• 0

Nachtkaart.nl goed concept?

Hoi,

 

Ik ben eigenaar van een jong reclamebureau en heb een aantal ideeen die naar mijn idee veel marktpoteitie hebben. Een van deze ideeen is de website nachtkaart.nl waarvan ik niet lang gelden een beta versie heb gelanceerd. Het concept achter deze site is het volgende:

 

Het is leuk om uit te gaan in een vreemde stad, maar een probleem is vaak dat je niet weet waar de leukste uitgaansplekken zijn. Eigenlijk zou je met iemand op stap moeten gaan die in die stad woont om alle toffe plekken te zien. Nachtkaart.nl vervult deze functie. Op Nachtkaart.nl staan de gaafste cafes, discotheken, eetgelegenheden, en dergelijke, volgens een aantal onafhankelijke local’s die de beste plekken van de stad kennen. Hierin wordt veel humor gebruikt om een jong publiek aan te spreken.

 

Een betaversie van de nachtkaart van Enschede is te vinden op: www.nachtkaart.nl/enschede

 

Indien deze site goed bezocht gaat worden ben ik van plan om (met behulp van vrijwilligers) nachtkaarten van diverse grote steden te maken. Ook komt er een versie voor mobiele telefoons. Eventueel kan er ook een papieren versie die wordt verspeid via de VVV, horeca, evenementen en introducties van hogescholen en universiteiten. Inkomsten moeten gegenereerd worden via advertenties.

 

Mijn vraag is: wat vinden jullie van dit concept? Is dit een gat in de markt? Hebben jullie ideeen of suggesties om het nog beter te maken?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet dat ik dyslectisch ben, maar ik las in eerste instantie Nachtkaars en bedacht vervolgens dat : "Als een nachtkaars uitgaan" dan wel een hele toepasselijke betekenis krijgt voor het nachtelijk uitgaansleven. Misschien kun je er iets mee :-). In ieder geval zou ik de site wat nachtelijker maken, zoals al eerder is geopperd. Kaarsen gebruiken als markering voor de gelegenheden?

 

Verder mis ik nog de bioscoop (nachtfilms). En misschien is het een idee om een soort agenda op de site te plaatsen met bijzondere activiteiten van de aangesloten gelegenheden.

 

www.stijlbeeld.nl

Styling & Fotografie

Link naar reactie
  • 0

Nachterlijker maken van de kaart zou ik persoonlijk dan weer niet doen - die google map is natuurlijk iets dat je overal ziet, maar daarmee ook herkenbaar en bovendien erg duidelijk. Als je iets wilt vinden in een onbekende stad is dat wel zo handig, en bovendien is het zo goed printbaar voor degene die toch papier wil.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je studenten nogal onderschat. Studenten hebben een redelijke studiebeurs en in 9 van de 10 gevallen ook een degelijk betaalde bijbaan.

 

Hmm...dat komt niet echt overeen met de situatie van de studenten die ik ken. Bijbaantjes hebben ze zonder utizondering wel, maar het is voor allemaal echt sappelen om aan het eind van het geld niet al te veel maand over te houden.

 

Ook net één jaar klaar met het studentenleven. Ook mijn ervaring is dat de meeste studenten inderdaad nog al eens maand over hebben aan het einde van hun geld. Aangezien ze zelf niet voor deze map / kaart moeten betalen kan het voor veel mensen interessant zijn. Zowel uitbater van hotel, restaurent, cafe of andere uitgaansgelegenheid als de persoon die een avondje wilt stappen.

 

Ik verwacht dan ook dat het een goed concept is (kan zijn).

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie
  • 0

Alle genoemde opties zijn denk ik een aardige en zinvolle aanvulling. Pas echter wel op dat je het laagdrempelig en overzichtelijk houdt.

 

De basis moet zijn het op een eenvoudige manier vinden van de plek die je zoekt in een onbekende stad.

 

Frans.

 

*die meteen aan de slag is gegaan met het weergeven van alle referentieprojecten op een google map ingebed in eigen website onder het mom 'bij u in de buurt', en dus een reusje aan TS voor het feit dat hij mij op een idee heeft gebracht*

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.