• 0

Anonieme bedrijfs activiteiten

In verband met mogelijke toekomstige claims in privé als gevolg van privé schulden, wil ik nieuwe bedrijfsactiviteiten bij voorkeur voorlopig onzichtbaar maken voor derden (uiteindelijk wil ik het hier opgebouwde vermogen gebruiken om deze partijen een voorstel voor finale kwijting aan te bieden). Mijn vraag: is iemand bekend met constructies hiervoor, bijvoorbeeld Engelse Trust met Limited constructie??? Kent iemand betrouwbare en terzake kundige adviseurs hiervoor?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Het is in mijn ogen niet verstandig om daar een trust voor op te zetten, omdat een rechter daar al snel doorheen zal prikken.

 

Beter is het deze onderneming onder te brengen in een BV die eigendom is van een derde die je vertrouwt. Door als werknemer dan een minimaal salaris te genieten, voorkom je meteen dat een eventueel beslag doel treft.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jos,

 

Denk je echt dat jij er beter van wordt om een hoop tijd, energie en geld te investeren in een dure en nog steeds ietwat vaag riekende constructie en allerlei manieren te verzinnen om je geldproblemen op te lossen. Echte deskundigen op dat gebied kosten klauwen met geld. Daarnaast zullen potentiële klanten je met argusogen bekijken.

 

Ondanks het feit dat ik geen inzicht heb in jouw specifieke problemen, ben ik ervan overtuigd dat jij als mens een stuk gelukkiger wordt als je hulp zoekt bij een ter zake kundig persoon ipv van te kiezen voor de door jou en Steven geopperde opties. Zoek een prettig mens waarmee het klikt, die ervaring heeft met schuldsanering en die jou kan helpen je financiële problemen zo snel mogelijk op te lossen.

 

Hier op Higher Level loopt regelmatig Sofiak rond. Hij begeleidt ondernemers met financiële problemen en is ook gewoon een Brabander. Misschien dat hij wat voor je kan betekenen.

 

Rest me je de komende tijd sterkte toe te wensen.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

In verband met mogelijke toekomstige claims in privé als gevolg van privé schulden, wil ik nieuwe bedrijfsactiviteiten bij voorkeur voorlopig onzichtbaar maken voor derden (uiteindelijk wil ik het hier opgebouwde vermogen gebruiken om deze partijen een voorstel voor finale kwijting aan te bieden). Mijn vraag: is iemand bekend met constructies hiervoor, bijvoorbeeld Engelse Trust met Limited constructie??? Kent iemand betrouwbare en terzake kundige adviseurs hiervoor?

 

Hier past maar één advies:

In overleg treden met alle schuldeisers, situatie uitleggen en een deal maken waarin aflossing naar vermogen.

 

Als dat lukt, hard werken, zuinig leven en zoveel als mogelijk naar de schuldeisers, waarbij je steeds voor ogen moet houden dat open kaart spelen altijd nog het meeste én het snelste resultaat geeft.

Alle andere "mogelijke (schijn) oplossingen" ' zullen uiteindelijk tegen je gaan werken.

 

succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Goh,

 

Heb ik eindelijk gevonden wie ik bedoelde en reageert hij tegelijkertijd zelf. Bestaat toeval dan echt niet?

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Karen,

 

Enige jaren geleden, als ervarings-ondeskundige, zou ik een soortgelijke reactie hebben gegeven. Je vergeet even schuldeisers die beslag leggen op aandelen en deze vervolgens tegen een fractie van de waarde aanbieden aan derden. Om de winstgevende bedrijfsactiviteiten te kunnen doorzetten en daarmee z.s.m. schuldeisers te kunnen betalen ben ik gedwongen naar dit soort opties te kijken.

 

Voor de rest dank voor je lieve mail.

 

Hallo Jos,

 

Denk je echt dat jij er beter van wordt om een hoop tijd, energie en geld te investeren in een dure en nog steeds ietwat vaag riekende constructie en allerlei manieren te verzinnen om je geldproblemen op te lossen. Echte deskundigen op dat gebied kosten klauwen met geld. Daarnaast zullen potentiële klanten je met argusogen bekijken.

 

Ondanks het feit dat ik geen inzicht heb in jouw specifieke problemen, ben ik ervan overtuigd dat jij als mens een stuk gelukkiger wordt als je hulp zoekt bij een ter zake kundig persoon ipv van te kiezen voor de door jou en Steven geopperde opties. Zoek een prettig mens waarmee het klikt, die ervaring heeft met schuldsanering en die jou kan helpen je financiële problemen zo snel mogelijk op te lossen.

 

Hier op Higher Level loopt regelmatig iemand rond die dat doet, ik ben echter ook al boven de veertig en vergeten wie dat ook alweer was. Kan iemand vast wel even aanvullen.

 

Rest me je de komende tijd sterkte toe te wensen.

 

Karen

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hier past maar één advies:

In overleg treden met alle schuldeisers, situatie uitleggen en een deal maken waarin aflossing naar vermogen.

 

Als dat lukt,

En wat als het niet lukt? Bijvoorbeeld omdat één van de schuldeisers een kredietverzekering heeft die alleen bij faillissement uitkeert?

 

Een regeling is verreweg de mooiste oplossing, maar als er maar één schuldeiser dwars ligt, dan heeft een regeling zo weinig zin.

Link naar reactie
  • 1

Hier past maar één advies:

In overleg treden met alle schuldeisers, situatie uitleggen en een deal maken waarin aflossing naar vermogen.

 

Als dat lukt,

En wat als het niet lukt? Bijvoorbeeld omdat één van de schuldeisers een kredietverzekering heeft die alleen bij faillissement uitkeert?

 

Een regeling is verreweg de mooiste oplossing, maar als er maar één schuldeiser dwars ligt, dan heeft een regeling zo weinig zin.

 

Dat ben ik helemaal met je eens, maar dat de mogelijkheid bestaat dat er eentje gaat dwars liggen wil nog niet zeggen, dat je het niet moet proberen.

 

Ervaring leert dat de meeste schuldeisers best willen meewerken, behalve als ze de indruk hebben dat er niet met open vizier wordt gewerkt en ze aan het lijntje worden gehouden, Ja dan zijn het net mensen en gooien de kont tegen de krib.

En dan zal je moeten praten als "Brugman" om ze toch nog in die bus te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

even voor alle duidelijkheid; de financiële problemen zitten in prive (omdat ik alle privemogelijkheden uitgehold heb om te blijven investeren in de onderneming). Net nu die investeringen gaan renderen word ik in privé geconfronteerd met executie verkoop woning (waar ik tonnen bij ga inschieten) en vervolgens uitwinning van de resterende schuld......

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

even voor alle duidelijkheid; de financiële problemen zitten in prive (omdat ik alle privemogelijkheden uitgehold heb om te blijven investeren in de onderneming). Net nu die investeringen gaan renderen word ik in privé geconfronteerd met executie verkoop woning (waar ik tonnen bij ga inschieten) en vervolgens uitwinning van de resterende schuld......

Is het dan niet verstandiger nu voor een WSNP te gaan en dan de onderneming tegen een op dit moment reële waarde te verkopen aan een derde, die u in dienst neemt?

Link naar reactie
  • 1

even voor alle duidelijkheid; de financiële problemen zitten in prive (omdat ik alle privemogelijkheden uitgehold heb om te blijven investeren in de onderneming). Net nu die investeringen gaan renderen word ik in privé geconfronteerd met executie verkoop woning (waar ik tonnen bij ga inschieten) en vervolgens uitwinning van de resterende schuld......

 

Ik weet niet of er een grote betalingsachterstand is, maar hypotheekverstrekkers zullen niet meewerken aan een betalingsregeling. Pas bij een achterstand van meerdere maanden zullen zij tot acttie overgaan. Nadat een aantal aanmaningen zijn verzonden zullen zij executie in gang zetten.

 

In alle gevallen is het verstandig om met de hypotheekverstrekker in overleg te gaan. Als de inkomsten niet voldoende zijn voor de hypotheeklasten en er ook geen echte ( hard te maken) toekomst is, kan je proberen de hypotheekbank ervan te overtuigen om de executie uit te stellen om die tijd te gebruiken het pand zelf tegen een marktconforme prijs te verkopen om dan te gaan huren.

 

Dat zal zeer doen, maar je stelt zelf dat je anders tonnen de boot in gaat. Die tonnen kan je dan gebruiken om je bedrijf verder op poten te zetten om zodoende een nieuwe toekomst zonder schuldeisers op te bouwen.

Link naar reactie
  • 1

Hallo Jos,

 

Het klinkt misschien raar, maar ik vind het prettig te lezen dat je priveschulden komen doordat je zo enorm gelooft in je bedrijf (ipv drinken, gokken, echtscheiding oid). Dat kenmerkt toch de echte ondernemers. Alleen is het wel zwaar %*@# dat je nu in deze situatie zit.

 

Helaas ben ik niet geheel ervaringsondeskundig in deze, want ik heb ooit met mijn eerste bedrijf geld geleend om het toen de nood aan de vrouw kwam in de bodemloze put van mijn tweede bedrijf te storten. Ik ben erg blij dat ik voor en tijdens het daaropvolgende faillissement van de BV waarvan ik DGA was, zowel naar de schuleisers als naar mijn curator en bank altijd open en eerlijk ben geweest. Ik ben ervan overtuigd dat die periode in mijn leven daardoor een stuk minder zwart is geweest dan wanneer ik om de hete brij had heengedraaid. Ik was vooraf erg bang voor de schuldeisers, want het ging bij sommigen om bedragen waar je redelijke auto's voor kunt kopen. Maar hun reacties vielen me bijna allemaal enorm mee. Zelfs met de afdeling uitwinning van beide banken heb ik destijds redelijke afspraken kunnen maken.

 

Ik ben het dus nog steeds eens met Sofiak dat eerlijkheid het langst duurt en mijn advies zou nog steeds zijn samen met zo iemand te zoeken naar de beste weg. Jij bent waarschijnlijk emotioneel teveel betrokken bij je bedrijf om nu in je eentje de meest verstandige keuzes te maken. (mijn accountant heeft me destijds naar de rechtbank gestuurd om zelf het faillissement aan te vragen). Zo iemand kan je misschien ook helpen je hypotheekverstrekker en eventuele andere schuleisers te overtuigen dat het voor hun kans al het geld terug te zien beter is een realistische (afbetalings)regeling te treffen dan jouw bedrijf om zeep te helpen.

Wel vraag ik me ook af wie in jouw omgeving er het meest belang bij heeft dat jouw bedrijf blijft bestaan. Een van je klanten misschien?

 

Nogmaals succes gewenst met de baggerput waarin je momenteel verblijft. Als positieve afsluiter nog de mededeling dat iedere put een deksel heeft en als je weet hoe dat open gaat kun je eruit klimmen.

 

Karen

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.