Jump to content

TheEdge

Junior
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Jos
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Eindhoven
  1. Ondertussen begrepen, nav dit topic, dat Freemont Group ook een "shared" constructie aanbiedt die volledig rekening houdt met gewijzigde wetgeving per 1/12010. Morgen bezoek ik seminar hierover van hun en zal ik daarna berichten op dit forum ....
  2. Beste Frans, Laat duidelijk zijn dat ik (en anderen) niet van plan zijn de belasting te ontduiken. Wat is er tegen als ZZP'ers/interimmers etc. (gezamelijk) via legale constructies gebruikmaken van de fiscale mogelijkheden die grote organisaties al jaren gebruiken? Het interessante aan het initiatief waarmee/waarvoor dit topic begon vind ik de basisgedachte; door een community te creeren van "gelijkgestemden" en gezamelijk de kosten van een dergelijke constructie te dragen. Voorwaarde is m.i. altijd dat dit via een betrouwbare en transparante constructie geschiedt en vooraf afgesproken via een ruling met de BD. Jammer is dat tot nu toe, zover ik kan zien, met name obscure partijen zich bezig houden met dit soort constructies en het wachten is op een degelijk initiatief dat wel degelijk transparant en betrouwbaar acteert (en gefundeerd is). Ondertussen weet ik er zoveel van dat er volstrekt legale fiscale mogelijkheden zijn en dat er mogelijkheden zijn om dit in een "shared" omgeving te doen. Anderzijds; de kosten en voorinvesteringen om dit gedegen te doen overstijgen bijna altijd de draagkracht/BEP van een individueel geval. Wederom een reden om te bezien in hoeverre de community gedachte hier een nieuwe draai aan kan geven. Het is m.i. te kort door de bocht om dit soort (zinvolle) discussies plat te slaan met ongefundeerde morele argumenten.
  3. BEP; volgens telefoongesprek met hun reeds bij een winst van EUR 6.000 per jaar (kosten in eerste jaar EUR. 1600).
  4. Hallo Tessa, Heel leuk initiatief dat zeker kans van slagen heeft! Maar ....., de goedbedoelde adviezen over je website zijn denk ik niet je grootste uitdaging; het omzetten van een leuk concept naar daadwerkelijke verkoop en plaatsing zal je grootste uitdaging zijn. Een helder waardepropositie, pitch, in contact komen met beslissers etc. Het voert te ver om dit via dit medium te doen. Evt. wil ik je wel kosteloos wat adviezen geven. If interested, stuur me maar een PM.
  5. Ik adviseer je terdege om via de website feedback te vragen waarom bezoekers wel of niet bij je bestellen; door inzicht hierin te vergaren, is absoluut wel mogelijk conversie percentages drastisch te verhogen. Er zijn veel goede SAAS tools hiervoor. Heb zelf positieve ervaringen met questionpro (www. questionpro.com, 15 dollar per maand ....), waarmee effectief en goedkoop feedbacksurveys en rapportages gegenereerd worden. Realistisch mag je respons van 10-15% verwachten, gezien je bezoekersaantallen wel degelijk een kostbare en betrouwbare informatiebron ...
  6. Ik heb toch maar een afspraak met hun gemaakt om meer info te verkrijgen over de constructie, kosten en zekerheden bij/van betaling die ze kunnen geven. Ik zal jullie op de hoogte houden van de uitkomsten van dit gesprek. Als jullie nog input voor vragen hebben, anders dan hierboven reeds gesteld, graag! Navraag bij een 2-tal fiscale specialisten leert dat de (gedeelde) constructie zelf slim verzonnen is en inderdaad zou kunnen werken, mits voldaan wordt aan een aantal strikte voorwaarden aan bepaalde handelingen. Ik zet inderdaad ook grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid en soliditeit van de partij, maar wil ook niet alleen afgaan op de uitstraling van de website. In ieder geval geven ze hun kantooradres ......
  7. Lijkt me geen spam als ik vraag naar eventuele ervaringen van anderen met deze partij. Ik orienteer me op eventuele off-shore constructies via een Cyprus route en kwam hierbij deze partij tegen. Afwijkend is dat zij blijkbaar gebruik maken van een "gedeelde" constructie en blijkbaar zijn hierdoor ook de kosten aanmerkelijk lager. Zet alleen vraagtekens bij de "betrouwbaarheid" van deze partij? (enne; laat alle goedbedoelde waarschuwingen over cyprus constructies maar achterwege. Ben redelijk ingelezen ....)
  8. Zie voor meer info www.belastingparadijs24.nl en ook http://www.zzper.nl/collectiviteit/financieel_juridisch/belastingparadijs24/ Is "gedeelde" fiscale constructie voor ZZP'ers ...
  9. Ik ben verwikkeld geraakt in juridisch geschil met software bouwer m.b.t. o.a. intellectueel eigendom van een software applicatie, de bijbehorende "content" (functionele inhoud, modellen etc.) en het achterliggende business model. Ik heb advocaat in de arm genomendie flink aan de slag is met voorbereidingen juridische acties en deze heeft me gevraagd met spoed all relevante documenten en historie te verzamelen voor geschil. Probleem is nu dat advocaat paar dagen niet bereikbaar is en er (vooralsnog) geen kantoorgenoot is die me verdere (specifieke) instructies kan geven hoe het dossier hiervoor is op te bouwen. Het betreft een business die ik in 1999 begonnen ben, aantoonbaar in het verleden soortgelijke software in mijn opdracht gebouwd is, hiermee klanten bediend zijn, etc. etc. Daarnaast zijn er talloze documenten die mijn functionele briefings aan softwarebouwer aantonen etc. Mijn vraag: wie heeft er ervaring met het opbouwen en structureren van een dergelijk bewijsvoerend dossier? Waar moet ik op letten? Welk soort documenten of getuigenissenverklaringen zijn belangrijk? (bijvoorbeeld werknemers van softwarebouwer die ik dagelijks aanstuurde?, bouwers van voorlopers van deze applicatie? klanten? etc.) Punt is dat ik dit dossier aanstaande vrijdag moet aanleveren omdat dagvaardingen er aanstaande maandag uitmoeten. Wie heeft adviezen, of is het "gewoon" alle mogelijke documenten verzamelen en in chronologische volgorde zetten, onderbouwd door getuigenverklaringen. Alvast dank voor reacties.
  10. Deze 220K betreft de persoonlijke aansprakelijkheid agv borgstelling zakelijke RC.
  11. Thanks voor laatste informatie; hier kan ik wat mee! Nog een vraag voor de aansprakelijkheidstelling door bank voor RC: wanneer kan ik dat bedrag (220K!) afwaarderen en hoe? Is dat op moment betaling, of moment aansprakelijkheidstelling?
  12. Nog vraagje: heb je achterstand hypotheekbetalingen 1e en 2e hypotheekhouder??
  13. Dus als ik het goed begrijp biedt de "zakenbank" jou die 3e hypotheek aan??
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept