je dat bakken met energie, een lange adem en heel veel tijd kosten.

Of gooi het over de provocerende boeg, daar kan je nog wel eens in ieder geval aandacht voor je product mee oogsten.

 

Daarnaast is het nogal dubbel: mensen worden ingehuurd om denkwerk te doen; geen wonder dat ze dichtslibben. Het is onlangs ook duidelijk geworden dat veel overgewicht van nu komt door het vele computergebruik en daardoor onbewust weggekaande snaai tijdens het computeren. En ergens denk ik ook: het is hun lichaam, mogen ze toch zeker zelf weten wat ze ermee doen? Bovendien eten veel mensen vanwege heel andere issues, en dan helpt een testje niet.

 

Op zich gunstig dat dit hier allemaal aan bod komt, je krijgt een hoop kwalitatieve input voor je bedrijf! Als je het allemaal weet te parreren sta je erg sterk.

 

 

 

 

vetprobleem.thumb.jpg.4ce7690d09500b2cd9deafe04a0f1d1c.jpg

Link naar reactie
  • 1
Ik negeer het niet

 

Ja, dat doe je wel. Dit ene voorbeeldje haal je dan (terecht) even aan, maar kijk even de andere pagina's nog eens na...

 

Los daarvan - dat je eigenwijs bent is op zich prima, maar als je dan geen (goede) respons op je mailing krijgt, en er worden dingen aangedragen die daar een factor in zouden kunnen zijn, dan zul je ze toch echt onder ogen moeten zien, of je het leuk vindt of niet.

 

Je naam mogen we het niet meer over hebben, want daar hebben we het al eerder over gehad. Je website mogen we het niet over hebben, want daar wordt aan gewerkt. Etcetera, etcetera. En oh, wat is het toch vreemd dat er zo weinig respons op mijn mailing komt.

 

De vraag rijst op een gegeven moment of je koste wat kost je eigen ding wilt doen, of dat je er een succes van wilt maken. Je suggereert het laatste, maar handelt naar het eerste - make up your mind!

 

Kneuter lekker verder en hou op met zeuren, of gooi de hele zooi op de schop, zoek een fatsoenlijke bedrijfsnaam, laat een fatsoenlijke website maken, en ga knallen. Maar hou alstjeblieft op met dit halfzachte geneuzel.

 

Link naar reactie
  • 1

Ooit heb ik 1 keer een mailing gestuurd naar slechts 40 bedrijven maar heb hier wel 11 klanten aan overgehouden. Maar om die 40 brieven te sturen heeft me gewoon enorm veel tijd gekost. Ik had een hele korte alinea waarin ik iets algemeens vertelde over mijn dienst, daarna een alinea waarin ik uitleg waarom mijn diensten iets kunnen betekenen voor zijn/haar branche en daarna nog een stukje hoe ik onze samenwerking specifiek voor ogen zag (voor sommige zelfs een grafische uitwerking hiervan).

 

Ik heb wel iedereen moeten nabellen. Ik ben ongeveer twee maanden bezig geweest met voorbereiden en een goede tijd uitgekozen om mijn diensten aan te bieden.

 

Dit ging over de verkoop van advertenties op een lokale jongerensite. Ik heb expres de periode rond de kerst gekozen, in de kerstvakantie gaat al het geld op aan uitgaan/ kado's/ kleding, daarna hebben ze geld nodig. Horeca, kledingzaken en bedrijven met tekort aan jong personeel heb ik toen benaderd en er een hoop aan over gehouden.

 

De totale mailing kosten mij in geld misschien 50 euro aan papier en inkt (sommige dingen extra mooi laten doen bij de printshop). Daarnaast wel een hele hoop tijd omdat iedere brief een stukje maatwerk was, maar heeft zich wel dubbel en dwars uitbetaald.

 

Je hoeft natuurlijk niet voor iedere potentiële klant een stuk apart te schrijven, maar als je de branche neemt en een logische tijd uitzoekt (na de zomervakantie zitten de pondjes er weer aan, die worden er nu afgetrained om zomer-strak te zijn) en specifiek iets schrijft over overgewicht in die branche zet je wellicht meer zoden aan de dijk.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Sommige tips zullen ook niet binnen mijn concept passen of moet ik deels wat aanpassen om het binnen mijn concept te laten passen.

 

Misschien is het een beter idee om je concept aan te passen?

 

Romano, beste jongen, ga eens zitten. Neem een kopje rooibosthee en ontspan. Je bent nu pak 'm beet een jaar of twintig, en je hebt een mooie toekomst voor de boeg.. Dus feitelijk ben je net zo oud als ik aan jaren ondernemerservaring heb. Sterker nog, je bent net zo oud als ik reclame-ervaring heb. Eerst als werktekenaar, toen als DTP'er, copywriter, fotograaf, en toen uiteindelijk heb ik de zakelijke kant van het vak opgepakt. Maar daar gaat het nu niet over. Weet je, ook ik ben twintig geweest. En als ik daar op terug kijk dan moet ik eerlijk bekennen dat ik soms ook wel een tikkeltje eigenwijs ben geweest. Weet je, vroeger, toen Ome Ruben jouw leeftijd had, hadden we nog geen internet, het mobieltje moest nog worden uitgevonden, en de fax had nèt zijn intrede gedaan in het zakenleven. De telex stond nog regelmatig te ratelen bij bedrijven. Vraag maar eens aan je vader wat dat is, een telex.

 

En het is in die periode dat er op televisie (ja die hadden we al wel, zelfs in kleur. Het waren alleen nog niet van die platte...) er twee mannen een programma maakten bij de Vara. Een beetje als het programma "Draadstaal" van nu. En het waren die twee mannen die een vaste punchline hadden na een sketch. De ene, Harry Vermeegen, vroeg iets aan de ander (Henk Spaan). En Harry was dan altijd veel te eigenwijs om het antwoord van Henk ter harte te nemen. Ja, dat was leuk. En tegen jou zou ik eigenlijk het antwoord willen herhalen waarmee Henk Spaan de Sketch altijd mee afsloot:

 

VRAAG HET ME DAN NIET!

Link naar reactie
  • 1

Daarnaast is dit topic geen betrekking op mijn concept, dus lijkt het mij onverstandig hier in dit topic verder op in te gaan.

 

Wat? Natuurlijk wel! Je probeert je concept toch juist te verkopen aan potentiele klanten?

 

Als je dan aan een stuk door te horen krijgt dat het aan je concept ligt, en jij blijft volhouden dat het aan de presentatie moet liggen, dan zul je hier niets van leren.

 

Man, word toch eens wakker...

 

Ik weet gewoon zeker dat het niet aan het concept ligt: het concept is goed en is functioneel, het ligt aan de presentatie en aansluiting op de doelgroepen, waar ik nog geen handigheid op gevonden heb.

 

En ik verkoop mijn concept toch niet? Ik verkoop hoop in de vorm van een dienst, workshop of een trainingen die onder het concept vallen... Als ik denk aan een concept verkopen, denk ik aan franchise e.d.

 

En ik denk voldoende uit dit topic te halen, kleine tips en tricks hoe ik beter mijn brieven kan opstellen en beter het nabellen kan organiseren..

Link naar reactie
  • 1

Beste Romano,

 

Wederom probeer je nu weer een onderwerp af te ketsen. Het is een samenhangend geheel.

Je kijkt niet naar de ruitenwisser van een auto als die auto niet start.

 

Dan met betrekking tot je concept.

Als je mensen uit de ondernemerhoek, zoals hier, niet duidelijk kan maken wat je concept is en wat jouw acties daaruit zijn, dan vraag ik mij af aan wie kan je het wel duidelijk maken.

 

Kritiek is er om van te leren, deze mensen proberen je te helpen, vraag je zelfs een echt en heel eerlijk af of je deze hulp wilt ofdat je alleen op zoek bent naar bevestiging van de jouw ingeslagen weg?

 

En besef bij iedere vraag dat je een antwoord kan krijgen dat je niet bevalt en om me dan aan te sluiten bij Ruben als je een mogelijk antwoord niet bevalt vraag het dan niet.

Laat je hart spreken, zet je in voor die mensen die strijden voor hun leven!

 

Kijk op www.hetwielisrond.nl en steun ons!

Link naar reactie
  • 0

Je aanbod is me niet duidelijk (je gaat m'n cholesterol en bloeddruk meten en dan misschien een plan maken)? Verder klinkt het allemaal wat voorwaardelijk (laat het werkwoord 'kunnen' overal eens weg) Neem nou deze:

 

Voor u betekent dit dat u investeert in uw personeel, waarbij een lager ziekteverzuim uw winst is. HealthLife Bloxxes biedt u dan ook een 100% inspanningsgarantie: wij doen ons best uw werknemers zo goed mogelijk te begeleiden en te motiveren om de waarden te verlagen. Echter, de werknemer moet dit zelf ook willen.

 

Dit klant alsof je aanbieding bij voorbaat niet gaat werken. Jij doet alleen je best en het personeel moet ook nog eens meewerken. Ben zelf absoluut geen tekstschrijver maar met een beetje moeite kom ik op zoiets:

 

U investeert in uw personeel. Uw personeel dat gemotiveerd door de professionele begeleiding van HLB werkt aan een gezondere levensstijl. Een gezonder leven geeft meer energie en verlaagt ziekteverzuim. Winst voor zowel u als uw werknemer.
Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Heb je de mailing misschien aan de verkeerde personen gestuurd?

Soms doet een beetje research naar de juiste persoon voordat je de mailing stuurt ook al een hoop wonderen.

 

Je hoeft alleen maar een naam te hebben, niet eens eerst met hem/haar te spreken. Dan weet je ook zeker dat het bij je juiste persoon terecht komt.

 

Succes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is een brief met vier alinea's waarbij ik aan het eind van de brief met een onbestemd gevoel blijf zitten. Het moet korter en directer.

 

Ik vind de naam van jouw bedrijf HealthLifeBloxxes en dientengevolge de aanduiding van de dienst HealthLifeBloxxes Health Check die je via deze brief probeert te verkopen niet goed. Als ik een brief of email van HealthLifeBloxxes zou krijgen, dan zou ik hem ongelezen weggooien omdat ik zo'n naam onbewust associeer met amateurisme.

Hoe heb je ooit voor deze naam kunnen kiezen?

 

Sorry, voor mijn directe houding. Het is echter mijn bedoeling je hiermee te helpen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Romano,

 

Je mailing ziet er niet slecht uit, maar er zijn nu eenmaal meer factoren die het succes van je mailing bepalen:

 

Zoals al werd genoemd, en meteen ook de belangrijkste: heb je de juiste doelgroep benaders?

Maar ook de timing: hebben de personen die je hebt aangeschreven nu wel behoefte aan je product/dienst? Zijn ze er nu mee bezig?

En kennen ze je bedrijf al? Uit onderzoeken blijkt dat bedrijven je naam zo'n 7 keer gezien moeten hebben voordat ze overgaan tot actie. Het nabellen was een goede actie: ze hebben je nu al 2x gezien/gehoord.

 

Dus mijn advies: zorg dat je doelgroep je ook op andere manieren ziet! Denk aan persberichten, advertenties, e-mailings en faxmailings. Laat een succesvolle klantencase zien. Doe je ook aan adverteren op Internet? Met Google Adwords bijvoorbeeld bereik je je doelgroep op het moment dat zij daadwerkelijk op zoek zijn naar je product of dienst.

 

Geef vooral niet op. Probeer gewoon iets anders en uiteindelijk merk je wat het beste voor je werkt. Veel succes.

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.