• 0

Boodschap CNN blijkt trojan

Normaal ben ik er niet voor om waarschuwingen voor virussen door te sturen omdat het vrijwel altijd een hoax is. Nu ben ik er bijna zelf in getuind en daarom maar een bericht.

 

Ik ontving gisteren en vandaag (nieuwe kop) een bericht van CNN. Gisteren met de kop "daily top 10". Volgens NU.nl wordt bij het klikken op een van de links (met actueel nieuws) gevraagd om de Flashplayer te upgraden en vervolgens een Trojan geinstalleerd.

Ik ben zo ver nooit gekomen en heb meteen een regel aangemaakt dat als de boodschap CNN bevat die meteen de prullebak in moet maar ik heb wel getwijfeld.

 

http://www.nu.nl/news/1691563/53/Spammers_lokken_internetters_naar_nepsite_CNN.html

 

Mocht het toch een hoax zijn dan kan dit bericht weg.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ben zover niet gekomen. Heb de gewoonte om niet op links in emails te klikken tenzij ik 99% (100 kan niet) dat het veilig is.

 

Heb zelf AVG draaien dus ik weet ook niet of die hem gepakt zou hebben.

 

Kan trouwens nooit kwaad om eens in de zoveel tijd een housecall te doen via Trend Micro.

 

http://housecall.trendmicro.com/

 

Heb hem zelf nu ook draaien.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tsja - als ik opeens 15 mailtjes per dag krijg met de titel "CNN Alerts: My Custom Alert" terwijl ik al jaren niet op de site van CNN geweest ben, dan gaan die mailtjes ongezien de prullenbak in...common sense, toch? Ik heb nog nooit antivirussoftware gehad, en ook nog nooit een virus...

 

 

Tja, dat lijkt heel eigenwijs, maar dat geldt voor mij dus ook.

Als je weet wat je doet, heb je geen antivirussoftware nodig.

Ik vind dat veel antivirussoftware zich gedraagt als een virus en installeer het alleen als ik het echt nodig heb.

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • -1

Maar hoe weet je dat je geen virussen hebt als je geen virusscanner hebt?

 

Virussen zijn zelden of nooit zonder enige vorm van merkbare activiteit op je computer bezig. Vreemde zaken doen dus alarmbellen afgaan. Daarnaast is een checker iets anders dan antivirus - ik gebruik de online checker van Symantec een paar keer per jaar, of voor de zekerheid als ik raar gedrag opmerk, maar tot nu toe zonder enige besmetting, dus.

 

En wat beter werkt dan welke virusscanner ook zijn deze regeltjes:

- Nooit een bijlage uit een email van een onbekende openen.

- Bijlages met extensies als .com, .exe, .pif, .lnk nooit openen, wie ze ook verstuurd heeft.

- Een bijlage uit een email van een bekende alleen openen als je ook iets verwachtte. Als je niets verwachtte, dan eerst controleren of die persoon je bewust iets gestuurd heeft, en wat, en waarom. Zo niet, wegknikkeren!

- Nooit software installeren van een site als je niet juist naar die site toe gegaan bent met het doel die specifieke software te installeren.

 

Als je je strak aan die 4 simpele regeltjes houdt ben je veiliger dan wanneer je een virusscanner actief hebt. Als deze namelijk abusievelijk een virus niet detecteert ben je haasje omdat je het ding vertrouwt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een keer een virus gehad, sindsdien gebruik ik nooit meer antivirussoftware :D

Waarom? Wij hadden een of ander peperduur Symantec pakket dat ieder jaar verlengd moest worden enzo en ik kreeg een of ander 5 jaar oud virus dat constant je computer gaat herstarten. En dat pakket herkent het niet >:(

 

Dus nu let ik gewoon goed op :)

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Ik klikte een tijd geleden een pop-up weg zonder na te denken. Zag meteen ook dat er wat werd geinstalleerd en heb de PC gereset omdat onderbreken niet lukte. Echter het was te laat. Zag vervolgens werkelijk overal dat ik een virusscanner nodig had. Zelfs op de pagina van de Telegraaf.nl knalde het er vanaf, de reclame werd blijkbaar overgenomen.

 

NOD32 had niets gezien en Trendmicro liep vast. Mijn PC werd trager en trager. Uiteindelijk met veel moeite de PC schoon gekregen met een speciaal programma nadat ik de symptomen en de reclame intikte in Google.

 

Heb nu AVG draaien, niet omdat ik de illusie heb dat dit alles vangt maar omdat voorkomen altijd beter is dan genezen.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.