Ik heb een B.V. die heeft in 2005 een deelneming (deels)aangekocht een goodwill. deze Goodwill staat op de balans en wordt afgeschreven in 5 jaar commercieel en fiscaal er weer bij opgeteld bij resultaat. Niet aftrekbaar m.i. Nu heb ik in 2007 extra goodwill correctie op de balans i.v.m. herwaardering deelneming wegens aanpassing stille reserves. Dien ik deze goodwill ook in 5 jaar af te schijven 'commercieel' of in 10 jaar? Mijn inziens 5 jaar daar het iets uit het 'verleden is'. Fiscaal maakt het niet uit het gaat om het commerciële plaatje naar de bank;)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
harrepar
harrepar
Ik heb een B.V. die heeft in 2005 een deelneming (deels)aangekocht een goodwill. deze Goodwill staat op de balans en wordt afgeschreven in 5 jaar commercieel en fiscaal er weer bij opgeteld bij resultaat. Niet aftrekbaar m.i. Nu heb ik in 2007 extra goodwill correctie op de balans i.v.m. herwaardering deelneming wegens aanpassing stille reserves. Dien ik deze goodwill ook in 5 jaar af te schijven 'commercieel' of in 10 jaar? Mijn inziens 5 jaar daar het iets uit het 'verleden is'. Fiscaal maakt het niet uit het gaat om het commerciële plaatje naar de bank;)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16477-afschrijving-goodwill-aankoop-aandelen-in-deelneming-in-hoerveel-jaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag