• 0

Lukt me niet om bedrijf op te doeken...

Hallo....

 

ik ben ruim 8 jaar zelfstandig ondernemer, en de laatste jaren zie ik het bedrijf bergafwaarts gaan.

Kan al héél lang de huur niet fatsoenlijk betalen (soms in delen) en de schuldeisers zitten in mijn nek.

De boekhouder werd het te heet en is vertrokken.

 

Nieuwe boekhouder en zaakwaarnemer (welke allebei belangeloos mij kwamen helpen) zien geen uitweg meer.

Heb ook ondernemersklankbord ingeschakeld : geeft advies morgen faillisement aan te vragen !

BBz liep al (sinds 2004) en 2e aanvraag is niet doorgegaan. Sinds eind 2007 bij kredietrisicomanagement bij de bank onder de loep.

 

Wil nu dan ook echt stoppen met bedrijf, maar kom niet door de bureaucratie heen !

Indien ik (op advies van de gemeente) inschrijf bij CWI, moet ik winkel ook dicht laten, aangezien ik anders alsnog inkomen heb. (winkel is momenteel gesloten uit angst voor schuldeisers)

 

Maar eer dat alles ingediend is en speelt, blijk ik weken verder te zijn ! Kan ik misschien toch beter open gaan om nog wat inkomsten te genereren ???!!!!

 

Wil dus eigenlijk proberen op eigen houtje in WSNP te komen, en faill. te voorkomen.

 

Waar begin je in Godsnaam ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De twee primaire wegen richting de WSNP zijn enerzijds wanneer er een faillissementsaanvraag is gedaan en u van de geboden mogelijkheid om WSNP toelating te vragen gebruik maakt en anderzijds wanneer u door de aangewezen gemeentelijke kredietinstelling wordt begeleid.

 

Eigen faillissement aanvragen is erg onverstandig wanneer u juist de WSNP in wilt, omdat een eigen aanvraag faillissement die WSNP aanvraag kan blokkeren. Eigenlijk is zo'n eigen aanvraag alleen geïndiceerd wanneer op dit moment de informatie om een WSNP aanvraag in te dienen ontbreekt of wanneer u bij voorbaat al weet dat u niet voor de WSNP in aanmerking komt.

Link naar reactie
  • 0

Misschien was het niet helemaal duidelijk :

:-[

Ik wil dus NU (!!!) stoppen !

 

- via de gemeente krijg ik alleen te horen om me in te schrijven bij CWI ivm uitkering en uit te schrijven bij KvK.

Ben ik dan inderdaad op de goede weg ? Volgens de gemeente loopt alles via Stadsbank, waar je op z'n vroegst in september voor een afspraak terecht kunt.

 

Ik heb ergens een beginpunt nodig om te gaan :-[ starten met beëindigen. Eigenlijk heb ik een soort van stappenplan nodig...

Link naar reactie
  • 0

...

Wil nu dan ook echt stoppen met bedrijf, maar kom niet door de bureaucratie heen !

Indien ik (op advies van de gemeente) inschrijf bij CWI, moet ik winkel ook dicht laten, aangezien ik anders alsnog inkomen heb. (winkel is momenteel gesloten uit angst voor schuldeisers)

...

 

 

Allereerst, sterkte! Dit is geen makkelijke en zeker geen aangename situatie waar je in zit.

 

Je wilt je denk ik inschrijven bij het CWI voor een baan? Je kunt ook zoeken op diverse vacaturesites. Dat je evt nog inkomen uit je winkel haalt is geen beletsel om bij het CWI in te schrijven, dus als je wilt kun je gewoon de winkel openhouden (zou ik ook doen zolang je nog kosten maakt - huur, verzekeringen etc. Elke EUR omzet is er toch weer een extra.).

 

EDIT ik zie nu je 2e bericht. Dan nog lijkt het me dat je de winkel open kan laten. Zorg dat je al je voorraden verkoopt (desnoods tegen afbraakprijzen) en sluit dan pas de tent definitief.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Misschien was het niet helemaal duidelijk :

:-[

Ik wil dus NU (!!!) stoppen !

 

- via de gemeente krijg ik alleen te horen om me in te schrijven bij CWI ivm uitkering en uit te schrijven bij KvK.

Ben ik dan inderdaad op de goede weg ? Volgens de gemeente loopt alles via Stadsbank, waar je op z'n vroegst in september voor een afspraak terecht kunt.

 

Ik heb ergens een beginpunt nodig om te gaan :-[ starten met beëindigen. Eigenlijk heb ik een soort van stappenplan nodig...

 

Beginpunt? kijk eens bij Zuidweg rond ! Die kunnen perfect helpen, en hebben ook ingangen bij diverse gemeentes. Volgens mij kost het eerste gesprek helemaal niet en de gemeentes hebben ook potjes voor kosten.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Misschien was het niet helemaal duidelijk :

:-[

Ik wil dus NU (!!!) stoppen !

Wat let je om vanaf nu niets meer met je onderneming te doen?

 

Je stopt nu, je stuurt al je schuldeisers een briefje waarin je zegt dat je niet meer kunt betalen en je gaat naar de gemeente om een uitkering + voorschot aan te vragen.

 

Dan wacht je af of er een faillissementsaanvraag komt en in de tussentijd ga je naar de aangewezen kredietinstelling om een wsnp-aanvraag voor te bereiden.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hou er wel rekening mee dat de aanvraag van de uitkering een aantal weken in beslag neemt. Ook moet er een tijd overheen gaan voordat je een voorschot kunt aanvragen. Dit weet ik niet helemaal zeker en kan misschien per situatie verschillen. Ik zou dit wel even navragen aangezien je direct geld nodig hebt. Misschien is het dan toch een optie om eerst alles te verkopen en daarna de uitkering aan te vragen. Dat geld kun je dan misschien gebruiken als overbruggingsperiode totdat je de uitkering toegewezen krijgt.

 

Succes in ieder geval en veel sterkte.

 

Mvg,

 

Oumnaas

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hou er wel rekening mee dat de aanvraag van de uitkering een aantal weken in beslag neemt. Ook moet er een tijd overheen gaan voordat je een voorschot kunt aanvragen. Dit weet ik niet helemaal zeker en kan misschien per situatie verschillen. Ik zou dit wel even navragen aangezien je direct geld nodig hebt. Misschien is het dan toch een optie om eerst alles te verkopen en daarna de uitkering aan te vragen. Dat geld kun je dan misschien gebruiken als overbruggingsperiode totdat je de uitkering toegewezen krijgt.

 

Succes in ieder geval en veel sterkte.

 

Mvg,

 

Oumnaas

Voor het voorschot zal toch nodig zijn dat het geld op is. Dus met eerst de voorraad te verkopen wordt alleen het tijdstip opgeschoven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.