Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
r.i.p. Ruben van den Oord
Ik ben me aan het oriënteren op een andere gebruikte auto. Na diverse tips van kennissen om ook eens over de grens (Duitsland) te kijken, ben ik eens gaan struinen op autoscout24. Je kunt daar zoeken op het aanbod door heel europa. Wat me opviel was dat er mooie 'okkasies' te koop staan tegen bijzonder lage prijzen in Italië en Spanje.
Heeft er iemand ervaringen met het importeren van gebruikte auto's uit deze landen? Waar moet ik specifiek op letten? De taal is geen probleem, en natuurlijk waag ik er eens een reisje aan om zelf te kijken. Ik ben prima in staat om een auto te taxeren, ik ben bekend met de BPM afdracht en de procedure bij de RDW. En ja, de onderhoudsboekjes moeten er bij zitten.
Ik vind het alleen zo frappant dat een Audi A6 3.0 TDI Quattro Avant 165 KW Automaat uit 2005 met net geen ton op de klok € 43.950,- moet kosten, terwijl de zelfde auto in Italië of Spanje voor € 25.000 te krijgen is. En dat is niet alleen voor deze auto! Kijk ook maar eens voor de grap hier , hier of hier.
Zo maar even wat voorbeelden, niet per se representatief voor mijn zoektocht... ;)
Heeft iemand een verklaring voor een verschil van bijna 20 ruggen op een gebruikte Audi?
In Memoriam - Ruben van den Oord